توافق العبادی و بارزانی درمورد موصل : نخست‌وزیر عراق و رئیس منطقه کردستان بر ...


نخست‌وزیر عراق و رئیس منطقه کردستان بر سر نحوه همکاری در عملیات آزادسازی شهر «موصل» توافق کردند. خبرگزاری فارس: شبکه خبری المیادین از توافق نخست‌وزیر و رئیس منطقه کردستان عراق بر سر نحوه همکاری در عملیات آزادسازی مرکز استان «نینوا» خبر داد.

بر اساس این گزارش «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق و «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان امروز بر سر تشکیل یک اتاق عملیات مشترک به منظور آزادسازی موصل توافق کردند.

العبادی در اربیل تاکید کرد که تمام عراقی‌ها در عملیات آزادی نینوا شرکت خواهند کرد و ساکنان این استان نیز باید بدانند که هیچ مصلحت و منفعت شخصی شامل حال شرکت‌کنندگان در این عملیات نخواهد شد.

بارزانی نیز تاکید کرد که تمام امکانات منطقه کردستان را در اختیار دولت فدرال عراق قرار خواهد داد.

عبادی امروز در راس یک هیأت نظامی عالیرتبه به اربیل رفت و «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان به استقبال او آمد.

بر اساس این گزارش، «خالد العبیدی» وزیر دفاع، «محمد الغبان» وزیر کشور، سرتیپ ستاد «ریاض جلال» فرمانده نیروی زمینی، «بابکر زیباری» رئیس ستاد مشترک ارتش عراق و «جاسم محمد» وزیر مهاجرت عراق در این سفر، عبادی را همراهی کردند.

در مراسم استقبال این هیأت عالیرتبه، علاوه بر مسعود بارزانی، «نیچروان بارزانی» نخست‌وزیر و «قباد الطالبانی» معاون نخست‌وزیر کردستان حضور داشتند.

بنا بر این گزارش، عبادی در دیدار با مقامات کردستان درباره 3 پرونده رایزنی خواهد کرد که عبارتند از توافقنامه بغداد و اربیل، بازپس‌گیری مناطق تحت اشغال داعش از جمله موصل و آوارگان.

دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیر عراق، یکشنبه (دیروز) اعلام کرده بود که هدف از این سفر، بررسی طرح آزادسازی استان نینوا و هماهنگی ارتش و نیروهای پیشمرگه برای این عملیات است.

عبادی در 30نوامبر 2014 گذشته از امضای حکمی برای تشکیل فرماندهی عملیات آزادسازی استان نینوا  خبر داده بود.


ویدیو : توافق العبادی و بارزانی درمورد موصل