تعلیق، آخرین راه چاره : دعوای قدیمی، شبیه آتش زیر خاکستر زبانه کشیده و شاید ...



آخرین خبر , آخرین اخبار , چاره

دعوای قدیمی، شبیه آتش زیر خاکستر زبانه کشیده و شاید لیگ ما را به کام مرگ موقت و خودخواسته بکشاند. عدم حضور ٢ هفته‌ای تلویزیون در ورزشگاه‌های فوتبال در فصل گذشته، اولین تلاش واقعی فوتبال برای گرفتن حق واقعی‌اش (دریافت پول حق پخش از تلویزیون) بود اما به دلیل دولتی بودن این رشته، صداوسیما با وعده پرداخت پول ناچیزی، سرو صداها را از بین برد و بعد از این‌که آب‌ ازآسیاب افتاد، حتی آن مبلغ توافق‌شده را هم پرداخت نکرد!.

موج جدید حمله و تحریم
فدراسیون و اعضای سازمان لیگ در روزهای نزدیک شدن به فصل جدید لیگ‌برتر با جدیت بیشتری خواهان گرفتن حق پخش از سیما شده‌اند. تیم‌های لیگ‌برتری هزینه بالایی دارند و با پرداخت حق‌پخش توسط صداوسیما، حداقل بخشی از مشکلات مالی آنها برطرف می‌شود؛ بنابراین اعضای مجمع بر آن شدند دیگر نه از راه تهدید بلکه از راه تصمیم، مسابقات لیگ پانزدهم را برگزار نکنند.

 

گویا فصل گذشته هم قرار بر لغو لیگ بود اما فشار  شخصیت‌های حقیقی و حقوقی مانع عملی شدن تهدید شد و حالا با جدایی ضرغامی از صندلی ریاست سازمان صدا و سیما، مختصر وعده‌های قبلی سازمان صداوسیما هم به‌دست فراموشی سپرده شده است. حتی بحث راه‌اندازی شبکه خصوصی برای پخش بازی‌های لیگ هم مطرح شد اما فشارهای وارد شده از سوی افراد ناشناس بانفوذ، اجازه عملی شدن چنین ایده‌ای را نداد.

 

به نظر«بهارلو» یکی از اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال،آخرین سنگر تحریم است:  «تمامی اعضای هیأت‌مدیره سازمان به پرداخت حق پخش اعتقاد دارند و اگر دوباره این اتفاق رخ ندهد، لیگ پانزدهم را برگزار نخواهیم کرد.»


جلسه هیأت رئیسه
دیروز درباره موضوع حق پخش جلسه‌ای برگزار شد که ظاهرا چندان کاربردی نبود. به گفته شهرام دبیری عضو هیأت رئیسه فدراسیون در این نشست، موضوع حق پخش بررسی شد و پیگیری مصوبه سازمان لیگ در دستور کار قرارگرفت. گویا علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال ایران درخواست راه‌اندازی یک شبکه تلویزیونی مخصوص فوتبال را دارد تا از این طریق اعاده‌حیثیت کند. دبیری تأکید کرد: قصد فدراسیون، توجیه افکارعمومی درباره مسئولیت تلویزیون در قبال پخش فوتبال و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های بالای این رشته ورزشی است اما قرارنیست فدراسیون، لیگ را تعطیل کند یا اجازه ورود دوربین‌ها به ورزشگاه‌ها را ندهد.


به امید جلسه چهارشنبه
در این شرایط پس از ارسال نامه‌ای به سازمان صداوسیما و جلب موافقت آن‌ها، قرار شد در جلسه چهارشنبه با رئیس و اعضای بلندپایه سازمان صدا و سیما، موضوع حق پخش به شکل ویژه‌تری مورد بررسی قرار بگیرد.

 

این توافق یعنی چراغ سبز سازمان برای حل مشکل اما در صورت به هم خوردن ماجرا، ساعات بازی‌های لیگ بدون هماهنگی با صداوسیما اعلام می‌شود؛ البته این اتفاق در صورت عدم اعتصاب سازمان لیگ رخ می‌دهد! هفته‌ آینده نیز هیأت رئیسه فدراسیون فو‌تبا‌ل، مدیران باشگاه‌ها را دعوت می‌کند تا درباره بحث حق پخش تلویزیونی صحبت کنند. لیگ ما در زمره رقابت‌های سطح اول آسیاست و باشگاه‌های نه چندان متمول ما به پول حق پخش نیاز مبرمی دارند. حالا همه منتظرند تا ببینند امسال تکلیف حق‌پخش بازی‌های لیگ‌برتر چه می‌شود؛ آیا صداوسیما کوتاه می‌آید؟

اخبار ورزشی - شهروند


ویدیو : تعلیق، آخرین راه چاره