تصورات رایج ولی نادرست درباره لاک و ناخن : ناخن یکی از ابزار‌های زیبایی محسوب ...


ناخن یکی از ابزار‌های زیبایی محسوب می‌شود. عوامل زیادی در سلامت ناخن‌ها کمک کننده هستند. حتما درباره ناخن مطالب زیادی شنیده‌اید اما بهتر است بدانید کدام‌یک درست و کدام تنها یک شایعه است. با هم برخی از آنها را مرور می‌کنیم.
مجله سیب سبز: ناخن یکی از ابزار‌های زیبایی محسوب می‌شود و رنگ‌آمیزی آن از هزاران سال پیش مرسوم بوده است. همه دوست دارند دست‌های زیبایی داشته باشند و بخشی از این زیبایی مدیون ناخن‌هاست. عوامل زیادی در سلامت ناخن‌ها کمک کننده هستند و حتی وضعیت ناخن‌ها در واقع وضعیت سلامت عمومی شما را نشان می‌دهد. برخی بیماری‌ها شکل و رنگ ناخن‌ها را تغییر می‌دهند و پزشک برای تشخیص می‌تواند از این علائم استفاده کند. حتما درباره ناخن مطالب زیادی شنیده‌اید اما بهتر است بدانید کدام‌یک درست و کدام تنها یک شایعه است. با هم برخی از آنها را مرور می‌کنیم.

لاک ناخن سمی است

نادرست:

براساس بحث‌هایی که درباره میزان سلامت دی‌بیوتیل فتالات و فرمالدئید انجام شد، بیشتر کارخانه‌های تولیدکننده لاک تصمیم‌ گرفتند محصولات خود را عاری از این مواد شیمیایی بسازند و از آن به بعد لاک‌ها از استاندارد «عاری از 3» پیروی می‌کنند.

حدیث درباره قضاوت نادرست , باورهای نادرست درباره انگشتر , سوالات رایج درباره طب سوزنی

شکل ناخن تابع مد است

نادرست:

به عنوان قاعده قوی‌ترین مدل ناخن همان است که با آن به دنیا آمده‌اید بنابراین برای شکل ناخن نباید تابع مد بود و شکل طبیعی ناخن شما تعیین‌کننده است.

پوست اطراف ناخن را نباید کند

درست:

 پوست اطراف ناخن باعث محافظت از ناخن می‌شود. وقتی این پوست کنده می‌شود باعث قرمزی و تورم ناخن و حتی باعث رشد قارچ مخمر می‌شود. معمولا توصیه می‌شود این پوست‌ها را به عقب برانید.

لاک روشن عمر دست را کمتر نشان می‌دهد

درست:

لاک‌های تیره باعث ایجاد تضاد آشکار شده بنابراین سن دست را بالاتر نشان می‌دهند. رنگ‌های روشن تاثیری عکس خواهند داشت.

ناخن نیاز به تنفس دارد

نادرست:

 ناخن‌ها سلول‌های مرده کراتین هستند. اگر ناخن‌ها زنده بودند شما شکنندگی آنها هنگام استفاده از استون برای پاک کردن لاک را می‌دیدید بنابراین نیازی نیست که بین لاک زدن فاصله‌ای باشد تا ناخن‌ها استراحت كرده و به اصطلاح تنفس کنند.

لاک را در یخچال نگه دارید

درست:

حرارت بالا باعث فعال شدن حلال‌ شده و لاک را ضخیم و چسبنده می‌کند بنابراین نگهداری آن در یخچال باعث طول عمر لاک می‌شود.

لامپ‌های فرابنفش بی‌خطر هستند

نادرست:

براساس مطالعاتی که به تازگی انجام شده لامپ‌های فرابنفشی که در آرایشگاه‌ها برای خشک کردن ناخن استفاده می‌شوند برای انسان سرطان‌زا هستند. هرچند میزان مواجهه با اشعه فرابنفش نمی‌تواند به طرز وحشتناکی شما را در خطر سرطان پوست قرار دهد اما باعث مواجهه دست شما بدون پوشش ضدآفتاب می‌شود.

لاک‌های ژلی زود خشک می‌شوند

درست:

هرچند مشخص نیست دلیل آن به مواد لاک مربوط است یا استون اما مطالعات جدید نشان داده ژل‌ها در خشک شدن و نازکی ناخن‌ها تاثیر دارند.

لاک تیره ناخن را لک می‌کند

درست:

لاک‌های قرمز و بنفش حاوی پیگمان‌های بیشتری هستند و می‌توانند باعث تغییر رنگ ناخن‌ها شوند بنابراین بهتر است از یک لاک بی‌رنگ برای محافظت از ناخن استفاده کرده و سپس از لاک تیره استفاده کنید.

سرکه سیب ناخن را محکم می‌کند

درست:

سرکه سیب باعث استحکام ناخن‌ها می‌شود. اگر ناخن‌ها شکننده باشند قرار دادن آنها در سرکه سیب موجب مقاومت و سختی بیشتر ناخن‌ها خواهد شد.

طراحی ناخن مناسب نوجوانان است

نادرست:

 بسیاری از طراحی‌های ناخن توسط خانم‌های بالای 30 سال تقاضا می‌شود. طراحی ناخن یک هنر جدید است که متعلق به همه سنین است و محدود به نوجوانان نیست.


ویدیو : تصورات رایج ولی نادرست درباره لاک و ناخن