تلاش در جهت بزرگ کردن فتنه به خاطر این است که شورای نگهبان بهانه‌‌ای برای رد صلاحیت داشته باشد :



داروهای گیاهی برای بزرگ کردن کیر , بهترین روش برای بزرگ کردن کیر , راهی برای بزرگ کردن سینه


صادق زیباکلام:
اولین مشکل اصلاح‌طلبان در ورود به مجلس عبور از آتش رد صلاحیت است / کسی جرات نمی‌کند به مسائل هسته‌ای چپ نگاه کند

در نشست زیباکلام با اصلاح‌‌طلبان کهگیلویه موضوعات مختلفی از جمله مشکلات اصلاح‌طلبان در ورود به مجلس مطرح شد.

عصر امروز همایش «به روشنی آفتاب بیندیش» با حضور اصلاح‌طلبان چهار شهرستان کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی و با سخنرانی صادق زیباکلام عصر امروز در سالن شهید مطهری دهدشت برگزار شد.

صادق زیباکلام در این اجتماع مسئله انتخابات پیش‌روی مجلس در اسفند ماه را مورد اشاره قرار داد و با مهم خواندن جایگاه مجلس در قانون اساسی با اظهار کرد: متاسفانه به مرور زمان نه تنها مجلس در راس امور نیست بلکه علامت سؤال پیش می‌آید که مجلس در کجای جامعه ما قرار دارد.

تحلیل‌گر مسایل سیاسی با بیان اینکه تجربه 36 سال گذشته نشان داده که مجلس در موضوع مهم مملکتی نقش نداشته است و امور به مسئولان سپرده شده است افزود: با کمال تاسف حاصل کار خیلی رضایت بخش نبوده و در طول این سال‌ها مجلس حضور و ظهوری نداشت و حاصلی که به بار آمد هم‌چنان مناقشه و مجادله است.

وی از 13 آبان سال 58 و اشغال سفارت آمریکا به دست دانشجویان انقلابی به نمونه‌ای از ضعف مجلس در ورود به مسائل نام برد و با اشاره به مذاکرات تیمی از مجلس با آمریکا و بیانیه الجزائر از بی‌توجهی به این رویداد و نیامدن در تقویم انتقاد کرد و گفت: در تقویمی که از هر مناسبتی نامی آورده شده است برای آزادسازی گروگان‌های آمریکایی جایی وجود ندارد.

زیباکلام با ادعای این‌که نگاه مجلس طی هشت سال دفاع مقدس نگاه رسمی نظام و دنباله‌رو مسئولان بود، این دلیل را باعث اختلاف در پذیرش قطعنامه با گذشت 27 سال از جنگ هشت ساله دانست و افزود: در خصوص مسئله هسته‌ای هم مجلس ظرف 14 سال گذشته هیچ ورودی پیدا نکرد.

وی با بیان این‌که در تمام هشت سال دولت احمدی‌نژاد از سال 84 تا 92 یک بار مجلس از دولت توضیح هسته‌ای نخواست افزود: دود عدم دخالت مجلس در چشم مردم رفته است.

این استاد دانشگاه نظام مبتنی بر مردم‌سالاری را دارای اصولی از جمله عزل و نصب حکومت با اراده مردم دانست و گفت: در اصل دیگر مردم‌سالاری، قدرت حکومت به آن‌چه که قانون به آن اجازه می‌دهد محدود است.

وی پاسخگو بودن حکومت را دیگر اصل مردم‌سالاری برشمرد و مدعی شد: امروز در ایران، در همه ابعاد گرایش محرمانه وجود دارد.

زیباکلام با بیان اینکه معتقدم مسئله هسته‌ای پیش از آن‌که به خیر و صلاح مملکت باشد توسط جریان خاصی به نفع آمریکا‌ستیزی بهره‌برداری می‌شود بحث هزینه و فایده هسته‌ای را مورد تبیین قرار داد و تصریح کرد: موضوع هسته‌ای به صورت یک بت درآمده و کسی جرات نمی‌کند به آن چپ نگاه نکند.

