تعطیلات عید قربان در ترکیه 9 روز اعلام شد : تعطیلات عید قربان در ترکیه 9 روز ...



عید قربان در ترکیه , تعطیلات عید قربان در کشورهای اسلامی , تعطیلات اخر هفته در ترکیه

تعطیلات عید قربان در ترکیه 9 روز اعلام شد

بر اساس تصمیم دولت ترکیه، تعطیلات امسال عید سعید قربان در این کشور ۹ روز اعلام شد.

به گزارش  فارس در ترکیه، کشور اسلامی ترکیه یکی از کشورهایی است که عید قربان را باشکوه هر چه تمام‌تر برگزار می‌کند. در ترکیه هر مسلمانی که استطاعت مالی دارد اقدام به ذبح قربانی می‌کند و کسانی که استطاعت مالی کافی ندارند به طور اشتراکی و بر اساس ضوابط اسلامی قربانی می‌کنند.

یکی از ویژگی‌های اعیاد فطر و قربان در ترکیه تعطیل رسمی سه روزه این اعیاد است که در صورت مصادف شدن به ایام کاری هفته، دولت این کشور با احتساب تعطیلی رسمی روزهای شنبه و یکشنبه و ارفاق یکی دو روز کاری، 9 روز تعطیل اعلام می‌کند. امسال نیز در ترکیه به همین علت 9 روز تعطیلات عید قربان اعلام شده است.

در همین راستا مردم مسلمان ترکیه نیز با بهره‌گیری از این تعطیلات اقدام به سیاحت و دیدار اقوام و دوستان دور و نزدیک می‌کنند.

شرکت‌های مسافربری زمینی و هوایی و خطوط راه آهن مملو از افرادی است که به قصد خرید بلیط برای مسافرت به این شرکت‌ها هجوم آورده‌اند.

از سویی دیگر علاقه وافر مردم مسلمان ترکیه به ذبح قربانی در این عید اسلامی، عید قربان را تبدیل به یکی از زمینه‌های فعالیت اقتصادی در این کشور کرده است. تولید کنندگان دام، صنعت توریسم داخلی، شبکه حمل و نقل مسافری و دیگر بخش‌های مختلف اقتصادی ترکیه با فرارسیدن عید قربان تحرک زیادی پیدا می‌کنند.

امسال بهای هر راس گوسفند قربانی در ترکیه رقمی بین 400 الی 800 لیره ترک (هر لیره ترک حدود 1500 تومان) و هر رأس گوساله و یا گاو قربانی نیز بین 2 هزار الی 10 هزار لیره ترک عنوان شده است. پیش بینی ذبح قربانی در عید قربان امسال در ترکیه  2.5 میلیون راس گوسفند و 800 هزار راس گاو و گوساله است. به عبارتی مردم مسلمان ترکیه امسال برای ذبح قربانی رقمی حدود 4 میلیارد لیره ترک هزینه می‌کنند.

این در حالی است که برخی از افراد خیر به جای ذبح قربانی اقدام به اعطای مبلغ معادل آن به انجمن‌ها و نهادهای خیریه می‌کنند.

تامین گوسفند و یا گاو و گوساله قربانی در ترکیه از طریق اینترنت به راحتی امکانپذیر است./فارس

 


ویدیو : تعطیلات عید قربان در ترکیه 9 روز اعلام شد