تطهیر احمدی نژاد برای شکست روحانی : جریان اصول‌گرا و یا حداقل جریان نزدیک به ...



جریان اصول‌گرا و یا حداقل جریان نزدیک به حسینان یعنی همان جبهه پایداری، رئیس جمهوری احمدی نژاد را به ریاست روحانی ترجیح می‌دهند.

عصر ایران - روح الله حسینیان این روزها تبدیل به حامی شماره یک احمدی نژاد شده و سعی می‌کند در سخنان و گفت‌وگوهای خود از احمدی نژاد دفاع و حتی او را تطهیر کند. او در تازه ترین گفت‌وگوی خود احمدی نژاد را پاک دست ترین سیاستمدار ایران دانسته است.

او در این گفت‌وگو گفته است: «برای انتخابات ریاست جمهوری بعد هم من از احمدی‌نژاد حمایت می کنم و اعتقاد دارم فقط احمدی‌نژاد می‌تواند برنده انتخابات ریاست جمهوری آینده باشد. هرچه هم دیگران بخواهند دخالت کنند و وی را تخریب کنند فقط خودشان را خراب می کنند.»

این سخنان حسینیان در سال 95 درحالی مطرح می‌شود که این روحانی وابسته به جبهه پایداری در زمان ریاست احمدی نژاد به ویژه در سال آخر به دلیل عملکرد اشتباه رئیس دولت دهم، رئیس جمهور وقت را تهدید کرد که علیه‌اش شمشیر می‌کشد.

تلاش یاران احمدی نژاد برای کنار زدن روحانی , احمدی نژاد برای دبیرکل سازمان ملل , احکام صادر شده برای تخلفات احمدی نژاد

 
 نماینده مردم تهران در مجلس نهم گفت:« دولت احمدی‌نژاد چیزی مگر باقی گذاشته که از آن دفاع کنیم. احمدی‌نژاد زنده باد بهار را جایگزین زنده باد اسلام کرده است آیا اینجای دفاع کردن دارد من‌‌ همان گونه که در مصاحبه‌ام گفتم همانطوری که از احمدی‌نژاد دفاع کرده‌ام شمشیر خود را نیز بر وی خواهم کشید و من از کسی دفاع می‌کنم که نزدیک به رهبری باشد و نه اینکه از رهبری فاصله بگیرد.»

همانطور که مشاهده می‌کنید روح الله حسینیان در سال 92، احمدی نژاد را قابل دفاع نمی‌دانسته است و حالا مشخص نیست که چگونه بعد از 3 سال به این نتیجه رسیده است که احمدی نژاد بهترین گزینه برای جانشینی روحانی است.

این سخنان روح الله حسینان دو پیام اصلی دارد. اول اینکه جریان اصول‌گرایی به جز احمدی نژاد کسی را برای رقابت با روحانی ندارد. به نظر می‌رسد خود اصول گرایان از جمله روح الله حسینان به این نتیجه رسیده‌اند که هیچکدام از نامزدهای مطرح این جریان در سال 96، توان رقابت با روحانی را ندارند. یعنی نه سعید جلیلی و نه قالیباف می‌توانند برای روحانی در سال آینده مشکل ساز شوند.

سبد رای احمدی نژاد باعث شده است تا آنها به سوی او کشیده شوند و سعی کنند با چشم پوشی بر گذشته، مسیر تازه‌ای بین خود و احمدی نژاد باز کنند.

پیام دوم این سخنان این است که جریان اصول‌گرا و یا حداقل جریان نزدیک به حسینان یعنی همان جبهه پایداری، احمدی نژاد را به روحانی ترجیح می‌دهند. آنها حاضرند احمدی نژاد با عملکرد به گفته خودشان ناموفق بازهم به قدرت بازگردد اما روحانی دیگر رئیس جمهور ایران نباشد.

عملکرد روحانی در دولت یازدهم به ویژه توافق هسته‌ای به مذاق اصول‌گرایان خوش نیامده است و آنها برای نشان دادن راه خروج به روحانی تصمیم دارند، احمدی نژاد را به صحنه سیاسی کشور بازگردانند.

 اخبار  سیاسی -  عصر  ایران /مصطفی  داننده


ویدیو : تطهیر احمدی نژاد برای شکست روحانی