تعیین جنسیت جنین به روش مادر بزرگ ها : اگر هنوز جنین‌تان آنقدر بزرگ نشده كه ...



تعیین جنسیت جنین از روی سن مادر , تعیین جنسیت جنین , تشخیص جنسیت جنین از روی حالات مادر

اگر هنوز جنین‌تان آنقدر بزرگ نشده كه سونوگرافی بتواند جنسیتش را تشخیص دهد، از مادربزرگ‌تان برای تعیین جنسیت كمك بگیرید.

اگر هنوز جنین‌تان آنقدر بزرگ نشده كه سونوگرافی بتواند جنسیتش را تشخیص دهد، از مادربزرگ‌تان برای تعیین جنسیت كمك بگیرید.

 اغلب مادران در 20 هفتگی بارداری‌شان می‌دانند جنینی كه در شكم دارند دختر است یا پسر، اما تحمل 20 هفته بی‌خبری هم برای بسیاری از تازه‌مادران آسان نیست. درحالی‌كه متخصصان پیش از آنكه سونوگرافی در هفته‌های 16 تا 20 بارداری از جنسیت جنین پرده بردارد، اظهارنظری در مورد آن نمی‌كنند، مادربزرگ‌ها گاهی در همان روزهای اول بارداری با مشاهده تغییرات ظاهری مادر یا تغییراتی كه در سبك زندگی‌اش اتفاق می‌افتد به او می‌گویند كه قرار است دختر‌دار شود یا اینكه پسری را به دنیا بیاورد.

گرچه كمتر متخصصی است كه ادعای مادربزرگ‌ها را تایید كند اما تجربه نشان داده كه در بسیاری موارد، تیر زن‌های قدیمی به هدف می‌خورد و تحلیل‌های سنتی آنها در مورد وضعیت بارداری یك زن، از دستگاه‌های مدرن سونوگرافی در تشخیص جنسیت نوزاد آینده بهتر عمل می‌كند.

به كدام طرف می‌خوابید؟
شاید پیش از این چندان به حالت خواب‌تان توجه نكرده باشید اما برای تشخیص جنسیت جنین‌تان، امشب كه به تختخواب‌تان می‌روید، جهتی كه در آن به خواب می‌روید را مورد توجه قرار دهید. مادربزرگ‌ها می‌گویند اگر به سمت چپ بخوابید، پسر در شكم دارید اما اگر تمایل بیشتری به خوابیدن به سمت راست داشته باشید، فرزند دختر به دنیا خواهید آورد.

معده‌تان به هم ریخته؟
دختربچه‌ها همیشه شما را شادتر نمی‌كنند. به عقیده مادربزرگ‌ها، كسانی كه قرار است دختردار شوند، در بارداری‌شان بدحالی بیشتری را تجربه می‌كنند. آنها بیشتر حالت تهوع دارند و اوضاع معده‌شان نابسامان‌تر است. اگر شما هم هر صبح را با تهوع شروع می‌كنید و به‌خاطر به هم ریختگی معده‌تان در ابتدای بارداری حتی وزن كم كرده‌اید، احتمال دختر‌دار شدن‌تان زیاد است.

دست‌تان می‌خارد؟
خشكی دست از علائم شایع بارداری است اما زنان قدیمی می‌گویند این نشانه سراغ هر كسی نمی‌رود. آنها بر این باورند كه خشك شدن پوست دست، نشانه پسردار شدن است اما زنانی كه قرار است دختر به دنیا بیاورند، پوست دست‌شان نرم و لطیف می‌شود. احتمالا كمتر متخصص زنانی است كه چنین ادعایی را تایید كند اما تجربه نشان داده كه مادربزرگ‌ها خیلی چیزها را درست می‌گویند.

ویار چه دارید؟
تغییرات ذائقه و اشتهای شما هم می‌تواند به جای دستگاه سونوگرافی عمل كند و جنسیت جنین‌تان را فاش كند. مادربزرگ‌ها می‌گویند زنانی كه قرار است دختردار شوند، میل زیادی به مصرف مركبات دارند. از نظر آنها جنین دختر ویار مركبات می‌آورد، درحالی كه پسردارها میل زیادی به این میوه‌ها ندارند. حالا كه فصل، فصل مركبات است، احتمالا كار شما برای بررسی این موضوع و تشخیص جنسیت جنین‌تان آسان‌تر است.

