تلاش آمریکا در مورد فلسطین و اسرائیل : مقامات آمریکایی اعلام کردند وزیر امور ...


مقامات آمریکایی اعلام کردند وزیر امور خارجه این کشور روز یکشنبه در جریان کنفرانس بین‌المللی بازسازی غزه در شهر قاهره قصد دارد فرآیند صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی را که فروپاشیده، احیا کند. ایسنا: روز یکشنبه جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و 30 تن از همتایان وی همراه با بان‌کی مون دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس مربوط به بازسازی غزه در پایتخت مصر گردهم خواهند آمد تا میزان یک و نیم میلیارد دلار کمک برای بازسازی نوار غزه را حاصل کنند.

چند روز پیش دولت تشکیلات خودگردان فلسطین طرحی 76 صفحه‌ای برای بازسازی نوار غزه ارائه داد و خواهان 4 میلیارد دلار کمک برای بازسازی این منطقه جنگ زده شد. براساس این طرح بیشترین حجم از این مبلغ صرف ساخت مسکن برای نزدیک به 100 هزار بی خانمان در نوار غزه می‌شود.

به گفته مقامات وزارت امور خارجه آمریکا، جان کری قرار است با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در حاشیه این کنفرانس دیدار کند. این دو آخرین بار در ماه سپتامبر و در جریان مجمع عمومی سازمان ملل با یکدیگر دیدار داشتند.

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا اظهار داشت: قرار است در جریان این کنفرانس وزیر امور خارجه آمریکا بر تعهد آمریکا به منظور کمک به طرفین فلسطین و اسرائیل برای مذاکره بر سر راه حل دوکشوری و همچنین تمایل ما برای مشارکت مجدد در مذاکرات و کمک به تسهیل به برگزاری یک مذاکرات موفقیت آمیز تاکید کند.

این مقام آمریکایی عنوان کرد: ما به طور کلی علاقه مند به شکستن چرخه‌ای که طی جنگ در 6 سال گذشته در آن بوده‌ایم، هستیم و به دنبال بازسازی هستیم.

جان کری معمار طرح مهمی برای ازسرگیری مذاکرات میان فلسطین و اسرائیل بود که در ماه آوریل به شکست انجامید و پس از این شکست، جنگ 50 روزه در نوار غزه از سوی طرف صهیونیستی به راه افتاد.


ویدیو : تلاش آمریکا در مورد فلسطین و اسرائیل