تصویب کاهش ساعت کاری مادران شاغل : سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس از تصویب کلیات ...


سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس از تصویب کلیات لایحه‌ای خبر داد که به موجب آن ساعت کاری زنان شاغلی که فرزند زیر 7 سال دارند از 44 ساعت در هفته به 36 ساعت کاهش می‌یابد. خبرگزاری فارس: محمد حسین قربانی نماینده مردم آستانه‌ اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون متبوعش گفت: در جلسه عصر امروز، لایحه کاهش زنان شاغلی که فرزند زیر هفت سال و یا معلول دارند، بررسی و تصویب شد.

وی افزود: لایحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل که به عنوان کمیسیون فرعی به کمسیون بهداشت ارجاع داده شده بود در حالی با اتفاق آرا تصویب شد که در صوت تصویب نهایی این لایحه، ساعت کاری زنان شاغلی که فرزند زیر هفت سال و یا معلول و صعب العلاج دارند، از 44 ساعت در هفته به 36 ساعت در هفته کاهش خواهد یافت.

قربانی افزود: در ادامه جلسه امروز کمیسیون بهداشت، طرح دائمی شدن قانون اصلاح بیمه اجباری برای دارندگان موتورسیکلت نیز بررسی و کلیات آن تصویب شد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس در پایان با اشاره به بررسی طرح بیمه اجتماعی فراگیر در کمیسیون بهداشت، گفت: این طرح توسط تعدادی از نمایندگان تهیه و به کمیسیون بهداشت ارجاع داده شده است؛ کلیات این طرح نیز در کمیسیون بررسی و تصویب شد.

وی افزود: این طرح در نظر دارد با تشکیل صندوق‌ تامین اجتماعی، افراد فاقد بیمه را با درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها تحت پوشش بیمه قرار دهد.


ویدیو : تصویب کاهش ساعت کاری مادران شاغل