تلاش برای پیدا کردن 2 جوان در کویر مرنجاب : معاون امداد و نجات هلال احمر استان ...


معاون امداد و نجات هلال احمر استان اصفهان گفت: تلاش برای نجات دو گردشگری که از روز چهارشنبه هفته گذشته ( 12 شهریور 1393) در کویر مرنجاب گم شده اند، ادامه دارد. خبرگزاری ایسنا: معاون امداد و نجات هلال احمر استان اصفهان گفت: تلاش برای نجات دو گردشگری که از روز چهارشنبه هفته گذشته ( 12 شهریور 1393) در کویر مرنجاب گم شده اند، ادامه دارد.

داریوش کریمی با بیان اینکه گزارش این حادثه روز گذشته به هلال احمر داده شد، اظهار کرد: تلاش برای جستجوی این دو نفر از همان روز آغاز شد و امروز نیز جستجو توسط بالگرد هلال احمر استان به علاوه چهار خودروی امدادی و دو موتورسیکلت امدادی با استفاده از نیروهای هلال احمر و افراد محلی ادامه دارد.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان اصفهان گفت: علی الرقم گذشت چند روز از وقوع این حادثه با توجه به اینکه احتمال زنده ماندن این دو نفر وجود دارد جستجو برای پیدا کردن این آن‌ها امروز و فردا قطعا ادامه دارد و پس از آن برای ادامه جستجو سایر احتمالات بررسی خواهد شد.

کریمی با اشاره به موارد مشابه این حادثه گفت: سال گذشته یک جوان 17 ساله پس از دو روز جستجو در کویر مرنجاب نجات پیدا شد، اما در مورد دیگر موفق به پیدا کردن یک جوان که در کویر خورو بیابانک گم شده بود، نشدیم.

وی توصیه کرد: افرادی که با کویر، مناطق کوهستانی و جنگلی آشنایی ندارند به هیچ عنوان بدون کمک افراد آشنا با این مناطق، اقدام به گردشگری در این مکان‌ها نکنند، متاسفانه هفته گذشته جسد یک مرد حدودا 75 ساله که در ارتفاعات قاش مستان دچار حادثه شد پس از تلاش 18 ساعته نیروهای هلال احمر به پایگاه کوهستانی منتقل شد، چنین عملیات‌هایی بسیار پرخطر، ‌زمان گیر و پرهزینه است.

هم‌چنین رییس جمعیت هلال احمر آران و بیدگل با اشاره به جزئیات این حادثه گفت: دو گردشگر در دریاچه نمک آران و بیدگل از روز پنج شنبه تا کنون ناپدید شده‌اند.

محمد رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در آران و بیدگل اظهار کرد: این گردشگران در اکیپی چهار نفره روز پنج‌شنبه وارد منطقه کویری مرنجاب آران و بیدگل شده‌اند.

وی اظهار کرد: اتومبیل این گردشگران پس از ورود به دریاچه نمک آران و بیدگل و نزدیک شدن به معدن در نمک گرفتار می‌شود و از ادامه راه باز می‌ماند.

رییس جمعیت هلال احمر آران و بیدگل خاطر نشان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته دو نفر از گردشگران روز یکشنبه صبح پیدا شده و برای درمان آسیب‌های وارد شده به بیمارستان منتقل شدند.

رمضانی تصریح کرد: شواهد نشان می‌دهد این افراد بدون دانستن مسیر اقدام به طی راه کرده‌اند که با توجه به شباهت‌های زیاد در مسیر دریاچه و کویر مرنجاب ناپدید شده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: تلاش برای یافتن دو فرد باقیمانده از دیروز به وسیله چهار موتور سوار و از صبح امروز با اعزام بالگرد به منطقه هم‌چنان ادامه دارد.


ویدیو : تلاش برای پیدا کردن 2 جوان در کویر مرنجاب