تلخ و شیرین‌ قالیباف در سال 94 : شهردار تهران با اشاره به روند تکمیل خطوط مترو ...


شهردار تهران با اشاره به روند تکمیل خطوط مترو پایتخت گفت: حفاری خط شش متروی تهران تا مهرماه سال 95 به اتمام خواهد رسید. خبرگزاری ایسنا: شهردار تهران با اشاره به روند تکمیل خطوط مترو پایتخت گفت: حفاری خط شش متروی تهران تا مهرماه سال 95 به اتمام خواهد رسید.

محمدباقر قالیباف، در حاشیه اولین اتصال مقطع حفاری تونل قطعه شمالی خط 6 متروی تهران در جمع خبرنگاران گفت: روند احداث خطوط متروی تهران ادامه دارد و دو خط 6 و 7 باقی مانده‌اند که از شرق و جنوب شرق به سمت غرب و شمال غرب تهران احداث خواهد شد.

وی افزود: این خطوط از میدان افسریه، دولت آباد و مشیریه به سمت غرب و شمال غرب تهران کشیده خواهد شد که با توجه به عبور از مراکز پرجمعیت قطعا از خطوط پرازدحام تهران خواهد بود.

شهردار تهران ادامه داد: این دو خط مجموعا 63 کیلومتر به خطوط مترو تهران اضافه خواهد کرد که در کنار 180 کیلومتر فعلی، نشان از همت کارگران مترو در حافری‌هاست. بی‌تردید سختی بسیاری در حفاری و احداث ایستگاه‌ها و تامین منابع مالی به شهرداری تهران وارد شده است. تلاش می‌کنیم تا پایان این دوره مدیریت شهری، با اتمام این دو خط پرونده متروی تهران را ببندیم.

قالیباف افزود: در خط 6 متروی تهران در بخش جنوبی حفاری‌ها با دستگاه تی‌بی‌ام انجام می‌شود که همزمان لاینینگ این خط نیز در آن بخش انجام می‌شود. حدود 22 کیلومتر از میدان سپاه به سمت هفت تیر تا کن و سولقون نیز به روش دستی حفاری می‌شود،‌که امروز دو جبهه حفاری به یکدیگر رسیده‌اند. حفاری این خط‌ها تا مهرماه به اتمام می‌رسد و احداث و تکمیل ایستگاه‌ها آغاز خواهد شد.

وی درباره ظرفیت خط شش متروی تهران گفت: ظرفیت این خط به تعداد واگن‌های به کارگرفته در آن بستگی دارد، اما اگر سرفاصله قطارها را به 2.5 دقیقه برسانیم، حدود 1.5 میلیون نفر روزانه در این خط جابه‌جا خواهند شد.

شهردار تهران افزود: در حال حاضر حدود 9 کیلومتر کار حفاری این خط به اتمام رسیده و 22 کیلومتر باقیمانده نیز تا مهرماه به اتمام می‌رسد. در حفاری بدون لاینینگ در حال حاضر به صورت هفگی 500 متر پیشرفت داریم که با توجه به تجربیات قبلی توان حفاری ما بیش از این مقدار است.

قالیباف وعده بهره‌برداری از خط شش برای سال 96 و بهره‌برداری از خط 7 متروی تهران برای سال 95 را به شهروندان تهرانی داد و افزود: خط 6 به طول 31.2 کیلومتر دارای 27 ایستگاه است که بهره‌برداری از 13 ایستگاه تا پایان سال 95 انجام خواهد شد.

شهردار تهران درخصوص تلخ و شیرین‌های سال 94 در حوزه شهری گفت: پیشرفت خط هفت متروی تهران و کارهای زیرساختی که در این خط انجام شده بی‌نظیر بوده و به عنوان شیرین سال 94 تلقی می‌شود. برای سال 94 تلخی در ذهن من نیست.

قالیباف درخصوص آرزوی خود برای سال آینده گفت: سال 95 توقع مردم و امیدی که به حق در مورد آنها وجود دارد، تحول جدی در عرصه اقتصادی کشور است که بتوان ثمرات آن را در معیشت و زندگی مردم مشاهده کرد. حل مشکل اقتصادی در کشور، خواست ملی است نه یک موضوع سیاسی و جناحی، امیدوارم به لطف خداوند و همت و غیرت کارگران و مجموعه مترو، خط 7 متروی تهران به بهره‌برداری برسد، چراکه هر شهروندی که از متروی تهران استفاده می‌کند، 13 سنت صرفه اقتصادی دارد، علاوه بر کمک برای حل معضل آلودگی هوا.


ویدیو : تلخ و شیرین‌ قالیباف در سال 94