تلاش ژاپن برای آزادی گروگان‌ها از دست داعش : ژاپن به منظور نجات دو گروگان خود ...



رجز خوانی برای داعش , اطلاعات پرواز قوانین کشور ژاپن برای توریست ها , خط و نشان داعش برای امیر نوری

ژاپن به منظور نجات دو گروگان خود از دست نیروهای داعش، تیمی از نیروهای واکنش سریع خود را به اردن اعزام کرد.

به گزارش ایرنا، ماموران گروه واکنش سریع ژاپن با نام رزمی TRT-2 قرار است در امان به جمع آوری اطلاعات درباره گروگان ها و برقراری ارتباط با همکاران خارجی برای آزادی آنان بپردازند.

کیودو نیوز روز چهارشنبه به تعداد ماموران واکنش سریع ژاپنی که به اردن اعزام شده اند، اشاره ای نکرد.

پیشتر ویدئویی در اینترنت منتشر شد که در آن شبه نظامیان عضو گروه تروریستی داعش تهدید کردند، چنانچه ظرف 72 ساعت 200 میلیون دلار باج به آنها پرداخت نشود، دو گروگان ژاپنی خود را اعدام خواهند کرد.

این دو گروگان ژاپنی که یکی از انها «هارونا یوکاوا» پایه گذار یک شرکت امنیتی خصوصی و دیگری 'کنجی گوتو' یک روزنامه نگار آزاد بوده، سال گذشته در سوریه ربوده شدند.

رقم 200 میلیون دلار درخواستی از سوی داعش،دقیقا معادل رقمی است که شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در سخنرانی هفته گذشته خود در قاهره قول آن را برای کمک به تلاش ها جهت مقابله با داعش را داده بود.

داعش از سال 2012 میلادی تاکنون علیه دولت بشار اسد در سوریه می جنگد. این گروه از ژوئن 2014 میلادی حملات خود را به عراق نیز گسترش داد و بخش های زیادی از شمال و غرب این کشور را تصرف کرده و دست به کشتار غیرنظامیان در سطح گسترده زده است.

شینزو آبه که سفر خود به خاورمیانه را نیمه تمام گذاشت، روز گذشته در گفت و گوی تلفنی با «رجب طیب اردوغان» رییس جمهور ترکیه، از وی برای آزادی این دو تبعه ژاپنی کمک خواست و اردوغان نیز اعلام کرد که ترکیه با حساسیت این مساله را دنبال می کند و آماده مبادله هرگونه اطلاعات در این زمینه با توکیو است.

در واکنش به درخواست گروه تروریستی داعش، «یوشیهیده سوگا» وزیر ارشد کابینه ژاپن نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که کمک های ژاپن برای مبارزه با گروهک تروریستی داعش در حد کمک های بشردوستانه به پناهجویان بوده و توکیو قصد مبارزه با این گروه را نداشته است. است.

«فومیو کیشیدا» وزیرخارجه ژاپن نیز روز گذشته در تماس تلفنی خواستار کمک آمریکا و فرانسه برای آزادسازی گروگان های ژاپنی شد.

«کیشیدا» گفته است «جان کری» و «لورن فابیوس» وزرای خارجه آمریکا و فرانسه وعده تلاش برای حل و فصل این قضیه را داده اند.

 

 اخبار بین الملل - ایرنا


ویدیو : تلاش ژاپن برای آزادی گروگان‌ها از دست داعش