تلاش رسانه های اروپایی برای القای بازگشت نازی ها در آلمان :     برخی گزارش ...



 

متن زیبا برای بازگشت از کربلا , راحت ترین کشور اروپایی برای گرفتن اقامت , بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت

 

برخی گزارش های منتشر شده مدعی این مطلب شده اند که نئونازی ها یکی از عوامل اصلی وقوع جرایم و قتل در آلمان هستند.

به نقل از نیویورک تایمز، رسانه های اروپایی در مطالب خود در این زمینه مدعی شده اند که تروریست های نئونازی مسئول بازگشت موج جرائم به آلمان در یک دهه گذشته از جمله قتل 10 نفر (چند مغازه دار مهاجر و یک افسر پلیس) بوده اند. دولت آلمان نیز در این باره اعلام کرده است که این گروه مظنون به دست داشتن در دهها سرقت مسلحانه به بانک ها و همچنین بمبگذاری در کلن هستند.

بر اساس این گزارش، دو مظنون اصلی پرونده مربوط به جنایت های صورت گرفته هم اکنون از دنیا رفته اند و فرد دیگر مظنون این پرونده در بازداشت پلیس قرار دارد. علاوه بر این فرد چهارم نیز روز یکشنبه توسط پلیس بازداشت شد.

این گزارش در ادامه می افزاید: بخش عمده ای از مدارک موجود در مورد نقش داشتن نئونازی ها در این جنایت ها در آپارتمانی واقع در شرق آلمان یافت شده است که در این آپارتمان چند نفر از افراد مظنون که در گروه نئونازی ها عضویت داشتند، زندگی می کرده اند. این در حالی است که ساکنین این خانه در تاریخ چهارم نوامبر با هدف پنهان کردن رد خود در جنایت ها این خانه را منفجر کرده بودند. با وجود این پلیس موفق شده بود برخی از مدارک موجود در صحنه از جمله اسلحه استفاده در قتل ها را در کنار نوارهای ویدئویی کشف کند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: در این نوار ویدئویی تصاویری از جسدهای خونین مقتولین به نمایش درآمده و این قتل ها به عنوان سند افتخار نئونازی ها معرفی شده است. در عین حال این نوار ویدئویی نشان می دهد که برخی از این قربانیان تبعه خارجی و دستفروش بوده اند.

این حادثه به شدت عواطف عمومی مردم را در آلمان تحت تاثیر قرار داد، چرا که مردم این کشور چندین دهه است تلاش می کنند خود را از دوران نازی ها جدا کنند. اما خشونت موجود در این حادثه باعث شد این واقعه با اقدامات تروریست های چپ گرای عضو شاخه ارتش سرخ آلمان مقایسه شود.

نیویورک تایمز در ادامه گزارش خود آورده است: این حادثه به عنوان نمادی از پیدایش مجدد تروریست های راست گرای افراطی در آلمان شناخته می شود. به طوری که هانس پیتر فردریش وزیر کشور آلمان در این باره می گوید: این قتل ها و حوادث برای ما به طور کامل غیر قابل تصور بوده است. اعضای این گروه افراطی که خود را سوسیالیست ملی گرا می خواند، احتمالا مدتی در سرویس اطلاعاتی آلمان مشغول به فعالیت بوده اند و به همین دلیل احزاب مخالف دولت از پارلمان آلمان خواسته اند در این زمینه جلسه ای تشکیل دهد تا ابعاد این قضیه را مشخص کند.

گزارش های منتشر شده در روزنامه بیلد آلمان نیز حاکی از این است که پلیس آلمان مدارک شناسایی با اسامی جعلی یافت کرده است، این مدارک مشابه مدارکی است که معمولا به جاسوسان و کارمندان سرویس های اطلاعاتی داده می شود. این مسئله باعث شده است سرویس های اطلاعاتی آلمان تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کنند.

در بخش دیگری از این گزارش با اشاره به این نکته که دو تن از مظنونین این حوادث خونین در حادثه چهار نوامبر خودکشی کرده اند، آمده است: مقامات آلمان بر این باورند که جرائم صورت گرفته توسط این گروه افراطی از جمله شرکت در سرقت های مسلحانه از بانک ها و بمبگذاری در یک مغازه آرایشگری در محله مهاجرین در کلن شباهت زیادی به اقدامات نازی ها دارد.

مسئولین این پرونده اعلام کرده اند که در حال بررسی احتمال وقوع جرائم دیگر توسط این افراد هستند، از جمله بمبگذاری در ساربروکن در سال 1999 و در زمانی که نمایشگاهی در زمینه حضور ارتش آلمان در جنگ جهانی دوم برگزار شده بود. پلیس همچنین در حال بررسی این مسئله است که آیا اعضای این گروه نئونازی در قتل فردی در دوبلن که اوائل ماه جاری رخ داده است، دست داشته اند یا خیر.

در پایان این گزارش آمده است: پلیس هم اکنون در حال بررسی این مسئله است که آیا اعضای این گروه با گروه های تبهکار ناشناخته در آلمان ارتباط داشته اند یا خیر، تا از این طریق به این مسئله پی ببرند که این گروه نئونازی چگونه در این زمان بسیار طولانی موفق شده است اقدامات مورد نظر خود را انجام دهد..../شفاف


ویدیو : تلاش رسانه های اروپایی برای القای بازگشت نازی ها در آلمان