تهیه کاپ کیک شکلاتی خانگی بدون فر : در خیلی از فروشگاه ها و سوپر مارکت ها کاپ ...


در خیلی از فروشگاه ها و سوپر مارکت ها کاپ کیک به صورت پودری و در بسته بندی هایی به فروش میرسد که باید پودر را در فنجان ریخته به آن شیر اضافه کنید و سه دقیقه در ماکروویو قرار دهید، سپس یک کاپ کیک آماده در اختیار دارید. اما میخواهیم طرز تهیه آن را خودمان آموزش دهیم. آموزشی که در آن خبری از فر و مایکرویو نیست. مجله آشپزی مثبت - شیرین ایرجی: در خیلی از فروشگاه ها و سوپر مارکت ها کاپ کیک به صورت پودری و در بسته بندی هایی به فروش میرسد که باید پودر را در فنجان ریخته به آن شیر اضافه کنید و سه دقیقه در ماکروویو قرار دهید، سپس یک کاپ کیک آماده در اختیار دارید. اما میخواهیم طرز تهیه آن را خودمان آموزش دهیم. آموزشی که در آن خبری از فر و مایکرویو نیست.

طرز تهیه شیرینی خانگی بدون فر , طرز تهیه کلوچه خانگی بدون فر , طرز تهیه کیک شکلاتی بدون فر

مواد لازم

  •   8 ق س آرد الک شده
  • 10 ق س شیر
  • 6 ق س روغن مایع
  • 6 ق س شکر
  • 1 ق س بیکینگ‌پودر
  • 2 عدد تخم‌مرغ
  • 4 ق س پودر کاکائو
  • نوک ق چ وانیل

طرز تهیه:

1. در یک کاسه مناسب آرد، شکر، وانیل ،  پودر کاکائو و بیکینگ‌پودر را با هم مخلوط کنید. نیازی به همزن برقی نیست. بعد از آنکه مواد خوب با هم مخلوط شدند، تخم‌مرغ‌ها را اضافه کرده ، به هم زدن ادامه دهید تا مواد یکدست شوند. در انتها شیر و روغن را بیفزایید و مواد را با هم خوب مخلوط کنید تا مایه کیک آماده شود.

2.  فنجان‌های مورد نظرتان را با کمی روغن کاملا چرب کنید. حالا فنجان‌ها را تا نیمه از مواد پر کنید.فنجان‌ها را داخل قابلمه مناسبی قرار دهید. داخل قابلمه تا نیمه فنجان‌ها، آب بریزید. دقت کنید که آب داخل فنجان‌ها نرود. وقتی آب جوش آمد، حرارت را کم کنید. روی در قابلمه دم کنی بگذارید و آن را روی قابلمه قرار دهید. کیک‌ها را به این صورت حدود 15 دقیقه بپزید. بعد از 15 دقیقه در قابلمه را برداشته و یک خلال دندان داخل یکی از کیک‌ها فرو کنید. اگر مواد به خلال نچسبید، کیک آماده است.

3.  مجددا در قابلمه را بگذارید و آن را از روی حرارت بردارید. 10 دقیقه صبر کنید تا کیک کاملاً آماده شود. حالا فنجان‌ها را از قابلمه خارج کنید. وقتی سرد شدند، با نوک چاقو دورش را آزاد کنید، سپس کیک‌ها را از فنجان خارج کنید.

فوت و فن

در صورت نداشتن شیر می‌توانید به همان اندازه از ماست شیرین استفاده کنید.


ویدیو : تهیه کاپ کیک شکلاتی خانگی بدون فر