تلاش عربستان برای مذاکره با ایران و حوثی ها با وساطت سلطان قابوس : عربستان ...



پاداش عربستان برای عملیات تروریستی در ایران , شرط عربستان برای رابطه با ایران , سلطان شکر ایران

عربستان سعودی پارسال حوثی ها را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داد و اقدامات آنها را در یمن کودتا دانست اما واقعیت های موجود حوثی ها را به عنصری تبدیل کرده است که نمی توان آنها را نادیده گرفت.

بی بی سی عربی مدعی شد که عربستان می کوشد سلطان عمان را نزد حوثی ها و ایران واسطه قرار دهد.

به گزارش «انتخاب»، به نظر می رسد سخنان دبیرکل سازمان ملل  مبنی بر ضرورت بازگشت به روند سیاسی مبتنی بر طرح شورای همکاری خلیج فارس به عنوان مبنای حل وفصل اوضاع، نه تنها بازتاب دیدگاه مشترک وی با عربستان سعودی بود بلکه از تلاش های عربستان پرده برداشت. تلاش هایی که از طریق سلطان نشین عمان برای میانجیگری نزد حوثی ها و ایران که گفته می شود روی حوثی ها نفوذ دارد، صورت می گیرد.

در ادامه گزارش آمده است: عربستان سعودی پارسال حوثی ها را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داد و اقدامات آنها را در یمن کودتا دانست اما واقعیت های موجود حوثی ها را به عنصری تبدیل کرده است که نمی توان آنها را نادیده گرفت.

در ادامه گزارش با اشاره به سخنان اخیر عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر حوثی های یمن آمده است: لحن دوستانه ای که عبدالملک الحوثی در برابر عربستان و کشورهای حوزه خلیج فارس در پیش گرفت و القاعده را دشمنی مشترک دانست، نشان دهنده حداقل منافعی است که بین آنها وجود دارد هر چند که با یکدیگر اختلافات مذهبی دارند.

هر چند سلمان بن عبدالعزیز تاکید کرد راه پادشاه سابق را ادامه می دهد اما برخی امیدوارند تغییراتی در سیاست عربستان روی دهد به گونه ای که به طرف های مختلف در یمن از جمله تجمع اصلاح که برخی معتقدند می تواند توازنی با حوثی ها برقرار کند.

 

 اخبار سیاست  خارجی  -  انتخاب 


ویدیو : تلاش عربستان برای مذاکره با ایران و حوثی ها با وساطت سلطان قابوس