تغییر برنامه لیگ انگلیس در کریسمس : لیگ انگلیس در تعطیلات سال نو امسال نسبت ...


لیگ انگلیس در تعطیلات سال نو امسال نسبت به سال‌های گذشته‌ تغییراتی را به خود می‌بیند. خبرگزاری ایسنا: به نقل از آس، در لیگ برتر انگلیس همه ساله شاهد برگزاری مسابقات در تعطیلات بوده‌ایم، اما امسال نسبت به سال‌های گذشته تغییراتی به وجود آمده است.

مسابقات جام حذفی در پایان هفته‌ در ژانویه برگزار می‌شود و همه تیم‌های لیگ برتر سه بازی را از امروز تا سوم ژانویه انجام می‌دهند. 16 تیم باید در سه روز، دو بازی انجام دهند. تنها لسترسیتی و ساندرلند شانس سه یا چهار روز استراحت دارند. این در حالی است که بازی‌های جام حذفی نهم و دهم ژانویه برگزار می‌شود و مسابقات لیگ سه روز بعد از آن دوباره سر می‌گیرد.

تنها در هشت لیگ اروپایی بازی‌ها در این تاریخ برگزار می‌شود. خیلی از تحلیلگران این مسابقات فشرده را به ضرر باشگاه‌ها و تیم‌های ‌ملی می‌دانند. تیاگو سیلوا، بازیکن پا‌ر‌ی ‌سن‌ ژر‌من تیمش را نسبت به چلسی در لیگ قهرمانان اروپا برتر می‌داند چون بازیکنان PSG تازه نفس‌تر خواهند بود.

میشل پلاتینی، رییس محروم یوفا درباره انگلیسی‌ها می‌گوید که آنها در زمستان شیر و در تابستان بره هستند. خستگی روحی و فیزیکی بازیکنان انگلیسی موجب افزایش آسیب‌دیدگی‌ها می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد بیشتر آسیب‌دیدگی‌ها پس از تعطیلات سال نو اتفاق می‌افتد. فان خال، سرمربی منچستریونایتد، گفت: تعطیل نشدن لیگ در کریسمس از بدترین آسیب‌های این فرهنگ است. این موضوع نه تنها برای فو‌تبا‌ل انگلیس خوب نیست،‌ بلکه برای تیم ‌ملی نیز بد است. تیم ‌ملی انگلیس مدت‌ها است جامی را بالای سر نبرده است و این به تحلیل رفتن نیروی بازیکنان در انتهای فصل باز می‌گردد.

به علت برنامه سنگین لیگ برتر تنها کم کردن تیم‌های این لیگ باعث تعطیلی آن در کریسمس می‌شود. برای کم نشدن قدرت بازیکنان روش‌هایی را می‌توان به کار برد؛ متوجه آسیب‌دیدگی‌های پنهان شوند تا به آن بازیکنان استراحت داده شود، محرومیت کارت‌های قرمز را از سه بازی افزایش دهند و به ستاره‌های تیم استراحت دهند.

یکی از سرمربیانی که از برگزاری این مسابقات در کریسمس استقبال و حمایت می‌کند، آرسن ونگر، سرمربی آرسنال است.

او در این باره گفت: دست کم مردم به خانه باز می‌گردند و دوست دارند تیم‌های محبوب خود را ببینند، این جو منحصر به فرد است.


ویدیو : تغییر برنامه لیگ انگلیس در کریسمس