تعیین زمان صدور كیفرخواست دادگاه حریری برای فشارسیاسی بر ما است :         مشروح ...



 

 

 

روش زمان بندی مقاربت برای تعیین جنسیت , تعیین زمان برای ذخیره ورد , زمان دقیق سونوگرافی برای تعیین جنسیت

 

مشروح بیانات مهم دبیركل حزب الله لبنان درباره تحولات اخیر این كشور:

تعیین زمان صدور كیفرخواست دادگاه حریری برای فشارسیاسی بر ما است

'سیدحسن نصر الله'دبیركل حزب الله لبنان،یكشنبه شب درسخنانی كه به طور زنده از شبكه المنار پخش شد درباره تحولات اخیر این كشور، لزوم تشكیل دولت وحدت ملی دراین كشور و شرایط و فضای سیاسی دادگاه حریری سخن گفت.

**سید حسن نصرالله: تعیین زمان صدور كیفرخواست دادگاه حریری برای فشارسیاسی بر ما است

دبیركل حزب الله گفت: روند صدور كیفرخواست دادگاه حریری و مشخصا تاریخ 7 ماه آینده میلادی نشان دهنده سرعت بخشیدن به اقدامات از پیش تعیین شده است؛ آنها در واقع می خواهند از طریق این كیفرخواست بر ما فشار سیاسی بیاورند و راهكارهای سیاسی خود را تحقق بخشند.

وی گفت:امشب با شما در خصوص تحولات اخیر در لبنان صحبت می كنم كه محور سخنان من شامل دو عنوان تحولات اخیر دادگاه حریری و تحولات سیاسی در لبنان و امور دولت لبنان است.

وی افزود:قبلا اعلام كرده بودند برای صدور كیفرخواست این دادگاه به چندهفته(6 تا 10 هفته) وقت نیاز است اما با توجه به تحولات اخیر لبنان آن را جلو انداختند و قرار است در هفتم ماه آینده میلادی صادر شود كه آن در حقیقت سیاستی علیه ما است.

سید نصرالله با اشاره به اینكه زمان صدور كیفرخواست دادگاه حریری جزئی از سیاسی كاری این دادگاه است و همزمان با مشورت های نمایندگان برای تعیین نخست وزیر صورت می گیرد،ادامه داد: روند صدور این كیفرخواست و مشخصا تاریخ 7 ماه آینده نشان دهنده سرعت بخشیدن به این امر است و آنها در واقع می خواهند از طریق این كیفرخواست بر ما فشار سیاسی بیاورند و راهكارهای سیاسی خود را تحقق بخشند.

وی افزود: دانیل بلمار دادستان دادگاه حریری در چند سالی كه خبر از این دادگاه از طریق رسانه های خبری از جمله تلویزیون كانادا به بیرون منتشر می شد، سكوت اختیار می كرد اما اخیرا آنچه تلویزیون الجدید پخش كرد چون علیه گروه مقابل ماست، با انتقاد وی مواجه شد كه این امر به خوبی سیاسی بودن دادگاه را نشان می دهد.

دبیركل حزب الله گفت: ما اقدامات خود را علیه این كیفرخواست شروع كردیم و اقدام اول ما ساقط كردن دولت حریری بوده كه در رویارویی با این كیفرخواست ناتوان بوده است.

**سید حسن نصرالله خواستار تشكیل دولت وحدت ملی در لبنان شد

دبیركل حزب الله گفت:وقتی كه گروه 8 مارس كسی را برای نخست وزیری دولت جدید نامزد كرد و وی پیروز شد، از نخست وزیر تعیین شده می خواهیم كه دولت وحدت ملی را تشكیل دهد و ما خواهان دولت یك رنگ نیستیم و همچنین نمی خواهیم هیچ گروهی را نادیده بگیریم.

سیدحسن نصرالله گفت: دادگاه حریری گروه خاصی را مورد هدف قرار داده و به دنبال كشف حقیقت و اجرای عدالت نیست.

وی بااشاره به اینكه درهنگام صدور محتوای كیفرخواست دادگاه حریری، ما صحبت دیگری داریم كه بعدا اعلام خواهیم كرد،افزود: اگر بخواهید ابزار مرحله قضایی و فاصله زمانی اخیر پرونده بین دادستان دادگاه و قاضی مقدماتی را علیه ما به كار بگیرید، باید بدانید كه در حقیقت این مرحله برای ما تمام شده است و برای ما فرقی ندارد كه صدور كیفرخواست را به تعویق بیندازید یا آن را تسریع ببخشید.

