تغییر شیوه عرضه بنزین و گازوئیل :     شیوه عرضه بنزین و گازوئیل تغییر می‌کند ...



 

 

شیوه عرضه بنزین و گازوئیل تغییر می‌کند / جایگاههای سیار برای نوروز

 

 

تغییر شیوه زندگی , تغییر در شیوه ثبت سفارش 8 قلم کالا , قانون جدید معافیت مالیاتی و تغییر قیمت بنزین

 

 

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت از اعمال تغییرات جدید در نحوه عرضه انواع حاملهای انرژی در سال آینده و راه اندازی جایگاههای سیار بنزین در مراکز گردشگردی در نوروز خبر داد و اعلام کرد سال آینده برای کلیه خودروهای LPG و CNG سوز کارت هوشمند صادر می‌شود.

 


محمد رویانیان در گفتگو با مهر در تشریح مهمترین تغییرات جدید عرضه بنزین و گازوئیل در سال ۱۳۸۹ گفت: با دستور رئیس جمهور و همکاری وزارت نفت، مخابرات و بانک ملت باید از ابتدای مهر ماه سال آینده کلیه جایگاههای عرضه سوخت کشور به سامانه پرداخت الکترونیکی مجهز شوند.

 


این عضو کابینه دولت با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۶۴۰ جایگاه سوخت کشور به سامانه پرداخت الکترونیکی وجه تجهیز شده اند، تصریح کرد: بر اساس برنامه زمان بندی تاکنون بستر سازی لازم برای تجهیز دو هزار و ۷۰۰ جایگاه سوخت کشور به این سامانه انجام شده است.

 

 

صدور کارت هوشمند CNG و LPG

 


وی در ادامه با اشاره به اینکه از سال آینده به تدریج پرداخت بهای سوخت و یارانه ای که قرار است به رانندگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر پرداخت شود از طریق سامانه الکترونیکی انجام می گیرد، اظهار داشت: همچنین تخصیص کارمزد جایگاه داران سوخت کشور نیز از طریق این سامانه و سیستم الکترونیکی انجام می شود.

 


رویانیان با تاکید بر اینکه از نیمه دوم سال آینده عرضه کلیه حاملهای انرژی شامل بنزین، گازوئیل، LPG و CNG با کارت هوشمند سوخت انجام می گیرد، بیان کرد: همچنین از سال ۸۹ برای کلیه خودروهای LPG و CNG سوز کارت هوشمند سوخت صادر می شود.

 


به گفته رئیس ستاد مدریت حمل و نقل و سوخت برای راه اندازی این سیستم باید در مجموع در چهار هزار جایگاه سامانه های هوشمند نصب و راه اندازی شود.

 


راه اندازی جایگاههای سیار بنزین نوروزی

 


به گزارش مهر، رویانیان همچنین درباره مهمترین اقدامات انجام گرفته برای تامین بنزین مردم در ایام نوروز، گفت: هم اکنون عملیات تعمیرات دوره ای اکثر جایگاههای بنزین رو به پایان است.

 


وی با اشاره به راه اندازی جایگاههای سیار بنزین در برخی از نقاط گردشگردی و جاده های بین شهری پر رفت و آمد، اظهار کرد: همچنین تاکنون تیم های مختلف بازرسی برای رفع نواقص احتمالی جایگاههای بنزین پیش از فرا رسیدن نوروز به استانهای مختلف اعزام شده اند.

 


این مقام مسئول با یادآوری اینکه هم اکنون ساخت و توسعه جایگاههای بنزین در تهران و برخی از کلان شهرها کافی به نظر نمی رسد، تصریح کرد:با این وجود با اقدامات انجام گرفته ظرفیت عرضه بنزین در جایگاههای تهران حدود ۷۰ درصد افزایش یافته است.

 


این عضو کابینه دولت با تاکید بر اینکه در شهرهای بزرگ متناسب با تامین زمین امکان توسعه جایگاههای سوخت وجود دارد، تبیین کرد: حتی در شرایط فعلی در زمینی به مساحت ۱۶ متر هم امکان سوخت جایگاه سوخت وجود دارد.

 


در همین حال پیشتر فرید عامری مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه از دوم تا ۱۵ اسفند ماه سالجاری گروهای نظارتی از کلیه جایگاههای سوخت کشور بازدید به عمل می آورند، گفته بود: از ۲۵ اسفند ماه طرح نظارت نوروزی کشور در سراسر کشور آغاز خواهد شد.

 


وی با اشاره به اینکه در ایام نوروزی دو هزار نفتکش جاده پیما به طور دائم اقدام به تامین و توزیع فرآورده های نفتی در سراسر کشور می کنند، اظهار کرده بود: در ایام نوروز برای افزایش عرضه سوخت مایع تعدادی جایگاه سیار در سطح جزیره کیش و قشم راه اندازی می شود.

 


ویدیو : تغییر شیوه عرضه بنزین و گازوئیل