تفکر مشایی یعنی تفکر امام(ره) و سیدعلی قاضی! :   ادعاهای توهین‌آمیز "برادر ...



تفکر , تفکر و سواد رسانه ای , تفکر مثبت

 

ادعاهای توهین‌آمیز "برادر فکری مشایی" در گفت‌وگو با روزنامه اصلاح‌طلب؛

تفکر مشایی یعنی تفکر امام(ره) و سیدعلی قاضی!

در ادامه گفت وگوهای سیاسی-انتخاباتی فعالان جریان ...با رسانه های اصلاح طلب، بهمن شریف‌زاده، از نزدیکان اسفندیار رحیم مشایی، هم به گفت وگو با روزنامه شرق نشست و همزمان با تبرئه مشایی از تمام اتهاماتش، منتقدان این جریان را با انواع تهمت و توهین، محکوم کرد.

به گزارش سرویس سیاسی جهان نیوز، وی در این گفت وگو خود را "برادر فکری" مشایی توصیف کرده و گفته است: قلب مشایی محل جوشش معارف است. صبوری، متانت و مهرورزی‌اش را كرامت می‌دانم ... اندیشه جناب مشایی اندیشه جهانی شدن است. از طرفی تفكر آقای احمدی‌نژاد مجاری اقتصادی را خیلی تغییر داد. این یكی از علل اهمیت این تفكر است. شما بدانید حمله‌ها به آقای مشایی الزاما حمله به آقای مشایی نیست.

 

شریف زاده با بیان اینکه من "جلب" مشایی شدم، در روایتی جالب عنوان کرد:  بنده از آغاز چه چیزهایی را مشاهده كردم كه نسبت به ایشان جلب شدم و گرایش پیدا كردم به دفاع و حمایت از افكار و اندیشه‌های ایشان. من در همان پنج، شش جلسه‌ای كه یك سال و نیم پیش با هم داشتیم احساس نوعی عمق و دقت در آقای مشایی كردم. وقتی كه ایشان مطالبش را عرضه ‌كرد پی ‌بردم كه دریافت‌های عمیقی از دین دارد ... وقتی مطالب‌شان را ‌شنیدم، فهمیدم بسیار عمیق، دقیق و ظریف است. برخی از این ظرافت‌ها را وقتی از آقای مشایی ‌شنیدم متحیر ‌شدم چون بعید می‌دانستم كسی به این ظرافت‌ها توجه داشته باشد. من در فلسفه و عرفان كار جدی كردم و بیشتر ظرافت‌های مطالب آقای مشایی را از سنخ ظرافت‌های عرفانی ‌دیدم.

 

این برادر فکری مشایی همچنین درباره اتهام فساد مالی اطرافیان رئیس جمهور، ادعا کرد: وقتی اختلاس مطرح شد برخی از مسوولان كوشیدند انگشت اتهام را به سمت دولت بگیرند ولی بعد گفتند دولت نقشی نداشته. اگر به خاطر داشته باشید یكی از روزنامه‌ها تصویر یك امضا را در صفحه اولش انداخت و گفت این امضا، امضای آقای مشایی است كه پای برگه اختلاس وجود داشته؛ یعنی مثلا مدرك پیدا كرده بودند. اما قوه‌قضاییه تا به حال هیچ اتهامی را متوجه دولت آن هم نزدیكان ریاست محترم جمهوری نكرده.

 

آنچه عرفا می گویند، حرف مشایی است!

وی اتهام "نگاه اومانیستی مشایی" را رد و در سخنانی جالب اضافه کرده است: آنچه كه جناب مشایی و آقای احمدی‌نژاد در مورد انسان بیان كردند منطبق است با مبانی عرفانی و فلسفی ما؛ آنچه عرفا می‌گویند همین است. من هم در مقاله‌هایم در دفاع از این تفكر مداركم را نشان دادم؛ از كلمات ابن‌عربی گرفته تا كلمات امام خمینی. همه به انسان این‌گونه نگاه كردند كه جناب مشایی نگاه می‌كند.

 

مشایی معجزه امام خمینی است!

این یار مشایی همچنین گفته است: آنچه جناب مشایی و احمدی‌نژاد می‌گویند همان مبانی عرفانی ما است. شاید این ادعا را تازه بشنوید؛ اینها معجزات امام رضوان‌الله در این قشر سنی است. مثل مشایی و احمدی‌نژاد تك نبودند؛ حاج همت‌ها و آوینی‌ها اگر افكارشان امروز مطرح می‌شد به انحراف متهم می‌شدند؛ اینها معجزات امام است.

 

شریف زاده با اتهام پراکنی علیه منتقدان تفکر مشایی، عنوان کرده است: كدام‌یك از مخالفان جناب مشایی با عرفان آشنایی دارند؟ كدام‌شان فلسفه می‌دانند؟

تفکر مشایی یعنی تفکر امام، علامه طباطبایی و سیدعلی قاضی

ادعاهای عجیب این شیفته مشایی به جایی رسیده که گفته است، كسانی كه الان تفكر مشایی و احمدی‌نژاد را زیر سوال می‌برند، در واقع تفکر امام راحل، مرحوم شاه‌آبادی، علامه طباطبایی، سیدعلی قاضی، ملاحسین‌قلی همدانی را زیر سوال می‌برند.

شریف زاده همچنین مدعی شده است: معتقدم برخی از آنها كه خود را اصولگرا می‌دانند و با این نگاه آقای مشایی به انسان مخالفت می‌كنند نگاه‌شان متحجرانه، تفریطی و قرون وسطایی است. برخی دیگر كه زیاد مخالفت نمی‌كنند ولی موافق این نگاه هم نیستند و احیانا ممكن است آقای مشایی را جزو اصولگرایان بدانند نگاه غربی دارند.

 

اسلامگرایی دیگر قابل عرضه نیست

ادعاهای توهین آمیز وی در ادامه حتی به اسلام هم رسیده و عنوان کرده است: در همه مقولات دینی اگر بخواهد الزام باشد فرار و گریز از دین ایجاد می‌شود. آقای مشایی و احمدی‌نژاد می‌گویند دین باید جهانی شود. می‌گویند اسلامگرایی دیگر قابل عرضه نیست. اسلامگرایی؛ یعنی كار طالبان چون آنها اسلامگرا معرفی شدند. كار طالبان در جهان قابل عرضه نیست، این رویكرد موجب انزوای اسلام می‌شود.

 

اوج گیری و شتاب جریان انحرافی از چهار ماه دیگر

وی با ادعای اینکه تفکرات مشایی اصلا "پلورالیسم" نیست، افزوده است: مسیحیت حق است، یهود هم حق است. اصلا بحث تكثر نیست. جناب مشایی می‌گوید حقیقت كه یكی بیشتر نیست. آقای مشایی می‌گوید حالا شما می‌گویید مسلمان هستم و می‌خواهید اسلام را اشاعه دهید پس برو دنبال اسلام واقعی كه همان فطرت است و آن را بیان كن. خودشان به اسلام گرایش پیدا می‌كنند. خود ایشان در یك جلسه‌ای بدون نام بردن از اسلام همه این حرف‌ها را زده.

این مدافع مشایی با اذعان به اینکه  تعداد همفكران آقای احمدی‌نژاد و مشایی زیاد نیستند، در پایان از اوج گیری و شتاب جریان متبوعش از چهار ماه دیگر خبر داد./جهان نیوز


ویدیو : تفکر مشایی یعنی تفکر امام(ره) و سیدعلی قاضی!