تلفات گرمای پاکستان به 1600 نفر رسید : گرمای شدید و رطوبت بالای هوا در ایالت ...


گرمای شدید و رطوبت بالای هوا در ایالت سند پاکستان و مخصوصا در کلان شهر 24 میلیون نفری کراچی، همچنان قربانی می گیرد و براساس گزارش برخی رسانه های این کشور، تعداد قربانیان به یک هزار و 622 نفر رسیده است. خبرگزاری ایرنا: گرمای شدید و رطوبت بالای هوا در ایالت سند پاکستان و مخصوصا در کلان شهر 24 میلیون نفری کراچی، همچنان قربانی می گیرد و براساس گزارش برخی رسانه های این کشور، تعداد قربانیان به یک هزار و 622 نفر رسیده است.

روزنامه انگلیسی زبان 'نیشن' روز شنبه نوشت: اگرچه طی دو روز گذشته تا حدودی از شدت گرما در کراچی کاسته شده است اما شدت گرما، رطوبت هوا و تاثیر قطع ساعات طولانی برق و آب در روزهای قبل به حدی بود که تعداد زیادی را مردم را راهی بیمارستان ها کرد و بسیاری از این افراد جان خود را از دست داده اند.

روز گذشته اجساد نزدیک به 200 نفر از جان باختگان، به دلیل نامشخص بودن هویت، در گورهای دسته جمعی دفن شد. بسیاری از افرادی که قربانی شرایط سخت اخیر در کراچی شده اند، افراد کهنسال و یا افراد بی خانمانی بودند که سرپناه و کس و کاری نداشتند.

با وجود دستور محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان برای رسیدی به وضعیت کراچی و تشکیل کمیته ای ویژه برای این کار، مشکلات در این کلان شهر همچنان ادامه دارد و باعث شده است تا دولت پاکستان تحت انتقادهای شدید به ویژه از سوی گروه ها و احزاب مخالف قرار گیرد.

قطعی ساعات طولانی برق علاوه بر اینکه باعث شده مردم نتوانند از سیستم های خنک کننده استفاده کنند، موجب شده است تا شبکه آب لوله کشی شهر نیز دچار قطعی واختلالات شدید شود و نبود آب موجب تشدید تاثیر گرما شده است.

برخی گزارش ها حاکی از بازار سیاه بطری های آب معدنی در این شهر و چند برابر شدن قیمت آن در روزهای اخیر است.

در روزهای گذشته دمای هوا در کراچی به 45 درجه سانتیگراد با رطوبت بالای 50 درصد رسید.

شمار زیادی از ساکنان شهر 24 میلیون نفری کراچی، اقشار محروم و کم درآمدی هستند که حتی خانه ای برای سکونت ندارند و شب و روز خود را در کنار خیابان ها سپری می کنند. این افراد بیش از سایر ساکنان این شهر در معرض تهدید گرمای شدید قرار دارند.


ویدیو : تلفات گرمای پاکستان به 1600 نفر رسید