تناقض در پرداخت سبد کالا به بازنشستگان تامین اجتماعی : اخبار اجتماعی - تناقض ...



پرداخت وام به بازنشستگان تامین اجتماعی , زمان پرداخت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی آبان سال 95 , جدید ترین پرداخت وام به بازنشستگان تامین اجتماعی


اخبار اجتماعی - تناقض در پرداخت سبد کالا به بازنشستگان تامین اجتماعی/ گذاشتن شرط حقوق عادلانه نبود

رئیس کانون عالی مستمری بگیران تامین اجتماعی استان تهران با اشاره به اینکه تناقض آشکاری در پرداخت سبد کالای بازنشستگان تامین اجتماعی وجود دارد، گفت: با گذاشتن شرط حقوق 500 هزار تومانی بسیاری از بازنشستگان تامین اجتماعی از لیست دریافت سبد کالا حذف شده اند.

علی اکبر خبازها در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: چنانچه منابع عمومی برای پرداخت سبد کالا به بازنشستگان در نظر گرفته شده است باید به تمامی بازنشستگان تعلق گیرد نه اینکه عنوان شود همه بازنشستگان لشکری و کشوری این سبد را می گیرند اما برای بازنشستگان تامین اجتماعی شرط حقوق گذشته شود.

وی ضمن انتقاد از گذاشتن شرط حقوق برای دریافت سبد کالا، تاکید کرد: با گذاشتن شرط حقوق کمتر از 500 هزاز تومان یعنی آن دسته از افرادی که 510 یا 550 هزار تومان دریافت می کنند در رفاه هستند و نیازی به دریافت سبد کالا ندارند در این صورت چرا کارمندان دولت که اغلب حقوق آنان بالای 700 هزار تومان است جزء این لیست هستند.

عضو هیئت مدیره کانون عالی مستمری بگیران تامین اجتماعی گفت: همچنین از سوی دیگر حقوق تمامی بازنشستگان لشکری و کشوری بیش از 500 هزار تومان است اما در اطلاعیه دولت هیچ شرطی برای دریافت سبد کالا برای آنان در نظر گرفته نشده است .

خبازها با اشاره به اینکه فقط 10 درصد بازنشستگان تامین اجتماعی بالای یک میلیون تومان مستمری دریافت می کنند، گفت: در حال حاضر حداقل حقوقی که مستمری بگیران دریافت می کنند 487 هزار تومان  است که البته کمک هزینه حق اولاد، همسر، عیدی، کالابرگ، حق مسکن و... به حداقل مستمری اضافه شود به طوریکه ماهیانه حدود 121 هزار تومان نیز به حقوق افراد اضافه می شود.

به گفته وی، از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست می کنیم این مشکل را برطرف و به بازنشستگان تامین اجتماعی بدون درنظر گرفتن شرط حقوق سبد کالا اعطا شود.

این درحالی است که در مصوبه ابتدای دولت آمده بود "کلیه شاغلان و بازنشستگان دولت و نیروهای مسلح اعم از کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی، کلیه کارگران مشمول قانون کار و قانون تامین اجتماعی، روزنامه نگاران، خبرنگاران و هنرمندان (به تشخیص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) و دانشجویان متأهل (به تشخیص وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی) و طلاب (به تشخیص مرکز مدیریت حوزه های علمیه) و سرپرستان خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد (ره) و سازمان بهزیستی مشمول این تصویب نامه هستند.

اما بعد از مدتی وزارت صنعت و معدن در اطلاعیه ای  عنوان کرد که "سرپرستان خانوارهای مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی و سرپرستان خانوارهای كارگران مشمول قانون كار و تأمین اجتماعی که میزان دریافتی و مستمری آنها کمتر از 500 هزار تومان باشد،" مشمول دریافت این سبد می شوند شرطی که در مصوبه دولت ردپایی از آن به چشم نمی خورد.
اخبار اجتماعی -  مهر


ویدیو : تناقض در پرداخت سبد کالا به بازنشستگان تامین اجتماعی