تندر، گران تر از تندر! :           افزایش قیمت شدید تندر-۹۰ و صعود خفیف نرخ ...



 

 

 

پارس تندر , تندر 90 اتوماتیک , تندر پیکاپ

 

 

افزایش قیمت شدید تندر-۹۰ و صعود خفیف نرخ پژو ۲۰۶ تیپ ۲، تنها اتفاقات مهم این هفته در بازار خودرو کشور به شمار می روند؛ بازاری که همچنان در رکود به سر می برد و نشانی از رونق، در آن دیده نمی شود.

این هفته قیمت تندر، به یکباره ۴۵۰ هزار تومان افزایش یافت و پژو ۲۰۶ نیز ۱۰۰ هزار تومان گران شد.

این در شرایطی است که نمودار قیمت سایر خودروهای داخلی تغییر خاص و قابل ذکری را تجربه نکرد.

با توجه به آنکه هفته آینده، ماه مبارک رمضان آغاز و طبعا مسافرت های تابستانی نیز کاهش می یابد، بنابراین بسیار بعید است که بازار خودرو کشور حداقل تا یک ماه آینده نیز، از رکود خارج و رونق به آن بازگردد.

● یک خودرو با دو قیمت!

این روزها آنچه که بیش از افزایش قیمت شدید تندر-۹۰ جالب به نظر می رسد، تفاوت نرخ این محصول است.در حال حاضر، تندر پارس خودرو حدود ۳۰۰ هزار تومان گران تر از تندر ایران خودرو به فروش می رسد و این تفاوت قیمت را نمایشگاهداران خودرو پایتخت، ناشی از اختلاف کیفی تندرهای ایران خودرو و پارس خودرو می دانند.

به گفته آنها، هم اکنون این ذهنیت که تندر پارس خودرو از کیفیت مونتاژ بهتری برخوردار است، در ذهن مشتریان جا افتاده و همین موضوع سبب شده تندر این شرکت متقاضی بیشتری داشته و در نتیجه گران تر از تندر ایران خودرو باشد.

این گفته نمایشگاهداران در شرایطی است که بنا بر آمار سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد، برتری کیفی تندرهای تولیدی، نسبی است؛ به نحوی که گاهی تندر ایران خودرو از کیفیت بهتری در تولید برخوردار است و گاهی نیز تندر پارس خودرو.

در حال حاضر، تندر پارس خودرو در مدل E۲ قیمتی برابر با ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دارد و همتای ایران خودرویی آن، ۱۶ میلیون تومان به فروش می رسد.

کارشناسان معتقدند تا میزان عرضه و تقاضای تندر متعادل نشود، نرخ این خودرو کاهش نخواهد یافت.

تندر قرار بود با قیمتی زیر ۱۰ میلیون تومان روانه بازار ایران شود.

● افزایش قیمت ۲۰۶ تیپ ۲

اما به جز تندر-۹۰، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز این هفته با افزایش قیمت روبه رو و گران شد.

این محصول که هم اکنون مجهز به ترمز ضدقفل به تولید می رسد، ۱۰۰ هزار تومان گران و در حال حاضر با قیمت ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان خرید و فروش می شود.

این در شرایطی است که سایر مدل های ۲۰۶، تغییر قیمتی خاصی را تجربه نکردند.

در حال حاضر، پژو ۲۰۶ تیپ ۶ که به ترمز ضدقفل و ایربگ مجهز بوده و دنده اتومات است، با قیمت ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می رسد.

در میان مدل های صندوق دار نیز، V۸ نرخی برابر با ۱۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان دارد و V۹ نیز با نرخ ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می رسد.

پژو ۲۰۶ صندوق دار V۱نیز قیمتی برابر با ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دارد.

● ثبات قیمت بیشتر خودروهای داخلی

اما نگاهی نیز به قیمت برخی دیگر از خودروهای داخلی بیندازیم.

در حال حاضر، سمند LX در مدل بنزین سوز، قیمتی برابر با ۱۵ میلیون تومان دارد و پژو ۴۰۵ بنزینی نیز با قیمت ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به فروش می رسد.

برای خرید پارس بنزین سوز نیز باید ۱۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، هزینه کرد. از بازار سایپا نیز خبر می رسد که در حال حاضر، پراید بنزین سوز نرخی برابر با هفت میلیون و ۷۵۰ هزار تومان دارد و ریو نیز با قیمت ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خرید و فروش می شود.

زانتیا هم هم اکنون با قیمت ۲۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در بازار خودرو کشور به فروش می رسد.

آن طور که نمایشگاهداران خودرو پایتخت عنوان می کنند، دو شاسی بلند مونتاژ کشور نیز هم اکنون با همان قیمت های هفته های اخیر خود خرید و فروش می شوند.

در حال حاضر، سوزوکی گرند ویتارا در مدل اتومات، ۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد و نوع دنده ای آن نیز با نرخ ۳۶ میلیون تومان به فروش می رسد.

برای خرید نیسان رونیز، محصول مونتاژی پارس خودرو هم باید ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه کرد.

ماکسیما دیگر محصول پارس خودرو نیز هم اکنون در مدل اتومات، ۳۹ میلیون و ۲۷۵ هزار تومان قیمت دارد...../تحلیل:دنیای اقتصاد


ویدیو : تندر، گران تر از تندر!