جوش‌جوشی شده‌اید؟
حتما شما هم شنیده‌اید كه جنین پسر مادر را زیبا می‌كند و جنین دختر زیبایی را از مادر می‌گیرد. شاید این موضوع را نتوان با قدرت علم ثابت كرد اما مادربزرگ‌ها اصرار دارند كه این ادعا چیزی جز حقیقت نیست. آنها می‌گویند دختردار شدن هورمون‌های مادر را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث جوش‌جوشی شدن مادران باردار می‌شود. پس اگر دختردوست هستید، باید چند ماه زشت‌تر شدن را به جان بخرید.

دست و پا چلفتی شده‌اید؟
پسردار شدن می‌تواند نظر خیلی‌ها را در مورد شما تغییر دهد. مادرانی كه جنین پسر در شكم دارند، از نظر زنان قدیمی دست و پا چلفتی می‌شوند و مدام سكندری می‌خورند درحالی كه به گفته آنها زنانی كه قرار است دختردار شوند، از قبل از بارداری‌شان هم تواناتر می‌شوند و چشم همه را با فعال بودن‌شان خیره می‌كنند.

دماغ‌تان چاق شده؟
به نظر می‌رسد كه صورت‌تان تپل‌تر شده و اجزایش ورم كرده است؟ مادربزرگ‌ها می‌گویند چاقی دماغ و تپل به نظر رسیدن صورت‌تان، به‌خاطر دختردار شدن‌تان است. از آنجا كه پزشكان در مورد این ادعاها اظهارنظری نمی‌كنند، نمی‌توانیم دلیل علمی این اتفاق را توضیح دهیم اما اگر به حرف زنان قدیمی باور داشته باشیم، تنها با دیدن چهره یك خانم باردار می‌توانیم جنسیت فرزندش را پیش‌بینی كنیم.

با نمك شده‌اید؟
نمی‌توانید جلوی خودتان را بگیرید و سراغ چیپس، پفك و لواشك نروید؟ مادربزرگ‌ها می‌گویند این شما نیستید كه دوست دارید به هر خوراكی شوری حمله كنید بلكه فرزند پسری كه قرار است به دنیا بیاورید بیش از اندازه نمك‌دوست است. اما برخلاف جنین‌های پسر، دخترها باعث می‌شوند به بستنی، شكلات و دیگر خوراكی‌های شیرین میل پیدا كنید. نگاهی به خانم‌های باردار اطراف‌تان بیندازید. بدون شك می‌توانید كسانی را پیدا كنید كه این تغییرات در اشتهای‌شان اتفاق افتاده و جنسیت فرزندشان همانی بوده كه مادربزرگ‌ها حدس می‌زده‌اند.

بی‌اعصاب شده‌اید؟
دختردار شدن روی روان شما هم تاثیر می‌گذارد. شنیده‌اید كه خانم‌های باردار دل‌شان نازك شده و كم‌طاقت می‌شوند؟ زنان قدیمی می‌گویند این اتفاق برای همه باردارها نمی‌افتد، بلكه سراغ كسانی می‌رود كه قرار است دختردار شوند. اگر اشك‌تان مدام سرازیر است و بی‌بهانه دل‌تان می‌گیرد، انتظار وارد شدن یك دختر به خانواده‌تان را داشته باشید.

شكم‌تان بالا آمده؟
شاید تفاوت موقعیت شكم خانم‌های باردار توجه شما را هم جلب كرده باشد. مادربزرگ‌ها می‌گویند چنین تفاوتی به‌خاطر جنسیت جنین ایجاد می‌شود. از نظر آنها كسانی كه قرار است دختر‌دار شوند شكم‌شان بالاتر است درحالی كه شكم پسردارها انگار به پایین افتاده است.

شكم‌تان پهن است؟
بعضی از خانم‌های باردار تا ماه‌های آخر بارداری‌شان هم شكمی برآمده ندارند و در ماه‌های آخر انگار روزهای ابتدای بارداری‌شان را می‌گذرانند. قدیمی‌ها می‌گویند این حالت برای زنانی اتفاق می‌افتد كه قرار است دختردار شوند. به عقیده آنها جنین دختر باعث می‌شود كه مادر شكمی پهن داشته باشد اما زنانی كه قرار است پسردار شوند، شكمی تیز و رو به جلو دارند.

