تعیین دور بعدی مذاکرات در مسقط : یک عضو تیم مذاکره کننده هسته ای جمهوری اسلامی ...


یک عضو تیم مذاکره کننده هسته ای جمهوری اسلامی ایران گفت که در نشست یک روزه مسقط که قرار است روز سه شنبه (20آبان) برگزار شود،درباره زمان و مکان دور بعدی مذاکرات با 1+5 گفت و گو و توافق می کنیم. ایرنا: یک عضو تیم مذاکره کننده هسته ای جمهوری اسلامی ایران گفت که در نشست یک روزه مسقط که قرار است روز سه شنبه (20آبان) برگزار شود،درباره زمان و مکان دور بعدی مذاکرات با 1+5 گفت و گو و توافق می کنیم.

این عضوتیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان روز دوشنبه در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر برگزاری دور بعدی مذاکرات ایران و 1+5 در تاریخ 18 نوامبر اظهار داشت: روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده ( 9و 10نوامبر)نشست سه جانبه بین ظریف،کری و اشتون در مسقط پایتخت عمان برگزار می شود و قرار است روز سه شنبه (20آبان ماه/11 نوامبر) نیز مذاکرات ایران و 1+ 5 نیز در مسقط برگزار شود.

وی بابیان اینکه هنوز زمان و مکان دوربعدی مذاکرات موردتوافق قرارنگرفته است ، افزود: در نشست مسقط درباره دور بعدی مذاکرات ایران و 1+5 گفت و گو و توافق خواهیم کرد.

این عضو تیم مذاکره کننده هسته ای همچنین تاکید کرد:البته طبیعی است که در روزهای منتهی به 24 نوامبر جلسات ما با 1+5 و مباحث مورد بحث جدی تر و دشوارتر خواهد شد.

سخنگوی رییس جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) اعلام کرده بود که ایران و ۱+۵ دور جدید مذاکرات درباره برنامه هسته ای ایران در وین را روز ۱۸ نوامبر (۲۷ آبان) آغاز می کنند.

سیدعباس عراقچی عضو ارشدتیم مذاکره کننده هسته ای روزگذشته(یکشنبه) ضمن اعلام برگزاری نشست سه جانبه درمسقط عمان گفته بودکه در نشست سه جانبه ظریف کری و اشتون طرفین درباره موضوعات غنی سازی و تحریم ها با یکدیگر بحث و گفت و گو می کنند.

وی همچنین افزوده بود:مذاکرات ایران و1+ 5 نیز در روز سوم مذاکرات سه جانبه یعنی سه شنبه هفته آینده (20آبان ماه- 11 نوامبر) در مسقط برگزار می شود.

پیش از این ظریف، کری و اشتون در روزهای 22 تا 24 مهرماه با یکدیگر دیدار سه جانبه داشتند و درباره موضوعات اختلافی یعنی میزان غنی سازی اورانیوم ایران، نحوه لغو (برداشتن) تحریم ها و مدت زمان توافق مذاکره کردند.

تا 24 نوامبر که زمان پایانی توافق تمدید شده ژنو است، نزدیک به 20 روز باقی مانده است وبه این ترتیب مذاکرات در مرحله بسیار حساسی قرار دارد.

محمدجواد ظریف وزیرامورخارجه کشورمان روز گذشته (یکشنبه) در دیدار با وزیر خارجه نروژ درخصوص مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه1+5گفت: در صورتی که حقوق هسته ای جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته شود ، ایران اماده توافق است.

پیش ازآن هم مجید تخت روانچی عضوارشدتیم مذاکره کننده هسته ای کشور مان اعلام کرده بود که ایران لغو پله به پله تحریم ها و نیز غنی سازی «دکوری» را نمی پذیرد


ویدیو : تعیین دور بعدی مذاکرات در مسقط