تنها 30 درصد ازدواج ها در سیستان و بلوچستان ثبت می شود :     موذن، کودکان ...



 

سیستان و بلوچستان , استان سیستان و بلوچستان , صنایع دستی سیستان و بلوچستان

 

موذن، کودکان بازمانده از تحصیل را از دیگر مشکلات بیان کرد و گفت: با برگزاری جلسات مختلف بامسئولان آموزش و پرورش استان، این... کودکان ثبت نام شده اند.

 

مدیر دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان استان سیستان و بلوچستان گفت: زنان و کودکان در این استان، مشکلات ویژه ای دارند که باید به آنان نگاه ویژه شود.

 

به گزارش واحد مرکزی خبر، خانم موذن در حاشیه هم اندیشی سراسری مدیران دفاتر حمایت از حقوق زنان و کودکان در مصاحبه با خبرنگار ما، ثبت نکردن وقایع ازدواج را یکی از مشکلات در استان سیستان و بلوچستان بیان کرد و افزود: اکنون حدود 30 درصد از ازدواج ها ثبت می شود.

 

 

خانم موذن با بیان اینکه بقیه ازدواج ها به علت ازدواج زنان با اتباع بیگانه ثبت نشده است، گفت: یا شوهر تبعه خارجی زن ایرانی فوت کرده یا از کشور طرد شده و فرزندانی فاقد شناسنامه دارد که هنوز نتوانسته ایم برای این فرزندان کاری کنیم.

 

وی افزود : 20 درصد از زنان استان سیستان و بلوچستان با این مشکل مواجه هستند.

 

موذن، کودکان بازمانده از تحصیل را از دیگر مشکلات بیان کرد و گفت: با برگزاری جلسات مختلف با مسئولان آموزش و پرورش استان، این کودکان ثبت نام شده اند.

 

وی حضور روانشناسان در دادگاه خانواده را یکی از طرح ها بیان کرد: با این اقدام 80 درصد از طلاق ها کاهش یافته است.

 

خانم موذن درباره حقوق کودکان در استان سیستان و بلوچستان گفت: کودکان این استان دچار فقر از جمله فقر فرهنگی هستند و از برخی از آنان برای حمل مواد مخدر و یا سرقت، سوءاستفاده می شود.

 

وی افزود: دفاتر حمایت از حقوق کودکان و زنان در کانون های اصلاح و تربیت حضوری فعال داشته اند و تعداد زیادی از کودکان را آزاد کرده اند، اما هنوز کودکان بازمانده از تحصیل و کار زیاد داریم.

 

خانم موذن گفت: متاسفانه کودکان به علت اینکه شناسنامه ندارند، زیرپوشش مراکز حمایتی از جمله بهزیستی قرار نمی گیرند.


ویدیو : تنها 30 درصد ازدواج ها در سیستان و بلوچستان ثبت می شود