تعداد کاربران ایرانی تلگرام : وزیر ارتباطات ایران تعداد اعضای ایرانی تلگرام ...


وزیر ارتباطات ایران تعداد اعضای ایرانی تلگرام را 14 میلیون نفر اعلام کرد. خبرگزاری میزان: وزیر ارتباطات ایران تعداد اعضای ایرانی تلگرام را 14 میلیون نفر اعلام کرد.

وزیر ارتباطات ایران در محل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همتای روس خود، گفت: تلگرام روسی در ایران 14 میلیون مخاطب دارد.

محمود واعظی در این دیدار با اشاره به اهمیت روابط ایران و روسیه از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تبادل نظر با روسیه در همه بخش ها به خصوص حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات خبر داد.
 
وزیر ارتباطات همچنین گفت: شبکه اجتماعی تلگرام که منتسب به روسیه است هم اکنون در ایران 13 تا 14 میلیون نفر مخاطب دارد و با سیاست های وزارت ارتباطات بدون محدودیتی مشغول فعالیت است.
 
واعظی گفت: روابط ایران و روسیه در بخش سیاسی، امنیتی، اقتصادی و ICT در حال گسترش است و جمهوری اسلامی ایران آمادگی تبادل نظر در همه بخشها را با کشور روسیه دارد.
 
وی با اشاره به برگزاری اجلاس بریکس درمسکو اظهار کرد: در رابطه با کاهش انحصار مدیریت اینترنت در جهان رایزنی های خود را با کشور روسیه  و کشورهای موافق شکست انحصار، ادامه خواهیم داد و در قالب ITU و جلسات WSIS با هم تعامل و مذاکرات خوبی خواهیم داشت.
 
واعظی با بیان این که اجلاس بریکس در مسکو باب جدیدی را پیش روی کشورها قرار می دهد افزود اواسط ماه دسامبر در نیویورک در سازمان ملل برای سرنوشت انحصار اینترنت تصمیم گیری خواهد شد.
 
واعظی ادامه داد: کشورهایی که معتقدند اینترنت نباید انحصاری باشد بسیار زیاد هستند و حتی بسیاری از کشورهای اروپایی نیز به دلیل اتفاقات سالهای گذشته از این مسئله حمایت می کنند.
 
وزیر ارتباطات بر همکاری در زمینه تحقیقات و توسعه( R&D) تاکید کرد و ادامه داد: در ایران سالی 200هزار نفر در حوزه ICT فارغ التحصیل می شوند و در بسیاری از کشورهای مطرح در حوزه ICT مدیران برجسته بخش IT ایرانی هستند که دراین میان، می توانیم با همکاری یکدیگر از محصول فکر و اندیشه آنها، برای تولید محصول استفاده کنیم.
 
وی بر اهمیت امنیت اطلاعات برای همه کشورها تاکید کرد و گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران و کشور روسیه می تواند در این زمینه از تجربیات یکدیگر استفاده کنند و امنیت اطلاعات را برای شهروندان، بالا ببرند.
 
واعظی با اشاره اینکه شرکت های روسیه در رابطه با شبکه های اجتماعی توفیقات خوبی بدست آورده اند ادامه داد: ایران به دنبال آن است که شبکه های اجتماعی داخلی خود را  تقویت کند.
 
وی بر اهمیت موتورهای جستجو تاکید کرد و گفت: در این نشست با وزیر ارتباطات روسیه توافق کردیم تا موتور جستجوی یان دکس در ایران دفتر داشته باشد و بتواند به مردم سرویس بهتر ارائه دهد.
 
وزیر ارتباطات اضافه کرد: ما نیز آمادگی  داریم در رابطه با خط و زبان فارسی از طریق موتور جستجوی یوز و پارسی جو همکاری های دو جانبه با روسیه،  داشته باشیم.
 
واعظی تصریح کرد: از جمله موضوعات مهم مورد بحث دراین دیدار، اینترنت اشیاء، مدیریت داده های عظیم، نسل پنجم موبایل و شهر هوشمند است که در زمینه همکاری های دو جانبه فعالیت خواهیم  داشت.
 
وی اظهار کرد: در رابطه با همکاری های پستی، دو کشور ایران و روسیه مراودات زیادی با یکدیگر دارند و قصد داریم در زمینه تجارت الکترونیک، همکاریهای بیشتری داشته باشیم.
 
نیکولای نیکیفُرُوف وزیر ارتباطات روسیه نیز در این دیدار از آمادگی کشورش برای فعالیت های تحقیقاتی و دانشگاهی در کشورمان خبر داد و افزود: روسیه آمادگی دارد در تولید محصولات حوزه فنآوری اطلاعات و ارتباطات با جمهوری اسلامی ایران همکاری کند.


ویدیو : تعداد کاربران ایرانی تلگرام