تغییر قوانین کشتی برای بقا در المپیک : قدرت‌های کشتی جهان برای حفظ کشتی جهان ...


قدرت‌های کشتی جهان برای حفظ کشتی جهان رییس فیلا را تغییر دادند و رییس جدید کشتی جهان رایزنی‌های خود را برای جلوگیری از حذف کشتی از المپیک 2020 شروع کرده است. روزنامه شرق: قدرت‌های کشتی جهان برای حفظ کشتی جهان رییس فیلا را تغییر دادند و رییس جدید کشتی جهان رایزنی‌های خود را برای جلوگیری از حذف کشتی از المپیک 2020 شروع کرده است.

 نناد لالوویچ، رییس موقت فدراسیون بین‌المللی کشتی (فیلا) 17اسفندماه برای حفظ کشتی در المپیک با ژاک‌روگ، رییس کمیته بین‌المللی المپیک دیدار می‌کند. او بسیار امیدوار است که کشتی به المپیک برگردد: «قبل از جلسه هیات‌رییسه در تایلند شانس کشتی برای حفظ کشتی در المپیک صفر بود، اما حالا به 30‌درصد رسیده است و اگر همین روند ادامه داشته باشد و خوب کار کنیم این موضوع به 60‌درصد هم ارتقا می‌یابد.»

 لالوویچ صرب که یک هفته پیش به دنبال استعفای رافائل مارتینتی در نشست کمیته اجرایی این فدراسیون در تایلند، رییس موقت فیلا شد همچنین عنوان کرد کشتی برای باقی ماندن در المپیک نیاز به بازنگری در قوانین مبهم خود دارد. در چند روز اخیر کارشناسان کشتی یکی از مشکلات کشتی دنیا را قوانین ناکارآمد و پر ایراد این ورزش دانستند.

 لالوویچ در این‌باره به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: «خود کشتی تاحدودی در تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک مقصر است. کشتی به قوانینی نیاز دارد که استفاده از آن آسانتر باشد و برای تماشاگران، تلویزیون و ورزشکاران مفید باشد. اگر یک قهرمان المپیک 20 سال پیش، اکنون در یک تورنمنت کشتی حضور یابد، احتمالا قادر به فهم جریان مسابقه نخواهد بود. قوانین باید واضح‌تر و ورزش باید جذاب‌تر و تماشایی‌تر باشد و تماشاگری که به ورزشگاه می‌آید تا زمانی که می‌رود تمام قوانین را بشناسد.» او به داشتن سیستم رده‌بندی و سیدبندی نیز علاقه‌مندی خود را نشان داد. لالوویچ گفت، در حال حاضر امکان باخت قهرمان در اولین مسابقه وجود دارد.

 در برخی تورنمنت‌ها کشتی‌گیران تا هفت مسابقه در روز می‌گیرند که بسیار زیاد است: «اولویت اول ما تغییر قوانین است اما یک‌شبه نمی‌تواند اتفاق بیفتد.» او عنوان کرد در زمینه مبارزه با دوپینگ هم فیلا باید پیشرفت کند. کشتی با تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک غافلگیر شد. این اقدام کشتی را که یکی از اولین ورزش‌ها در المپیک بوده ناچار کرده برای حضور در المپیک 2020 با ورزش‌های دیگر رقابت کند. کشتی که دیگر جزو 25 رشته هسته‌ای المپیک 2020 نیست، باید با بیسبال و سافتبال، اسکواش، ویکبوردینگ، صخره‌نوردی، ورزش‌های اسکیتی و کاراته و ووشو برای راهیابی به المپیک 2020 رقابت کند. اجلاس هیات اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک در ماه می در سن پترزبورگ روسیه برای انتخاب ورزش‌های پیشنهادی جهت گنجاندن در برنامه بازی‌های 2020 برگزار می‌شود. رای‌گیری نهایی در مجمع عمومی کمیته بین‌المللی المپیک که شهریورماه در بوینس‌آیرس آرژانتین برگزار می‌شود اتخاذ خواهد شد.


ویدیو : تغییر قوانین کشتی برای بقا در المپیک