تمام ظرفیت كشور را وارد امر مبارزه با مواد مخدر می‌كنم :         به گزارش ...



 

 

روز جهانی مبارزه با مواد مخدر , هفته مبارزه با مواد مخدر , روز مبارزه با مواد مخدر

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر، مصطفی محمدنجار در دیدار با وزیر بهداشت گفت: الآن شرایط فراهم است و در كنار سایر دستگاه‌ها، دانشگاه‌های علوم پزشكی نیز باید به ‌صورت همه‌جانبه و با جدیت وارد عرصه شوند و انتظار می‌رود وزارت بهداشت نیز ترتیبی اتخاذ كند تا رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشكی در سراسر كشور با جدیت بیشتر وارد حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد شوند.

 

وی با اشاره به ظرفیت‌های كشور برای ارائه خدمت به معتادان، افزود: نظارت بر روند اجرای درمان موضوع بسیار مهمی است كه انتظار می‌رود با تلاش مضاعف در این حوزه دانشگاه‌ها نیز فعال‌تر شوند.

محمدنجار با اشاره به وضعیت ایدز و گسترش آن در كشور اظهار داشت: هر چند گسترش ایدز از طریق اعتیاد تزریقی در كشور با تلاش دستگاه‌های ذی‌ربط و مسئولان امر كنترل شده است؛ اما همچنان محل نگرانی است و باید تمام امكانات كشور در این امر مهم بسیج شوند.

*راه‌اندازی 4مركز اورژانس روانپزشكی و اعتیاد در شهر تهران در دستور كار وزارت بهداشت قرار دارد

در این دیدار مرضیه وحیددستجردی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی نیز با اشاره به نیاز به ارتقاء سلامت روان به ‌عنوان یكی از راهكارهای اساسی برای پیشگیری و درمان اعتیاد به تقویت حوزه روانپزشكی و از جمله توسعه تخت‌های روانپزشكی در بخش‌های عمومی اشاره كرد و اظهار داشت: اختصاص 10درصد تخت‌های عمومی به روانپزشكی در دستور كار وزارت بهداشت بوده و این موضوع را با جدیت پیگیری خواهیم كرد تا این امر در تمام كشور محقق شود.

وی افزود: یكی از وظایف ما به‌عنوان متولی سلامت كشور معضل و به تبع آن امور پیشگیری و درمان اعتیاد است

وحیددستجردی با اشاره به مشكلات بوجود آمده ناشی از سوء مصرف محرك‌ها در كشور اظهار داشت: ما در این راستا راه‌اندازی 4 مركز اورژانس روانپزشكی و اعتیاد را در شهر تهران در دستور كار داریم و از همكارانمان می‌خواهیم با جدیت این امر را پیگیری كنند.

وی با بیان اینكه از نگاه ما، اعتیاد یك بیماری است و وظیفه ما به‌عنوان متولی درمان، نگاه درمان‌گرایانه به معتاد است، گفت: پیشگیری موضوع مهمی است و توان دانشگاه‌های ما برای ورود به این مبحث زیاد است، هر چند دیگر دستگاه‌های حوزه پیشگیری باید با اهتمام و جدیت بیشتری وارد عمل شوند كه در این میان نقش آموزش و پرورش و وزارت علوم نقشی اساسی دارد.

وحید دستجردی با تأكید بر نقش مهم سازمان صدا و سیما در امر آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه از عواقب شوم گرایش به اعتیاد و تشكر از اقدامات صورت‌گرفته در این زمینه، خواستار گسترش فعالیت‌های اطلاع‌رسانی و برنامه‌های پیشگیرانه در این سازمان شد.../خبرگزاری فارس


ویدیو : تمام ظرفیت كشور را وارد امر مبارزه با مواد مخدر می‌كنم