تقویم برترین‌ ها: روز جانباز : چهارم شعبان، سا‌لروز ولادت قمر بنی هاشم، حضرت ...


چهارم شعبان، سا‌لروز ولادت قمر بنی هاشم، حضرت عباس‌بن‌علی (ع) و مصادف با روز جانباز است.      
پادشا: چهارم شعبان، سا‌لروز ولادت قمر بنی هاشم، حضرت عباس‌بن‌علی (ع) و مصادف با روز جانباز است. حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام ، آموزگار بزرگ عشق و وفا، امیر ادب، الگوی بی بدیل شجاعت و مردانگی، رهروی راه رهبر، مجموعه ی حسن و گلدسته ای در گلستان جان افزای دین است.

آن بزرگوار، آن چنان دل ها را به تسخیر درآورده است که با گذشت چهارده قرن، هنوز همه جانبازان آگاه جهان از شریعه معرفت او، زلال وفا می نوشند و درس ادب می آموزند؛ و با یاد و نام اوست که امان نامه های یزیدی را پاره می کنند و از کاخ های زرّین و سفره های رنگین، چشم می پوشند.

عباس علیه السلام بصیرتی نافذ و ایمانی استوار داشت. او در رکاب برادرش، امام حسین علیه السلام جهاد کرد و به افتخار شهادت دست یافت. عباس علیه السلام بزرگ مردی است که از دیروزش برای فردایش توشه گرفت و در راه برادر جانبازی کرد. جانبازان سرافراز ایران اسلامی نیز سند زنده ایثارگری و ترجمان بی بدیل جانفشانی و فداکاری در راه حفظ ارزشهای اسلام ناب محمدی (ص) و به تعبیر مقام عظمای ولایت شهیدان زنده ای هستند که در راه جهاد با یزیدیان زمانه، با سلاح ایمان، عقیده و معنویت، دست از تمام وابستگی های دنیوی خود شسته، به ستیز و نبرد با دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب و دفاع از اهداف و ارزشهای متعالی اسلام پرداخته اند .

جانباز هیچ گاه به شکایت از گذشته و حال خود، زبان نمی گشاید. صبر را پاس می دارد و همواره سرود دل نواز سرور شهیدان را می خواند که می فرمود: «الهی رضا برضائکْ». آری، صبر کلید کاخ پیروزی است و کریمان از همه انسان ها صبورترند. بشارت باد صابران را که به هنگام مصیبت شعار می دهند: «ما از خدا هستیم و به سوی او باز می گردیم.»

مقام معظم رهبری نیز در مورد روز جانباز گفته اند: یك‌وقت در مورد جانبازها فكر مى‌كردم، كه به نظرم رسید گاهى فضیلت آنها از شهدا هم بیشتر است. جانباز كسى است كه بعد از آن‌كه قسمتى از بدنش را در راه خدا داد و عضو یا اعضاى شهیدى را با خودش همراه كرد و در بقیه‌ى مدت زندگى و عمرش هم متقى و شكرگزار بود و عمل صالح انجام داد، خداى متعال در مورد این‌گونه از مجروحین جنگ در قرآن مى‌فرماید: «الّذین استجابوا للَّه و الرّسول من بعد ما اصابهم القرح للّذین احسنوا منهم و اتّقوا اجر عظیم». كلمه‌ى «عظیم» در پایان این آیه‌ى شریفه، قابل تأمل است.


ویدیو : تقویم برترین‌ ها: روز جانباز