تهدید رئیس کمیته ملی المپیک : رییس کمیته ملی المپیک درباره مشکلات ایران در ...



کمیته ملی المپیک پاداش هر مدال در المپیک , صرافی المپیک , المپیک

رییس کمیته ملی المپیک درباره مشکلات ایران در راه المپیک برزیل با خبرنگاران صحبت کرد.

به گزارش خبرآنلاین؛ کیومرث هاشمی، رئیس کمیته ملی المپیک در نشست خبری صبح امروز خود در جمع خبرنگاران گفت:  «امیدوارم سال آینده سال موفقیت ما در المپیک باشد. شرایط ورزش همواره در شرایط عادی، ملتهب است و در یک اتاق شیشه‌ای است و همه نگاه‌ها به آن است و همه جریان‌ها دیدگاه خود را مطرح می‌کنند لذا مدیریت در ورزش از سخت‌ترین مدیریت‌ها است.


اولین موضوع بحث المپیک است. بهترین نتیجه ادوار المپیک را در دوره قبل داشتیم و حضور ما در ریو سخت است اما نشدنی نیست که نتایج لندن را تکرار کنیم.»


رئیس کمیته ملی المپیک افزود: «وظیفه ذاتی کمیته المپیک پاسداری از ارزش‌های منشور المپیک است که مجری آن فدراسیون‌های ورزشی هستند لذا کمیته المپیک از ارزش‌های فدراسیون‌ها باید دفاع کند و ما در کمیته قهرمان محور هستیم. بیشتر سمت و سوی ما به سمت فدراسیون‌ها و قهرمانان است. اگر مشکلی هست باید صادقانه بیان شود.»

هاشمی گفت: «اگر بخواهیم در المپیک موفق باشیم باید ببینیم چه کارهایی باید انجام داد تا به هدف مورد نظر برسیم. ما در 15 دوره المپیک حضور داشتیم و در مجموع هم 60 مدال کسب شده است. کشوری مثل مجارستان از نظر جمعیت و حضور در المپیک شرایط برابر با ایران دارد اما 10 برابر ما یعنی 600 مدال گرفتند. علت آن هم این است که روی رشته‌های پر مدال تمرکز کرده‌اند اما در ایران این توجه کمتر بوده است. 60 مدال 8 دوره قبل و 7 دوره بعد از انقلاب بوده که 29 مدال قبل از انقلاب و بعد از آن 31 مدال کسب کردیم. ما در 7 دوره مدال طلا گرفتیم در حالی که مدال طلا تعیین کننده جایگاه کشورها است.»

هاشمی در بخش دیگری از حرفهایش گفت: «ما به این دلیل می گوییم کشتی یکی از امیدهای ایران است که طبق آمار 63.3درصدد از کل مدال های کسب شده در این رشته ورزشی بوده است.26.6 درصدوزنه برداری و 8.3درصد هم تکواندو.این در حالی است که سهم دوومیدانی هم با تک مدال نقره حدادی 1.6درصداست.»

رییس کمیته المپیک در ادامه با بیان اینکه ورزش ایران 5 ماه سخت را پیش رو دارد گفت: «هر عاملی که باعث شود قهرمانان ما آسیب ببینند برای ورزش ایران مشکل ساز می شود. من عرض می کنم که هر عاملی. هر صحبتی و هر حرفی.با پول ندادن ها و با هر چیزی که فکرش را کنید. باید جوابگو باشند. با اختلاف های شخصی و ...مشکلات بیشتر می شود. در هر خانواده ای اختلاف هست اما باید حل شود. »

هاشمی در ادامه گفت: «تا اینجا 35 میلیارد تومان اعتبار به فدراسیون ها داده شده است اما هنوز 25 درصد از اعتبارات را هم نگرفته ایم. 6 میلیارد طلب داریم تا بدهی های فدراسیون ها را بدهیم. برای سال آینده که سال المپیک است ما درخواست 113 میلیارد کرده ایم. ورزش ایران در شرایط خوبی نیست و ما از دولت محترم خواهش می کنیم تا مساعدت های لازم را بکنند. اگر بودجه نرسد بازی های ساحلی حذف می شود و شاید در رقابت های المپیک هم تجدید نظر کنیم. ما مجبوریم سیاست هایمان را بر مبنای بودجه بگذاریم. شاید در کشتی یکی دو وزن را مثلا به المپیک ببریم یا در وزنه برداری هم همین طور.البته فعلا مبنای کاری این نیست. در لندن دلار 1200 تومان بود.

 

الان باید رقم را ضربدر سه کرد. مسافت برزیل و قیمت بلیت با لندن فرق می کند و هزینه ها سه برابر لندن است.»

 

اخبار ورزشی - خبرآنلاین


ویدیو : تهدید رئیس کمیته ملی المپیک