تغییر حداکثر سرعت مجاز در 5 بزرگراه تهران : رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران ...


رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از اعمال تخلفات گردش به راست از ابتدای آبان‌ماه و نیز تغییر حداکثر سرعت مجاز در پنج بزرگراه پایتخت خبر داد. خبرگزاری ایسنا: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از اعمال تخلفات گردش به راست از ابتدای آبان‌ماه و نیز تغییر حداکثر سرعت مجاز در پنج بزرگراه پایتخت خبر داد.

سرهنگ تیمور حسینی در حاشیه مراسم تجلیل از رانندگان نمونه ترافیکی از تغییر حداکثر سرعت تردد در برخی از بزرگراه‌های تهران خبر داد و گفت: ما به دنبال این هستیم تا سرعت تردد خودروها در بزرگراه‌های شهر متناسب با نیازهایمان باشد بنابراین چندین جلسه با معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران برگزار کرده و به این نتیجه رسیدیم که می‌بایست در حداکثر سرعت مجاز تردد خودروها در برخی از بزرگراه‌های پایتخت تجدیدنظر کنیم.

او با بیان اینکه با توجه به همین موضوع حداکثر سرعت در طول بزرگراه‌های آزادگان، نیایش و بخشی از همت به 90 کیلومتر در ساعت رسید، گفت: همچنین با توجه به شرایط و ساختار بزرگراه‌های خرازی و زین‌الدین تصمیم بر این شد که سرعت تردد در این بزرگراه‌ها به 100 کیلومتر در ساعت افزایش یابد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: رانندگان باید برای تنظیم سرعت تردد خود در این بزرگراه‌ها به تابلوهای نصب شده توجه کنند و تا زمانی که تابلوها به طور کامل در این بزرگراه‌ها نصب نشده و دوربین‌های کنترل سرعت نیز تنظیم نشده است، تردد همچون گذشته و با همان حداکثر سرعت مجاز باید انجام شود.

حسینی با اشاره به طرح گسترده پلیس برای برخورد با تخلفات رانندگان اتوبوس‌های تندرو که از مدتی قبل در پایتخت به اجرا در آمده، گفت: ابتدا این را بگویم که سرعت مجاز برای تردد در خطوط بی‌آرتی‌ 40 کیلومتر در ساعت است و در راستای اجرای طرح برخورد با تخلفات اتوبوس‌های بی‌آرتی نیز باید بگویم که 20 تیم مشترک میان شرکت واحد اتوبوسرانی و پلیس راهور برای این منظور تشکیل شده و در طی ماه گذشته با 200 راننده متخلف اتوبوس برخورد شده است.

او در ادامه با اشاره به موضوع بخشش جرایم گردش به راست در تقاطع‌ها نیز گفت: از اول آبان‌ماه تخلفات گردش به راست در تقاطع‌ها اعمال خواهد شد. از این رو از رانندگان می‌خواهیم که نسبت به این موضوع توجه داشته باشند چراکه پلیس دوست ندارد کسی را جریمه کند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: در همین راستا از شهرداری درخواست کرده‌ایم تا تابلوهای ممنوعیت گردش به راست را در تقاطع‌هایی که گردش به راست در آن خلاف است نصب کنند.

حسینی از کاهش 10 درصدی تلفات حوادث رانندگی پایتخت در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: خوشبختانه در حوزه ترافیکی وضعیت ما نسبت به گذشته بهتر شده و با توجه به تمهیدات پلیس تصادفات ما از ابتدای مهرماه تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش چشمگیر داشته است.

او گفت: همچنین در شش ماه گذشته نیز شاهد کاهش 10 درصدی فوت‌شدگان حوادث رانندگی پایتخت طی مدت مشابه سال قبل هستیم.


ویدیو : تغییر حداکثر سرعت مجاز در 5 بزرگراه تهران