تصمیم آخر فدراسیون؛ کی‌روش می‌ماند! : حالا در روزهایی که مدیران فدراسیون فوتبال ...


حالا در روزهایی که مدیران فدراسیون فوتبال ایران همچنان درگیر پروسه شدیدا طولانی تمدید با کی روش هستند، کره جنوبی در گویانگ استادیوم با اروگوئه مسابقه می دهد و عربستان در اردوی لندن به دیدار استرالیا می رود. آی اسپورت: توی تب و تاب فرودگاه، پیش از آن که از گیت های رد بشود و به سبب تمام شدن زمان ویزای اش ایران را ترک کند، خبرنگارها توانسته بودند حرف های آخر او را منتقل کنند. کارلوس کی روش، بهت زده و عصبانی، از شگقت زدگی اش به خاطر توقف قراردادی حرف زد که به گفته رئیس، تا 99 درصد به امضای طرفین نزدیک شده بود. بر خلاف خود سی کیو، افرادی که موضع گیری تازه وزیر ورزش  و طعنه های او به نتایج این مربی و تیمش در جام جهانی برزیل را شنیده بودند، از این اتفاق متعجب نشدند. به نظر می رسید همه چیز رو به اتمام است و سرمربی پرتغالی، دیگر به ایران بازنخواهد گشت. در فدراسیون اما هنوز امیدواری هایی بری امضای قرارداد جدید با مرد اول نیمکت ایران در برزیل وجود داشت.

بلافاصله بعد از خروج کی روش از ایران، تزها و آنتی تزها و گمانه زنی ها در مورد سرنوشت تیم ملی شدت گرفتند. بعضی ها معتقد بودند هزینه سنگین قرارداد این مربی نباید پرداخت شود و وقت آن رسیده که گزینه مربی وطنی روی میز قرار بگیرد. بعضی های دیگر به این نظریه رسیده بودند که فدراسیون فوتبال باید یک جانشین خارجی بزرگ تر برای کی روش پیدا کند و عده ای دیگر نیز از لزوم بازگشت کی روش به ایران حرف می زدند. به نظر می رسید همه این نسخه ها در خود فدراسیون نیز تجویز می شدند. حسین فرکی، جدی ترین و شاید تنهاترین گزینه داخلی هدایت تیم ملی بود. مربی تیم قهرمان لیگ سیزدهم اما با توجه به اتمسفر این روزهای جامعه و جوی که در ارتباط با مربی ایرانی درست شده و البته علاقه بیشتر بازیکنان و هواداران تیم ملی به کی روش و عملکرد خوب تیم او در جام جهانی، حاضر به پذیرفتن این مسئولیت نشد. انتخاب یک مربی خوب خارجی دیگر نیز اساسا پروسه ی زمان بر بود و با توجه به فاصله کوتاه تا آغاز جام ملت ها، فدراسیون فوتبال بار دیگر به گزینه اولش بزگشت. به کارلوس کی روش.

کی روش به ایران بازخواهد گشت. این را می شود از تحرکات فدراسیون برای گرفتن ویزای جدید آقای سرمربی متوجه شد. آن ها مشغول تدارک متن نهایی قرارداد کی روش نیز هستند تا با امضای او، سرانجام دوره حضور این مربی در فوتبال ایران به صورت رسمی تمدید شود. کی روش در استرالیا هم روی نیمکت تیم ملی خواهد نشست و این موضوع، تعداد زیادی از مهره های ایرانی حاضر در جام جهانی را خوشحال می کند. قرارداد تازه این مربی با فدراسیون سه بخشی ست و به سه مقطع جام ملت ها، مقدماتی جام جهانی و جام جهانی مربوط می شود. پس، انتظار می رود که او از همین حالا به گفته های خودش برای نگاه ویژه به جام جهانی فکر کند و بلاخره استعدادهای جوان تری را به تیم ملی دعوت نماید.

«باید از فردا کار را شروع کنند». این جمله را کارلوس کی روش درست در روز بازی با بوسنی درباره تیم ملی ایران مطرح کرده بود. چند ماه بعد از جام جهانی اما مطلقا هیچ چیز در تیم ملی آغاز نشده است. حالا در روزهایی که مدیران فدراسیون فوتبال ایران همچنان درگیر پروسه شدیدا طولانی تمدید با کی روش هستند، کره جنوبی در گویانگ استادیوم با اروگوئه مسابقه می دهد و عربستان در اردوی لندن به دیدار استرالیا می رود. تیم ملی ایران دو فیفادی را به سادگی از دست داده و انتظار می رود فدراسیون به تصمیم اش برای امضا با کی روش کمی سرعت ببخشد تا روزهای خواب خرگوشی تمدید نشوند.


ویدیو : تصمیم آخر فدراسیون؛ کی‌روش می‌ماند!