تغذیه دانش آموزان در زمان امتحانات :   توجه به تغذیه دانش آموزان در زمان امتحانات ...



تغذیه دانش آموزان , تغذیه مناسب دانش آموزان و ممنوعیت غذایی , تغذیه دانش آموزان ابتدایی

 

توجه به تغذیه دانش آموزان در زمان امتحانات بسیار مهم و ضروری می باشد با اینکه درس خواندن کودکان چندان نیاز کودکان را به انرژی افزایش نمی دهد ،اما استفاده از غذای مناسب و مفید برای او ضروری می باشد.دانش آموزان و حتی بزرگسالان نیاز دارند در طول امتحانات مواد غذایی مصرف نمایند که مواد مغذی مورد نیاز آنها را تامین نمایدتا بتوانند سریعتر بیندیشند و حافظه بهتری داشته باشند .و از مصرف غذاهایی که آنها را خواب آلوده مینماید پرهیز نمایند .

 

*مصرف غذاهای چرب و سرشار از روغن و غذاهای پرادویه به زمان بیشتری برای هضم شدن نیاز دارند و دانش آموز را تنبل می نماید و نباید پیش از امتحان از آنها استفاده نماید.

 

*بادام دانه ای با ارزش برای افزایش تقویت حافظه است و به حفظ آن نیز کمک می نماید .می توان بادام را در طول شب خیساندوصبح پوست آن را گرفت و با عسل طبیعی یا شیر به دانش آموز داد .

 

*مصرف انگور نیز باعث تقویت اعصاب ،مغز ،هوش و حافظه می گردد

 

*خرما به دلیل داشتن کلسیم و فسفر فراوان موجب تقویت سلولهای عصبس و مغز و فعالیت های فکری می باشد.

 

،مواد معدنی موجود در شیر و محصولات لبنی ،سیب ،زردآلو ،موز،گریپ فروت ،عسل طبیعی ،کیوی ،پرتقال ،آلو،گیلاس ،توت فرنگی ،انجیر،خرما،سیب زمینی ،غلات کامل،دانه های روغنی ،سبزیجات برگ سبز ،ماهی و گوشت  به هوشیاری ذهن کودکان  در زمان امتحانات کمک می نماید.

 

*استفاده از میان وعده های سبک و مغذی مانند میوه ها ،آبمیوه های طبیعی ،شیر ها و مغز ها نیز برای از بین بردن خستگی دانش آموزان مفید است .

 

*رفتن دانش آموزان به جلسه امتحان با شکم خالی و گرسنه با عث عدم تمرکز او در جلسه امتحان می شود .

 

،مصرف غذاهای شور و نمکی مانند پفک و چیپس پیش از امتحان باعث تشنگی می گردد .همچنین غذاهای نفاخ ممکن است باعث دل درد و نفخ شود و نباید مصرف شود.

 

*سعی نمائید غذا دادن به کودکان را در وعده های کوچک و سبک انتخاب نمائید چون بچه ها دارای معده کوچک تری نسبت به بزرگسالان می باشند و دادن وعده های غذایی سنگین و حجیم در طول روز و در دفعات کم  باعث خواب آلودگی دانش آموز شده و او را بی حال می نماید.

 

منبع:sbmu.ac.ir

 



ویدیو : تغذیه دانش آموزان در زمان امتحانات