تله‌پورت کوانتومی ممکن شد : محققان با استفاده از یک روش عملی در حوزه تله‌پورت ...



کامپیوتر کوانتومی , تله پورت , آیا بزرگ کردن آلت تناسلی مردان ممکن است؟

محققان با استفاده از یک روش عملی در حوزه تله‌پورت کوانتومی نشان دادند که می‌توان اطلاعات را از این طریق منتقل کرد.

به گزارش آنا، در جنگ ستارگان افراد با استفاده از تله‌پورت اقدام به مسافرت از یک نقطه به نقطه دیگر می‌کنند. در تله‌پورت کوانتومی نیز بخشی از قوانین تله‌پورت تخیلی انسان وجود دارد و همین قوانین یکی از مهم‌ترین اصول در دستورالعمل‌های اطلاعات کوانتومی است.

در مقاله‌ای که اخیرا تونگ‌کانگ و همکارانش از دانشگاه پوردو منتشر کردند، برای اولین بار نشان دادند که حالت‌های کوانتومی درونی (حافظه) و حالت حرکت مرکز جرم (center-of-mass motion state) یک میکرواورگانیسم می‌تواند با استفاده از نوسانات الکترومکانیکی و مدارهای ابررسانا از نقطه‌ای به نقطه دیگر حرکت کند.

آنها طرحی ایجاد کردند که در آن حالت گربه شرودینگر وجود دارد. در این طرح، یک میکرواورگانیسم می‌تواند در دو نقطه یکسان وجود داشته باشد. این طرح یک قدم مهم به سوی انتقال اورگانیسم‌ها در آینده است.

در سال 1935 اروین شرودینگر چنین فرض کرد که یک گربه می‌تواند در حالتی قرار گرفته باشد که هم زنده است و هم مرده. یک حالت ابرموقعیت می‌تواند میکرواورگانیسم را از محلی به محل دیگر منتقل کند. سال‌هاست که فیزیکدانان در تلاش برای تحقیق روی پدیده کوانتوم میکروسکوپی هستند اما تداخل امواج الکترون‌ها، اتم‌ها و مولکول‌های مانعی در این مسیر بوده است.

اخیرا با سرد کردن، حالت ابرموقعیت در نوسانات مکانیکی ایجاد شده است. اولین انتقال کوانتومی در سال 1997 با یک فوتون منفرد انجام شد. در سال 2015 محققان یک فوتون با درجه آزادی چندگانه را انتقال دادند، اما تاکنون انتقال یک میکرواورگانیسم انجام نشده است.

در این پروژه محققان یک باکتری را روی سطح نوسانگر غشاء الکترومکانیکی قرار دادند، نوسانگری که با مدار ابررسانا ترکیب شده است. آنها با استفاده از این سیستم موفق به تله‌پورت و ابرموقعیت کوانتومی شدند. از آنجا که داخل این اورگانیسم اطلاعات زیادی وجود دارد، بنابراین با این روش می‌توان اطلاعات را نیز انتقال داد

اخبار علمی - آنا


ویدیو : تله‌پورت کوانتومی ممکن شد