فعال اصلاح‌طلب عنوان کرد: مسئله هسته‌ای را مانند آیه قرآن مقدس جلوه می‌دهند همان‌طور که اشغال سفارت آمریکا و گروگانگیری را مقدس کردند و تا می‌خواهیم حرفی بزنیم می‌گویند از شهدای هسته‌ای خجالت بکشید.

زیباکلام از توافق وین به نقطه عطف در تاریخ ایران بعد از انقلاب نام برد و با بیان این‌که تهمت‌ها و دروغ‌هایی را به دولت نسبت می‌دهند، شکوفایی اقتصاد ایران از دیدگاه اصلاح‌طلبان را رد کرد و گفت: هیچ فرد اصلاح‌طلبی نیست که چنین اعتقادی داشته باشد، ما با یک اقتصاد ناکارآمد و فاسد دولتی سر و کار داریم و تا وقتی چنین اقتصادی داریم به هیچ وجه اصلاح نخواهد شد.

این تحلیلگر سیاسی در اظهاراتی تامل‌برانگیز از توجه به اقتصاد بومی و الگوی اسلامی به کلی‌گویی و کلیشه بازی 36 ساله یاد کرد و افزود: برای رشد اقتصاد باید این‌ رفتن به ناکجاآباد را کنار بگذاریم و به روش رشد اقتصاد در کشورهایی از قبیل ترکیه، مالزی، هند و .. فکر کنیم.

به گفته زیباکلام اقتصاد ایران دولتی بوده و ثمره آن فساد است و تا زمانی‌که این اقتصاد دولتی و آغشته به مفاسد است هرگز رشد نخواهد کرد حتی با توافق هسته‌ای.

وی توسعه سیاسی را اما از دستاوردهای مهم توافق هسته‌ای عنوان و تصریح کرد: ممکن است در ابتدا مخالفت‌هایی هم باشد ولی توافق هسته‌ای وین کشور ما را به سمت و سوی باز شدن فضای سیاسی هل خواهد داد.

زیباکلام تصریح کرد: بخشی از دلایلی که طیف رادیکالی تندرو مخالف توافق هسته‌ای هستند به خاطر این است که اگر تحریم‌ها رفع شود دلیلی برای معامله در تاریکی برای آن‌ها وجود ندارد.

وی در بیان بخش دیگر این مخالفت با بیان این‌که همه کسانی که مخالف توافق هسته‌ای هستند نفع اقتصادی عایدشان نمی‌شود مخالفت این عده را از نظر سیاسی خواند و گفت: این‌ها دارند تشخیص می‌دهند که فرش دشمن‌ستیزی از زیر پایشان کشیده می‌شود.

زیبا کلام در بخش دیگری از سخنانش با پیش‌بینی رد صلاحیت کاندیداهای اصلاح‌طلب از فیلتر شورای نگهبان این مسئله را به شعله‌ور کردن آتش فتنه ربط داد و گفت: تلاش در جهت بزرگ کردن فتنه به خاطر این است که شورای نگهبان بهانه‌‌ای برای رد صلاحیت داشته باشد.

وی با بیان این‌که هر‌گونه رد صلاحیتی باید در چارچوب قانون و با ذکر دلیل باشد مدعی شد: طی 20 سال گذشته دلیل رد صلاحیت هیچ فردی اعلام نشده است.

زیباکلام اولین مشکل اصلاح‌طلبان در ورود به مجلس دهم را عبور از آتش رد صلاحیت دانست و خطاب به این طیف تاکید کرد: اتحاد درونی و انسجام در انتخابات پیش رو بسیار مهم است.

وی با اذعان به نبود وحدت بین اصلاح‌طلبان، دارا بودن چند لیست اصلاح‌طلب در کهگیلویه را بدترین اتفاق در این شهرستان در راستای ورود به انتخابات خواند و گفت: اگر نتوانید به وحدت و انسجام درونی برسید قبل از رد صلاحیت شورای نگهبان به دست خود رد صلاحیت می‌شوید.

 

اخبار سیاسی - فارس

 


ویدیو : تلاش در جهت بزرگ کردن فتنه به خاطر این است که شورای نگهبان بهانه‌‌ای برای رد صلاحیت داشته باشد