تلویزیون برای «کلاه قرمزی» هنوز تصمیمی نگرفته است : مدیر کل امور نمایش سیما ...



دلتنگی جیگر برای کلاه قرمزی , خبر خوش ایرج طهماسب برای طرفداران کلاه قرمزی , مصاحبه ایرج طهماسب برای کلاه قرمزی و بچه ننه

مدیر کل امور نمایش سیما از تولید مجموعه‌های طنز برای ایام نوروز خبر داد و توضیحاتی را درباره‌ی پخش مجموعه «کلاه قرمزی» در این ایام بیان کرد.

محمودرضا تخشید درباره اینکه چرا این روزها سریال‌هایی که در تلویزیون ساخته می‌شوند، ماندگاری سریال‌های سال‌های قبل را ندارند؟ اظهار کرد: چیزی که می‌دانم این است که در حال حاضر سریال‌هایی که ساخته می‌شوند، در حد خود ماندگارند، اما تفاوتی که وجود دارد این است که با توجه به اینکه رسانه‌های رقیب زیاده شده‌اند، ممکن است این احساس شود که میزان مخاطبان تلویزیون کمتر شده‌اند.

او در عین حال یادآور شد: به نظرم همین الان هم کارهایی می‌توان ساخت که مخاطب را جذب کند و جزو کارهای ماندگار باشد.

کیفیت سریال‌های حال حاضر تلویزیون
«تخشید» با اشاره به سریال‌هایی که هم‌اکنون از تلویزیون پخش می‌شوند، یادآور شد: سریال «نفس گرم»، «کیمیا» و «آسمان من» از جمله سریال‌هایی هستند که از نظر کیفی متوسط به بالا هستند و فکر نمی‌کنم هیچ کدام سریال‌های ضعیفی باشند.

او سپس گفت: سریال‌های «سرزمین کهن» و «معمای شاه» نیز جزو کارهای خاص تلویزیون هستند و به نظرم سازمان صداوسیما به دلیل محدودیتی که دارد، نمی‌تواند همه کارهایش گران باشد.

مدیر کل امور نمایش سیما همچنین درباره سریال‌هایی که برای ساخت در دستور کار معاونت سیما قرار دارند نیز یادآور شد: سریال «سرزمین کهن» در حال پیش تولید است و طی چند ماه آینده فاز جدیدش شروع می‌شود. بخش‌هایی که بر روی این سریال حساسیت نشان دادند، بیشتر به اسامی برمی‌گشت و اصلاح ریشه‌ای نداشت که قرار است این اسامی بار دیگر دوبله شوند، اما اینکه عنوان می‌شود خود سریال قرار است دوبله شود، این‌طور نیست.

وی در ادامه از ساخت سریال «سلمان فارسی» در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این سریال در حال حاضر برآورد خود را انجام داده و مراحل نگارش را طی می‌کند.

«تخشید» همچنین درباره‌ی مجموعه «کیمیا» که اکنون در حال پخش است، اظهار کرد:‌ این سریال از نظر سطح مخاطب در سطح سریال‌هایی همچون «نرگس» است، حال کمی بالا یا پایین؛ اما به طور کلی در حال حاضر رقیب زیاد است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره کمبود سریال‌های عاشقانه از جمله داستانی‌های اساطیری عاشقانه، یادآور شد: متأسفانه نمی‌توان گفت کمبود سریال‌های عاشقانه داشته‌ایم، بلکه در این زمینه قبلا کار نشده است. فعلا طرحی نداریم و درخواستی هم تاکنون نداشتیم.

سریال‌های نوروز 95 کدام‌اند؟
تخشید در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران درباره‌ی سریال‌های نوروزی 95 ضمن اعلام اینکه «پایتخت» در نوروز 95 ساخته نخواهد شد، به تشریح سریال‌های جدید با محوریت طنز پرداخت.

وی گفت: تاکنون حدود چهار سریال نوروزی مطرح شده است که در حال نگارش هستند.

وی سریال نوروزی شبکه یک را با عنوان «فروشگاه بزرگ» به کارگردانی محمدحسین لطیفی معرفی کرد و گفت:‌ این مجموعه قرار است مضمونی طنز داشته باشد.

تخشید درباره سریال نوروزی شبکه دو نیز یادآور شد: شبکه دو مجموعه «زعفرانی» را قرار است به تهیه‌کنندگی ایرج محمدی و نویسندگی و کارگردانی حامد محمدی در نوروز 95 داشته باشد.

وی مجموعه نوروزی «ویلا» به نویسندگی و کارگردانی مرضیه برومند و تهیه‌کنندگی مهران مهام را برای نوروز 95 از شبکه سه معرفی کرد.

مدیر کل امور نمایش سیما در ادامه با تأکید بر اینکه کل مجموعه‌های سیما در ایام نوروز طنز خواهند بود، یادآور شد: مردم در این ایام به دنبال کارهای طنز هستند.

او سپس از طرح جدید علیرضا بذرافشان که قرار است در سیمافیلم تولید شود خبر داد و در عین حال عنوان کرد:‌ این چهار کار قرار است با کارگردانان خوب تلویزیون ساخته شوند.

کلاه‌قرمزی ساخته می‌شود؟
تخشید در بخش دیگری از پرسش و پاسخ خود با خبرنگاران درباره مجموعه «کلاه قرمزی» که عنوان شده است در نوروز 95 حضور نخواهد داشت توضیح داد: برای بود و نبود «کلاه قرمزی» هنوز تصمیمی گرفته نشده است. اگر سازندگان این برنامه طرح خوبی ارائه دهند، ما نیز می‌پذیریم.

وی در بخش پایانی گفت‌وگوی خود درباره زمان پخش مجموعه «در حاشیه» مهران مدیری نیز اعلام کرد: این سریال در حال تولید است و بعد از محرم و صفر پخش خواهد شد.

محمودرضا تخشید که روز چهارشنبه - 20 آبان - در پشت صحنه مجموعه «پشت‌بام تهران» در جمع خبرنگاران حاضر شده بود، درباره این مجموعه تلویزیونی و زمان پخش آن توضیح داد: این مجموعه قرار است زمستان پخش شود و به نظرم یک کار خوب اجتماعی است و طبق متن‌هایی که ما پیش از این از سعید نعمت‌الله داشته‌ایم، یک کار اجتماعی و خانوادگی‌محور است که در حوزه مسائل اجتماعی همچون اعتیاد، جنس روابط والدین و بچه‌ها را پوشش می‌دهد.


 اخبار فرهنگی  - ایسنا   


ویدیو : تلویزیون برای «کلاه قرمزی» هنوز تصمیمی نگرفته است