توافق بر سر تشکیل ائتلاف عربی بر ضد داعش :   اخبار بین الملل - توافق بر سر ...



دانلود اهنگ عربی داعش , داعش , اخبار داعش

 

اخبار بین الملل - توافق بر سر تشکیل ائتلاف عربی بر ضد داعش

سفر اخیر نخست وزیر عراق به مصر امکان تشکیل ائتلاف عربی شامل سه کشور مصر، عربستان و امارات را برای جنگ با گروه تروریستی داعش فراهم کرد.

به گزارش  روزنامه السفیر چاپ لبنان، سعد الحدیثی، سخنگوی رسانه‌ای دفتر نخست وزیری عراق اظهار کرد: سفر اخیر حیدر العبادی به بغداد در پاسخ به دعوت سامح شکری، وزیر خارجه مصر صورت گرفت. دعوتی که هدف از آن تحکیم راه‌های مبارزه با تروریسم به ویژه رویارویی با چالش‌های امنیتی متوجه دو کشور مصر و عراق است.

الحدیثی اظهار کرد: اتفاقی که در طول سفر العبادی به مصر رخ داد، به ایجاد هماهنگی‌های امنیتی میان سه کشور عربستان، امارات و مصر منجر شد.

برقراری همکاری در خصوص مقابله با خطرات تروریستی و افراطی گری که به مصر رسیده و امکان ورود آن به دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس نیز وجود دارد. امری که به موجب آن کشورها را به فکر ایجاد یک همکاری اطلاعاتی و نظامی انداخت.

سخنگوی رسانه‌ای دفتر حیدر العبادی افزود: همکاری‌ و هماهنگی‌ها میان عراق و کشورهای همسایه به منظور دستیابی به حمایت‌ آن‌ها برای مبارزه با تروریسم و خشکاندن منابع مالی، سیاسی و فرهنگی از این گروه‌های تروریستی است تا جایی که این مساله مصر، عربستان و امارات را به بخشی از عراق تبدیل کرده تا این کشورها با همکاری هر چه بیشتر بتوانند با پدیده خطرناک تروریسم و افراطی گری مقابله کنند.

اخبار بین الملل - ایسنا

 


ویدیو : توافق بر سر تشکیل ائتلاف عربی بر ضد داعش