تناسب اندام آبی! : به‌طور متوسط هر انسانی باید حداقل 6 لیوان آب یعنی حدود 2 ...


به‌طور متوسط هر انسانی باید حداقل 6 لیوان آب یعنی حدود 2 لیتر در طول شبانه‌روز بیاشامد. آب تاثیر زیادی روی سلامت جسمی، طراوت پوست، عملكرد درست سیستم گوارش و حتی خلق‌و‌خوی شما می‌گذارد.


اگر می‌خواهید اندامی متناسب داشته باشید

آیا می‌خواهید وزن‌تان را كاهش دهید؟ باید بدانید كه آب سوخت‌وساز بدن‌تان را زیاد می‌كند و آشامیدن آن قبل از غذا باعث كاهش اشتها می‌شود. سعی كنید به جای مصرف نوشابه‌های پركالری آب را جایگزین آن‌ها كنید و قبل از مصرف غذا حداقل یك لیوان آب بنوشید این كار باعث می‌شود احساس سیری كنید و كمتر غذا بخورید.  نوشیدن زیاد آب سوخت‌وساز بدن‌تان را بالا می‌برد و در نتیجه كالری بیشتری مصرف می‌شود و چربی‌های بدن راحت‌تر سوزانده می‌شوند به‌خصوص اگر آب سرد و خنك بنوشید، چون بدن شروع به گرم‌كردن آب می‌كند و در نتیجه مقداری كالری در این جریان می‌سوزد.



سوخت موشك

اگر احساس كرختی و بی‌رمقی می‌كنید، ‌نوشیدن آب بهترین گزینه برای سر حال شدن است. كم‌آب شدن بدن موجب بروز خستگی و كسالت می‌شود. آب می‌تواند حال شما را خوب كند. آب باعث انتقال اكسیژن و سایر مواد‌غذایی به سلول‌های بدن می‌شود. اگر بدن شما به اندازه كافی پر آب باشد، قلب شما مجبور نیست برای رساندن خون به اعضای مختلف بدن به سختی كار كند.



لیوان ضد استرس

85 درصد بافت مغز انسان از آب تشكیل شده است. اگر كم‌آب بخورید، بدن و مغزتان دچار مشكل و استرس می‌شود. تشنگی یكی از علائم كم‌آبی بدن است، بنابراین قبل از تشنه‌شدن آب بنوشید و به نشانه‌های كم‌آبی در بدن توجه كنید.سعی كنید همیشه یك لیوان آب روی میز‌تان باشد یا یك بطری آب به همراه داشته باشید تا عادت كنید آب بنوشید. قطعا كمتر مضطرب خواهید بود.



روغن كاری ما‌هیچه‌ها با مایع سحرانگیز

نوشیدن آب به شما كمك می‌كند تا دیگر گرفتگی عضله نداشته و از خشكی ماهیچه‌ها جلوگیری می‌كند، علاوه‌بر این مصرف آب حركت مفصل‌های‌تان را نرم و روان می‌سازد. وقتی بدن شما پر‌آب باشد می‌توان بدون هیچ كمكی و با قدرت بیشتری كارهای بدنی انجام داد.



زیبایی به ساده‌ترین شكل ممكن

باید توجه داشته باشید كه با مصرف مناسب آب آشامیدنی می‌توانید پوست‌تان را تقویت كنید. وقتی بدن شما كم‌آب باشد چین و چروك‌های پوست‌تان عمیق‌تر می‌شوند. آب، كرم زیبایی طبیعی برای پوست شماست.

نوشیدن آب، سلول‌های پوست‌تان را پرآب می‌كند و به آن‌ها تغذیه مناسب را می‌رساند در نتیجه صورت شما جوان‌ و شاداب می‌شود. آب باعث می‌شود، پوست از وجود ناخالصی‌ها پاك شود و خون راحت‌‌تر در بدن جریان پیدا می‌كند و در نهایت پوست را درخشنده‌ و زیباتر از قبل نشان می‌دهد.



اگر می‌خواهید معده‌تان نایستد

نوشیدن آب نیز مانند مصرف سبزی‌ها و مواد فیبردار برای سیستم گوارش مفید است. آب باعث هضم بهتر غذا و تسهیل حركت محتویات دستگاه گوارش در طول مسیر می‌شود. اگر آب را به میزان اندك بنوشید بدن‌تان تمام آب موجود را جذب می‌كند و باعث خشكی روده‌ شما می‌شود بنابراین جریان مواد زائد بدن از این قسمت سخت خواهد شد. پس تا می‌توانید آب بنوشید تا معده‌تان سفت نشود.



برای فرار از سنگ‌های دردسرساز

مصرف آب خطر ابتلا به سنگ كلیه را كاهش می‌دهد. متاسفانه به‌دلیل مصرف كم‌ آب آشامیدنی میزان ابتلای افراد به سنگ كلیه به‌خصوص در كودكان روزبه‌روز در حال افزایش است. آب باعث رقیق‌شدن نمك‌ها و مواد معدنی موجود در ادرار می‌شود و از به‌وجود آمدن كریستال‌های سنگ‌های مجرای ادراری جلوگیری می‌كند. از آنجایی كه سنگ‌های كلیه و مثانه در ادرار رقیق نمی‌توانند شكل بگیرند بنابراین شما می‌توانید با مصرف كافی آب خطر ابتلا به این عارضه‌های دردناك را كاهش دهید.



درصورتی‌كه در طول روز نوشیدنی‌های دیگری مثل شربت، چای یا آبمیوه را مصرف می‌كنید می‌توانید آب كمتری بخورید



ویدیو : تناسب اندام آبی!