تمام محتوای كتب درسی در یك بازه... :     تمام محتوای كتب درسی در یك بازه زمانی ...



 

 

تمام محتوای كتب درسی در یك بازه زمانی شش ساله تغییر می‌كند

 

 

تمام عیار , کتاب درسی , ثبت نام کتاب درسی

 

 

برنامه تدوین درس ملی كه یكی از ابعاد مهم اصلاح ساختار و تغییر نظام آموزشی است در حال ویرایش نهایی است.

 


بنائیان در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» ایسنا، با اعلام این خبر گفت: طرح تغییر ساختار آموزش و پرورش یا همان نظام ۳-۳-۶ كه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است، در جلسات مستمر و طولانی مورد بحث قرار گرفته و در مرحله بررسی نهایی است، اما هنوز برای اجرایی شدن آن به تفاهم كلی نرسیده‌ایم.

 


وی افزود: بر اساس آخرین مصوبه هر گونه اسناد تحولی، ابتدا باید در شورای مشورتی آموزش و پرورش نهایی شود، سپس به تصمیم‌گیران بالادستی ارسال شود.

 


مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور تحول بنیادین اظهار كرد: تحول بنیادین آموزش و پرورش بسیار وسیعی است كه با یك مطالعه چهار پنج ساله همراه بوده و در كارگروه‌های علمی مورد بررسی دقیق و كار كارشناسی قرار گرفته است.

 


بنائیان افزود: مقدمات طرح تحول ساختاری آغاز شده و بسترهای تغییر محتوایی نیز از ابتدای امسال وارد فاز جدیدی می‌شود و پس از تصویب نهایی و تبدیل آن به قانون از سال تحصیلی ۹۰ ـ ۹۱ اجرایی خواهد شد.

 


مشاور وزیر در امور تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش با بیان این كه تغییر ساختار متفاوت از تغییر محتواست، گفت:‌ تغییر ساختار همان نظام آموشی ۳-۳-۶ است كه تصویب شده اما تغییر محتوا مربوط به كتب درسی است كه بر اساس برنامه درسی ملی و اسناد تحولی تدوین می‌شود.

 


وی اظهار كرد: بر اساس این طرح تحول بنیادین، هر ساله دو پایه تحصیلی از نظر محتوایی و كتاب تغییر خواهد كرد و در یك بازه زمانی شش سال تمام محتوای كتب درسی بر اساس درس ملی تغییر خواهد كرد كه البته این بحث هنوز نهایی نشده است.

 


وی در توضیح بیشتر اسناد تحولی گفت: منشور اسناد تحولی، مبتنی بر سند تعلیم و تربیت در جمهوری اسلامی ایران، تعلیم و تربیت از نگاه امام راحل، تعلیم و تربیت از نگاه مقام معظم رهبری و تحول راهبردی است كه از مهر امسال الزامات ساختاری و محتوایی و همچنین زیرساخت‌های آن كلید خواهد خورد و حذف پیش ‌دانشگاهی یكی از آنهاست.

 


بنائیان در پایان خاطرنشان كرد: برنامه درسی ملی هم اكنون در مرحله ویرایش نهایی است و پس از طرح در شورای مشورتی برای تصویب به شورای عالی آموزش و پرورش ارسال خواهد شد.... / خبرگزارى ايسنا

 

 


ویدیو : تمام محتوای كتب درسی در یك بازه...