دبیركل حزب الله درخصوص موضوع دولت آتی لبنان ادامه داد: باید از ولید جنبلاط و دیگر برادران در حزب سوسیالیست ترقی خواه دروزی لبنان به خاطر موضع جدی آنها در قرار گرفتن در كنار سوریه و مقاومت تشكر كنم.

وی بااشاره به اینكه،من از جنبلاط به خاطر این موضع بسیار تشكر می كنم، گفت:هم مرحله سیاسی توافقی جدیدی را در مبارزه با خطرات و چالش ها خواهیم ساخت.

سیدنصرالله بااشاره به اینكه ما به نقش همه گروهها در دولت احترام می گذاریم، گفت: هرچند ما در موضوع تعیین نخست وزیر با هم اختلاف داریم ولی این امر بدان معنا نیست كه كسی در گروه 8 مارس به نادیده گرفتن گروه دیگر فكر می كند؛ دولت جدید باید با هم كاری همه تشكیل شود و رفتارهای نیرنگ آمیز نداشته باشد.

وی ادامه داد: بعضی ها ادعا می كنند كه اگر دولت جدید به وسیله نامزد 8 مارس تعیین شود(یكی از شخصیت های مهم سنی كشور) این امر خطری علیه جایگاه طائفه اهل سنت خواهد بود و این افترایی است كه ما آن را نمی پذیریم.

سید نصرالله بدون اشاره به نام سمیر جعجع گفت: در دو روز گذشته تاكنون اهانت هایی را شنیدیم كه نمی توان در برابر آن سكوت كرد؛ من از سكوت در برابر این اهانت ها علیه عمر كرامی نخست وزیر اسبق لبنان تعجب می كنم و با تاسف شدید این نوع از اهانت ها ازطرف كسی صادر می شود كه دادگاه لبنان او را متهم به قتل رشید كرامی(برادر عمر كرامی) كرده است.

وی گفت: بیت كرامی، بیت شریف و پاكی است و نباید اینگونه اتهامات را به این خانواده منتسب كرد؛این بیت به پاك و منزه بودن معروف است و اهانت به آنان اهانت به تمامی ما لبنانی هاست.تمامی حملات به وی تنها به این دلیل است كه احتمال نلامزدی وی از سوی جریان 8 مارس وجود دارد.

** سید حسن نصرالله سعد حریری را به پذیرش قواعد دموكراسی فراخواند

دبیركل حزب الله ضمن انتقاد از سخنان سعدحریری مبنی برتلاش عده ای برای ترور سیاسی وی، نخست وزیر دولت انتقالی لبنان را به پذیرش قواعد دموكراسی فراخواند.

وی بااشاره به اهانت های صورت گرفته به عمر كرامی گفت:كرامی تاكنون خود را نامزد نخست وزیر دولت جدید نكرده و از كسی نیز در این مورد درخواستی ننموده است و هیچ گروه سیاسی داخلی یا منطقه ای را تشكیل نداده تا به این منظور دست یابد؛ كسی را هم تهدید نكرده یا حتی در خانه كسی را هم نزده است اما از طرف دیگر شاهد تحرك منطقه ای و بین المللی برای گروه دیگر هستیم كه شب و روز تلاش می كند تا نامزد مشخصی را به نخست وزیری برسانند.

وی ادامه داد:درچند روز گذشته پس از صحبت با گروه 8 مارس با كرامی تماس گرفتم و با او جلسه ای تشكیل دادم و به او گفتم كه اگر امور به سمتی رود كه امكان پیروزی تو وجود داشته باشد، ما به موافقت تو نیازمندیم.

دبیركل حزب الله گفت: كرامی در پاسخ از اطمینان 8 مارس تشكر كرد و گفت كه سنی از من گذشته و مرحله حساس كنونی نیازمند فعالیت، تلاش و نشاط است و بهتر این است راه حل دیگری بیابید ولی اگر امور متوقف شد و راه دیگری وجود نداشت، وظیفه خود می دانم برای حمایت از مقاومت و كشور این مسئولیت را برعهده بگیرم.

سیدحسن نصرالله ادامه داد: به تمام كسانی كه در چند روز گذشته دست به اهانت به كرامی زدند می گویم كه شما در مقابل كسی هستید كه مورد احترام مسلمانان و لبنانی ها است و دارای شجاعت است.

