تمدید حالت فوق‌العاده آمریکا علیه ایران : رئیس جمهور آمریکا برای یک سال دیگر ...


رئیس جمهور آمریکا برای یک سال دیگر حالت فوق العاده واشنگتن علیه ایران را تمدید کرد. خبرگزاری تسنیم: به گزارش اسکای نیوز،  باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا حالت فوق العاده اعلام شده از سوی واشنگتن علیه ایران را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

این حکم رئیس جمهور آمریکا برای تمدید حالت فوق العاده از نیمه ماه جاری میلادی آغاز خواهد شد.

یک مسئول آمریکایی در وزارت امور خارجه آمریکا نیز تاکید کرد، جان کری فردا پشت درهای بسته با اعضای فراکسیون بانکی در مجلس سنا و مسئول اجرای تحریم ها علیه ایران دیدار خواهد داشت.

آمریکا در پانزدهم مارس 1995 در زمان ریاست جمهوری بیل کلینتون علیه ایران اعلام وضع اضطراری کرد تا با آنچه که از سوی کاخ سفیدخطر ایران برای امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد ایالات متحده خوانده شده مقابله کند.

اینکه آمریکا ایران را تهدید منافع خود قلمداد می کند نه تنها شبیه به یک طنز سیاسی است بلکه نوعی فرار به جلو هم محسوب می شود ؛ چراکه کارنامه رفتار آمریکا در قبال ایران مملو از اقدامات خصمانه و تهدید گونه است .

اقدامات خصمانه امریکا علیه ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با جاسوسی از طریق سفارت وقت آمریکا در ایران برای اقدامات خصمانه و براندازانه علیه نظام جمهوری اسلامی آغاز شد . آمریکا در 14 نوامبر 1979 پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران ازسوی "دانشجویان پیرو خط امام"
، علیه ایران اعلام وضع اضطراری کرد.

این وضعیت که شامل مسدود کردن اموال و دارایی های ایران در آمریکا بود، در نوامبر گذشته به وسیله اوباما تمدید شد.


ویدیو : تمدید حالت فوق‌العاده آمریکا علیه ایران