تنش لفظی اوباما با نامزد انتخابات آمریکا : نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ...


نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به اظهارات روز دوشنبه رئیس‌جمهوری آمریکا درباره جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای واکنش نشان داد و حرفهای او را احمقانه خواند. خبرگزاری فارس: «مایک هوکابی»، سیاستمدار جمهوری‌خواه و نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا که اظهاراتش در روز گذشته با جنجال و واکنش‌های متعددی روبرو شد، بار دیگر درباره جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران اظهار نظر کرد. باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا هم به اظهارات «هوکابی» واکنش نشان داد.

جدال‌های لفظی از اظهارات روز یکشنبه «هوکابی» آغاز شد که جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای را با «هولوکاست» مقایسه کرده و گفت که توافق هسته‌ای، اسرائیل را به سمت درب کوره آتش خواهد برد.

باراک اوباما امروز، دوشنبه در واکنش به این اظهارات گفت: «این حرف‌ها اگر تا این حد غم‌انگیز نبودند، احمقانه‌اند.»

هوکابی در مصاحبه‌ای با پایگاه خبری «بریت‌بارت» در پاسخ به این سوال که چه نظری درباره اظهارات امروز اوباما دارد گفت: «چیزی که احمقانه و غم‌انگیز است این است که اوباما تهدیدهای مکرر ایران را جدی نمی‌گیرد.»

او گفت: «ایرانی‌ها چندین دهه است که قول داده‌اند اسرائیل را با یک هولوکاست بزرگ نابود، محو و از نقشه حذف کنند.»

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اضافه کرد: «سیاست من و دولت من هرگز این نخواهد بود و من برای جلوگیری از اینکه تروریست‌ها در تهران به هدفشان برای یک هولوکاست دیگر برسند، در کنار متحدمان اسرائیل خواهم بود.»

رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در خاورمیانه است و با حمایت‌های واشنگتن از امضای هر گونه پیمان بین‌المللی برای نظارت بر برنامه هسته‌ای تسلیحاتی خود جلوگیری کرده است.


ویدیو : تنش لفظی اوباما با نامزد انتخابات آمریکا