تندروها خشم خود را در انتخابات بر سر مردم خالی نکنند : یک عضو شورای مرکزی حزب ...



درصد مردم در انتخابات امریکا , اعتراضات مردم آمریکا انتخابات , انتخابات امریکا

یک عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی گفت: زنان هم باید در سطوح عالی تصمیم گیری شرکت داشته باشند. اگر مجلس آتی خوب شکل بگیرد باید هر ساله آماری در مورد حضور زنان در سطوح بالای مدیریتی ارائه شود.

 حمیدرضا جلایی پور در نشست هفتگی مجمع زنان نواندیش با تبریک به انجام رسیدن برجام اظهار کرد: هر کشوری که زیر بار بند هفت شورای امنیت رفت یا فروپاشید یا با جنگ روبرو شد. خوشبختانه برای اولین بار در نظام بین‌الملل کشوری به نام ایران توانست با معادله برد- برد از بند هفتم قطعنامه‌ها خارج شود. این دستاورد بسیار بزرگ است و جای تبریک داد.

وی ادامه داد:‌ می‌توانیم برجام را یکی از مهم‌ترین اتفاقات ایران بعد از انقلاب اسلامی بدانیم. مهم‌ترین عاملی که باعث شد به این نقطه مثبت برسیم رای غافلگیرانه مردم در سال 92 بوده است. برخلاف جوی که در فضای سیاست حاکم بود مردم به آقای روحانی رای دادند و تندروها غافلگیر شدند.

وی با تشکر از دستگاه دیپلماسی کشور افزود: ظریف دیپلمات برجسته‌ای است و شخصیت بزرگی دارد. او و دیپلمات‌های ما پشت این مذاکره ایستادند و خود آقای روحانی هم از این موضوع حمایت کرد. یکی دیگر از مهم‌ترین دلایل پیروزی ما در این مذاکرات فرمایش رهبری مبنی بر نرمش قهرمانانه بوده است.

این استاد دانشگاه همچنین گفت: خطر سازمان ملل و قطعنامه‌ها و به تبع آن خطر جنگ از سر ما رفع شده است. البته تندروها از این مساله خیلی ناراحت هستند. من نمی‌دانم چرا وقتی دیشب اخبار صدا و سیما را می‌دیدم فکر می کردم که سازمان صدا و سیمای یک کشوری مثل کشور آمریکایی دارد برای‌مان برنامه پخش می‌کند. انگار نه انگار که این اتفاق یعنی پیروزی برجام در ایران اتفاق افتاده است و وزیر خارجه ما در وین مشغول مذاکره است.

وی با بیان این‌که «امیدوارم تندروها خشم خود را در انتخابات بر سر مردم تخلیه نکنند» گفت: احمدی نژاد 8 سال ، 800 میلیون پول بین مردم توزیع کرد اما در نهایت مردم تصمیم گرفتند راه او را ادامه ندهند. در انتخابات سال 92 مردم امیدوار شدند و این امید از سرمایه‌های نفتی برای ما ارزشمندتر است. باید اجازه داد تا اغلب اقشار جامعه بتوانند به لحاظ مادی و معنوی به خوبی زندگی کنند.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت جامعه مدنی خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های جهت دهی در فعالیت در عرصه عمومی ایران ارائه راهکارهای مشترک به مردم است. این کار از لحاظ اجتماعی یک قدرت خوبی ایجاد می‌کند. با این‌که آسیب‌های اجتماعی زیادی در جامعه ما وجود دارد اما من این سوال را طرح می‌کنم که چرا با رشد فزاینده آسیب‌های اجتماعی روبرو هستیم. من نمی‌گویم چرا آسیب اجتماعی وجود دارد؛ زیرا در همه جوامع به ویژه جوامع رو به رشد آسیب‌های اجتماعی به چشم می‌خورد اما ما با رشد فزاینده این آسیب‌ها روبرو هستیم.

جلایی‌پور با اشاره به آمار اعتیاد نسبت به اول انقلاب و جمعیت زندانیان گفت: در زمان آقای احمدی‌نژاد آمار آسیب‌های اجتماعی به بیرون انتقال پیدا نمی‌کرد؛ چراکه می‌گفتند نمی‌خواهیم سیاه‌نمایی شود اما دانستن آمارها به ما کمک می‌کند تا آن را برطرف کنیم. در دوره کوتاهی جمعیت کشور دو برابر شد و این جمعیت به خودی خود نمی‌تواند رشد کند. دولت هم حجیم است و همه کارها را در دست دارد. منابع مالی هم عمدتا در دست دولت است. این‌ها از عواملی است که باعث می‌شود با آسیب‌های فزاینده اجتماعی روبرو شویم.

وی گفت: باید زنان وارد بحث‌های اجتماعی شوند و وضعیت موجود را از دیدگاه خودشان نقد کنند. اگر زن‌ها در جامعه حضور پیدا کنند آمار افسردگی‌شان که سه برابر مردان است کاهش می‌یابد و در آن صورت است که هم حال‌شان خوب است و زنان بهتری برای خانه می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: اشتباه است که می‌گوییم سیاست برای نخبه‌هاست و نخبه‌ها مردان هستند. زنان هم باید در سطوح عالی تصمیم گیری شرکت داشته باشند. اگر مجلس آتی خوب شکل بگیرد باید هر ساله آماری در مورد حضور زنان در سطوح بالای مدیریتی ارائه شود. حضور زنان در جامعه به صورت فعالانه با خانواده سنتی و آرمان‌های مردسالارانه امکان‌پذیر نیست. باید تلاش کنیم تا خانواده‌ای مشارکتی ایجاد کنیم.


اخبارانتخابات مجلس  -  ایسنا 


ویدیو : تندروها خشم خود را در انتخابات بر سر مردم خالی نکنند