تماشاگران عاشق ایرانی، اروپا را نگران کردند : کارشناسان والیبال روسیه پس از ...


کارشناسان والیبال روسیه پس از بسته شدن پرونده بیست‌وچهارمین دوره لیگ جهانی والیبال، تیم‌های شرکت کننده در این رقابت را ارزیابی می‌کنند. خبرگزاری فارس: کارشناسان والیبال روسیه پس از بسته شدن پرونده بیست‌وچهارمین دوره لیگ جهانی والیبال، تیم‌های شرکت کننده در این رقابت را ارزیابی می‌کنند.

خبرگزاری چمپیونات روسیه در مقاله‌ای اتفاقات این دوره از رقابت‌های لیگ جهانی را ارزیابی کرد و از بین 18 تیم شرکت کننده به تمجید از تیم ملی والیبال ایران و هواداران ایرانی پرداخت.

این خبرگزاری در گزارش خود نوشت:

"تیم ملی والیبال ایران تنها تیم درخشان این دوره لیگ جهانی بود. والیبال ایران به سرعت پیشرفت کرد و در این مسابقات هزاران هوادار از سراسر جهان به این تیم اضافه شدند.

خولیو ولاسکو، سرمربی تیم ایران تاثیر زیادی بر این تیم گذاشته است. ولاسکو در سال‌های 1990 تا 1996 سرمربی تیم ملی والیبال ایتالیا بود و مربی بهترین تیم قرن بیستم نام گرفت. او نسل با استعدادی وارد والیبال ایتالیا کرد و تیمی ساخت که هرگز در تاریخ تکرار نخواهد شد.

ولاسکو کار استعدادیابی‌اش را متوقف نکرد و این بار به سراغ تیم ناشناخته ایران رفت. برای مثال، امیر غفور یکی از کسانی بود که توسط ولاسکو در سن 18 سالگی وارد تیم ملی شد و در لیگ جهانی به بازیکن بزرگی تبدیل شده بود.

جوانان ایرانی در سال 2009 و در ابتدای راه توانستند تیم‌های قهرمان جهان را در مسابقات جهانی شکست دهند. با توجه به سطح فعلی والیبال جهان، مربی هرچه هم توانا باشد در کشوری که به والیبال اهمیت ندهند و فرهنگ آن را نداشته باشند، نمی‌تواند تاثیر گذار باشد و باعث پیشرفت شود. آنچه که مشخص است مدیران ایرانی به والیبال بهای زیادی داده‌اند.

اگرچه تیم ایران در لیگ جهانی بر روی سکو نرفت، ولی آنها محکم و استوار تمام والیبال را به جهان نشان دادند. به هرحال این یک شروع عالی برای تیم ملی والیبال ایران بود و آینده درخشانی منتظر آنهاست."

علاوه بر این، روس‌ها با انتشار عکس‌هایی از تماشاگران ایرانی در استادیوم آزادی از شور و شوق ایرانیان و علاقه آنها به ولاسکو شگفت زده شدند.

همچنین در گزارش این خبرگزاری به شانس ایران برای میزبانی مرحله نیمه نهایی لیگ جهانی والیبال اشاره شده و کارشناسان اینگونه نوشتند: « تنها چهار بازی در ایران انجام شد، ولی هر بازی در تهران غوغا بود. استادیوم 12 هزار نفری آزادی کاملاً پر شده بود و عکس‌های این سالن بی‌نظیر بود. تیم ایران به همراه تماشاگران عاشقش در آزادی، رویای آلمان‌ها و صرب‌ها را برای صعود به مرحله دوم خراب کرد.

ایران می‌تواند یکی از کاندیدهای میزبانی مرحله نهایی لیگ جهانی سال 2014 باشد.»


ویدیو : تماشاگران عاشق ایرانی، اروپا را نگران کردند