وی بااشاره به سخن سعد حریری كه از ترور سیاسی خود سخن گفته بود،گفت: همواره در لبنان شخصیت های سنی به عنوان نخست وزیر بر سر كار بودند و بعد از آنها نیز نخست وزیر دیگری روی كار آمده است لذا ما جمعی از نخست وزیران گذشته را در حال حاضر در كشور داریم ولی تاكنون در عرصه دموكراسی نشنیدیم كسی بركناری خود را ترور سیاسی بخواند؛ در حالی كه شما(حریری) همیشه همگان را به احترام به دموكراسی فرا می خوانید باید بدانید كه در بازی دموكراسی هیچ كس نمایندگان را بر توافق بر یك نامزد اجبار نمی كند؛ این حق هر جریانی است كه شخص معینی را رد كند چرا كه جایگاه نخست وزیری جایگاه نمایشی نیست بلكه مقامی اجرایی و عملیاتی است.

دبیركل حزب الله ادامه داد:آیا هروقت یك جریان سیاسی بازگشت نخست وزیری به قدرت را ازطریق دموكراتیك ممنوع كند، آن به عنوان ضربه به آن فرد است؛ در چنین شرایطی توصیف عدم موافقت با حریری به عنوان ترور سیاسی، در واقع برای ترساندن جریان 8 مارس است.

وی گفت: از ترور سیاسی شخصی سخن گفته می شود اما چرا این ترور سیاسی را به مقاومت كه یكی از با عزت ترین جنبش های منطقه است نسبت داده می شود؛ ما قصد نداریم به كسی ضربه بزنیم و صرفا با استفاده از قانون اساسی و حق قانونی خود دولت را ساقط كردیم. كسی هم قصد ندارد فرد دیگری را ترور كند بلكه همه ما باید با همكاری هم از این مرحله بگذریم چراكه كمین كننده امروز اسرائیل است كه از دو سال قبل تاكنون منتظر چنین لحظه ای است.

سید نصرالله گفت: كسی كه امروزه از لبنان دفاع می كند، مقاومت، ارتش و مردم هستند كه قوای توازنی را در برابر اسرائیل بوجود آورده كه خود اسرائیل هم به آن معترف است.

وی ادامه داد: آیا امروز ترور سیاسی مقاومت، به نفع رژیم صهیونیستی نیست و چه كسی است كه می تواند در برابر آن سكوت اختیار كند و حركتی نشان ندهد.

دبیركل حزب الله بااشاره به اینكه ما از موضع مردان بزرگ در چنین بحرانی تشكر می كنیم، گفت: ما مشورتهای خود را ادامه خواهیم داد و در خلال چند ساعت آینده به نتیجه ای دست خواهیم یافت.

وی تاكیدكرد:ما از دولت ها و كشورهایی شنیده ایم كه به قانون و اراده اكثریت احترام گذاشته و به موسسات قانونی احترام می گذراند؛ این خیلی خوب است اما اگر مشورتها با نمایندگان به انتخاب فردی غیر از حریری ختم شود، باز هم همین سخنان را از آنان خواهیم شنید؛من مطمئنم سخن دیگری را از آنان خواهیم شنید.

دبیركل حزب الله بدون آنكه نامی از وزیر خارجه عربستان ببرد گفت: آنها از تقسیم لبنان و تجزیه آن سخن گفتند ولی باید دید چه كسی به دنبال این امر است؛آیا سخن گفتن از طرح شیعی و فارسی و تحریك مذهبی بیانگر احترام به قانون است وقتی كه اكثریت آراء به نفع ما باشد.

وی گفت: تمامی این ادعاها نیرنگ، گمراه سازی و جعل حقیقت است كه تمامی آنان از زمان تشكیل مقاومت تاكنون با ما بوده است.

سید نصرالله ابراز امیدواری كرد: كاندیدای 8 مارس بتواند دولت وحدت ملی را تشكیل دهد تا آن وقت مشاهده شود این دولت برای منفعت لبنان كار می كند.

وی در پایان گفت: ان شا الله امشب و تا قبل از جلسه فردای مجلس به نتیجه نهایی برای تعیین كاندیدای خود خواهیم رسید و امیدواریم امور به سمت مناسبی پیش رود....../تحلیل:ایرنا


ویدیو : تعیین زمان صدور كیفرخواست دادگاه حریری برای فشارسیاسی بر ما است