دست‌تان رو به بالاست؟
شاید برخی از ادعای زنان قدیمی با چاشنی تجربه همراه باشد اما پشتوانه بسیاری از ادعاهایی كه در مورد جنین‌شناسی می‌كنند هم تنها تصادف است. به این گفته خانم‌هایی كه خود را جنین‌شناس تجربی می‌دانند توجه كنید: «به یك خانم باردار بگویید دستش را به شما نشان دهد، اگر وقتی دستش را به سمت شما دراز كرد روی آن را دیدید، یعنی قرار است دختردار شود اما اگر پشت دستش را به شما نشان داد، جنین پسر در شكم دارد!» حالا قضاوت با خودتان! آیا می‌توان جنسیت نوزاد را با جهت نمایش دست مادر تشخیص داد؟

بچه‌ها چه می‌گویند؟
از نظر مادربزرگ‌ها بچه‌های كوچك را هم می‌توان جنین‌شناس دانست. به باور آنها برای تشخیص جنسیت فرزندتان كافی است از یك كودك نوپا كمك بگیرید. اگر پسر كوچولویی به شكم شما توجه كرد، یعنی دختر به دنیا می‌آورید و اگر یك دختر كوچولو توجهش به شكم شما جلب شد یعنی قرار است پسردار شوید.

قلبش تند می‌زند؟
تعداد ضربان‌های قلب جنین شما هم از نظر قدیمی‌ها می‌تواند جنسیت او را نشان دهد. اگر قلب جنین‌تان بیشتر از 150 بار در دقیقه می‌زند، یعنی قرار است دختردار شوید اما اگر ضربان قلبی كه از شكم شما شنیده می‌شود كمتر از 150 بار در دقیقه باشد، یعنی قرار است یك پسر را به دنیا بیاورید.

سینه‌های‌تان نامتقارن شده؟
تغییر اندازه سینه‌ها در زمان بارداری یك اتفاق طبیعی است كه بدن مادر را برای شیردهی در آینده آماده می‌كند. اما قدیمی‌ها می‌گویند اندازه سینه مادران باردار همیشه یكسان نیست. از نظر آنها اگر سینه راست از چپ بزرگ‌تر باشد، یعنی دختر در راه دارید اما اگر سینه چپ بزرگ‌تر باشد، قرار است پسردار شوید.

نکاتی که نمی‌دانستید. . .
 نوك سینه‌تان تیره شده؟ تغییر رنگ نوك سینه هم از دیگر اتفاق‌های طبیعی دوران بارداری است اما از نظر قدیمی‌ها همه مادران به یك اندازه این تغییر را تجربه نمی‌كنند. به گفته مادربزرگ‌ها كسانی كه قرار است پسردار شوند، محدوده دور نوك سینه‌شان تیره‌تر می‌شود درحالی كه مادرانی كه دختر در شكم دارند، به این اندازه دچار تیرگی نوك سینه نمی‌شوند.

حلقه‌تان چه می‌گوید؟بعضی از راهكارهای قدیمی‌ها برای تعیین جنسیت جنین بدون سونوگرافی، بیشتر به یك بازی شبیه است. برای مثال قدیمی‌ها توصیه می‌كنند برای خبردار شدن از جنسیت فرزند آینده‌تان، حلقه ازدواج خود را به یك نخ وصل كنید و روی شكم‌تان قرار دهید. اگر حركات آن دایره‌وار بود، یعنی قرار است پسردار شوید اما اگر حركات پاندول‌شكل بود، معنایش این است كه جنین شما دختر است.

ادرارتان چه رنگی است؟
زنان قدیمی معتقدند جنسیت جنین را با رنگ ادرار هم می‌توان تشخیص داد. آنها می‌گویند زنانی كه رنگ ادرارشان زرد روشن است، قرار است پسر‌دار شوند اما آنهایی كه جنین دختر در شكم دارند، ادرارشان به رنگ زرد تیره درمی‌آید. آنها حتی ادعاهای عجیب‌تری را هم مطرح می‌كنند، مثلا می‌گویند دختردارها ته‌مانده نان را نمی‌خورند اما برای كسانی كه قرار است صاحب فرزند پسر شوند، خوردن ته‌مانده نان مشكلی ندارد یا بعضی‌های‌شان می‌گویند اولین لباسی كه برای نوزاد خریده می‌شود می‌تواند جنسیتش را تعیین كند.

اگر این لباس پهن باشد، قرار است پسر به دنیا بیاید اما اگر لباس جمع و جورتری خریده شود، فرزند آینده دختر است حتی گاهی این باور را نیز به سایز کفش مرتبط می دانند.

منبع:persianv.com


ویدیو : تعیین جنسیت جنین به روش مادر بزرگ ها