تقاضای مکرر اوباما برای مذاکره با ایران : یک نماینده مجلس با اشاره به این که ...


یک نماینده مجلس با اشاره به این که تقاضای مکرر اوباما برای ملاقات حضوری با رئیس جمهور ایران قبل و بعد از سفر نیویورک و رد این پیشنهاد از سوی رئیس جمهور سبب تحقیر آمریکایی ها شد گفت: این اصرارها نشان دهنده نیاز آمریکا برای مذاکره با ایران است که در دولت خود با چالش جدی سنا و کنگره رو به رو است. خبرگزاری مهر: غلامرضا مصباحی مقدم نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور امروز یکشنبه در صحن علنی مجلس با بیان این که مبارزه با استکبار یک مبارزه بی پایان است گفت: ذات رویارویی حق و باطل اقتضا دائمی دارد. پس از پیروزی انقلاب و گذشت 35 سال از آن آمریکا در برابر ایران موقعیت جدیدی را احساس کرده است.

وی افزود: جایگاه جمهوری اسلامی در ابعاد مختلف پله پله بالاتر رفته و منطق انقلاب اسلامی گسترش یافته و ملت های منطقه حوزه نفوذ مواضع و سیاست های نظام جمهوری اسلامی شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر این که موقعیت آمریکا پله پله تنزل یافته ادامه داد: بغیر از ایران کشورهای دیگری از قلمرو استکبار آمریکا خارج شده و نقشه استکباری آمریکا نقش بر آب شده است، گفت :  در انتخابات دور اول ریاست جمهوری آمریکا اوباما شعار تغییر را مطرح کرد و گمان می رفت در عرصه سیاست خود تغییری ایجاد کند و نسبت به جمهوری اسلامی رویکرد تازه ای داشته باشد.

وی افزود: فتنه 88 آمریکایی ها را دچار اشتباه کرد و اوباما در طول ریاست جمهوری اش برای مذاکره مستقیم با ایران بارها اعلام آمادگی کرد و این حکایت از نیاز آمریکایی ها دارد هر چند تحریم ها تشدید می شد. پس از انتخابات 92 و ظهور حماسه سیاسی استحکام نظام جمهوری اسلامی جلوه ای دوباره یافت و ضرورت ارتباط با ایران مطرح شد.

وی با بیان این که پیشرفت ایرانیان در عرصه های مختلف از یک سو و عدم تاثیرگذاری رفتارهای آمریکا در منطقه از سوی دیگر آشکار شده است تصریح کرد: بحران های آمریکا همچنان لاینحل باقی مانده است، فعالیت های هسته ای ایران بهانه ای برای تحریم های بیشتر است و آمریکایی ها به صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای ایران اعتراف نمی کنند تا تحریم ها را ادامه دهند و در مذاکرات از قدرت چانه زنی برخوردار باشند.

این نماینده مجلس با اشاره به این که تقاضای مکرر اوباما برای ملاقات حضوری با رئیس جمهور ایران قبل و بعد از سفر نیویورک و رد این پیشنهاد از سوی رئیس جمهور سبب تحقیر آمریکایی ها شد گفت: این اصرارها نشان دهنده نیاز آمریکا برای مذاکره با ایران است که در دولت خود با چالش جدی سنا و کنگره رو به رو است. دست یافتن به مذاکره موفق دشوار، پیچیده و زمانبر است و نباید شتابزده عمل کرد و منتظر نتایج آنی باشیم.

وی با تاکید بر این که نباید حل مشکلات اقتصادی را مشروط به نتیجه مذاکره با آمریکا کنیم، گفت: علاوه بر نقش دیپلماسی دولت باید در مورد نقش دیپلماسی پارلمانی نیز تحرک نشان دهیم. می دانیم رویکرد مثبت به سخنان رئیس جمهور منجر به گسترش روابط با ایران شده است و شاید بتوان با فعال ساختن دیپلماسی پارلمانی به دیپلماسی دولت کمک کرد.

مصباحی مقدم تصریح کرد: حضور برخی از نمایندگان در دیپلماسی پارلمانی می تواند در لغو تحریم های ظالمانه که از سوی اروپایی ها وضع شده است موثر باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که ما در جنگ به سر می بریم و روز مبارزه با استکبار نزدیک است گفت: در این شرایط ملت آرایش مقاومت را نباید به هم بریزد بلکه با حفظ این آرایش و نرمش قهرمانانه روحیه مبارزه با استکبار را نشان دهد.


ویدیو : تقاضای مکرر اوباما برای مذاکره با ایران