تعیین جنسیت نوزاد پیش از تولد، در چین ممنوع شد : دولت چین به منظور مقابله با ...



تعیین جنسیت نوزاد , تعیین جنسیت نوزاد با جدول , جدول چینی تعیین جنسیت نوزاد

دولت چین به منظور مقابله با سقط غیرقانونی جنین در این کشور که موجب برهم خوردن توازن جنسیتی شده، تشخیص جنسیت نوزاد پیش از تولد را غیرقانونی اعلام کرد.

به گزارش خبرآنلاین،بر هم خوردن نسبت جنسیت نوزادان در چین موجب شده تا دولت این کشور، از این بابت ابراز نگرانی کرده و راهکارهایی برای مقابله با آن در نظر بگیرد.

بنا بر گزارش رادیو بین المللی چین ، از جمله این راهکار ها برخورد قانونی با شیوه های تعیین جنسیت جنین برای سقط غیرقانونی آن است.

آمارهای رسمی اخیر نشان می دهد، نسبت تولد نوزادان پسر به دختر در چین، 115 به 100 می باشد که این میزان بالاتر از حد معمول جهانی تولد 102 پسر به ازای هر 100 نوزاد دختر است.

علت این مسئله این است که بسیاری از خانوارهای روستایی در چین پس از اطلاع از جنسیت دختر نوزاد، آنها را سقط می کنند چرا که آنها، پسر را به دلیل برخورداری از نیروی کار بیشتر از دختر ترجیح می دهند.

«لی بین» عضو کمیسیون ملی سلامت و تنظیم خانواده چین در سخنانی، تشخیص جنسیت نوزادان پیش از تولد و سقط جنین را یکی از دلایل اصلی بر هم خوردن توازن جنسیت نوزادان در چین دانسته است.

وی افزود: در حدود 8 هزار مورد از این قبیل رفتار در سال 2014 گزارش شده که تنها با گروه اندکی از آنها، برخورد قانونی مناسب شده است.

رادیو بین المللی چین گزارش داد، دولت چین قرار است برای مقابله با این مسئله، بر روی کلینیک ها و موسسات سلامتی متمرکز شود که مظنون به سقط غیرقانونی جنین هستند.

بر اساس قوانین جدید در چین، تشخیص جنسیت نوزاد تنها در صورتی امکان پذیر است که توجیه پزشکی داشته باشد.

جمعیت چین در حال حاضر بالغ بر یک میلیارد و 340 میلیون نفر است.

اگرچه سیاست های دولت در طول سه دهه گذشته مانع از رشد بی رویه جمعیت در این کشور شده اما اکنون دولتمردان به این نتیجه رسیدند تداوم این وضعیت می تواند موجب شکل گیری جمعیت پیر در چین شود.

آمار نهادهای چین نشان می دهد که شمار افراد بالای 60 سال در این کشور به 200 میلیون نفر رسیده است.

چنانچه روند پیری در پرجمعیت ترین کشور جهان طبق روال گذشته ادامه یابد، تا سه دهه دیگر این جمعیت بالغ بر 400 میلیون نفر خواهد رسید.


  اخبار اجتماعی  -  خبر  آنلاین 


ویدیو : تعیین جنسیت نوزاد پیش از تولد، در چین ممنوع شد