تصاویر یك دست بیونیک جدید با امكان حس واقعی : یک دست بیونیک که امکان حس واقعی ...



فال عشق واقعی جدید , گالری تصاویر جدید شبنم قلی خانی , تصاویر جدید الناز شاکردوست

یک دست بیونیک که امکان حس واقعی را برای کاربر فراهم می آورد قرار است در سال جاری به یک بیمار پیوند زده شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، تا کنون دست‌های مصنوعی می‌توانسته‌اند سیگنال‌های مغزی را برای دست قطع شده بگیرند و آن را به حرکت ترجمه کنند اما بازخورد حسی به کاربر نمی‌دادند.
این دست جدید مستقیما از طریق الکترودهای متصل شده به دو عصب اصلی بازو، به سیستم اعصاب مرتبط می‌شود تا بتواند حس لمس کردن را در دست قطع شده احیا کند.

 تصاویر جدید ترانه علیدوستی , تصاویر هفته مد جدید و اخبار آن , جنگل آمازون، یکی از عجایب هفتگانه جدید جهان تصاویر

  این الکترودها به کاربر امکان می‌دهد دست را فقط با فکر خود کنترل کرده،  همچنین سیگنال‌هایی را به مغز باز می‌فرستد. دانشمندان امیدوارند این پیشرفت راه را برای نسل جدیدی از دست‌های مصنوعی هموار سازد که با ایجاد احساس و افزایش مهارت به شکل واقعی‌تری اجزای واقعی بدن را تقلید کند.

 زمین تخت تصاویر واقعی از کره d , آنا نعمتی تصاویر داغ آنا نعمتی عکس های جدید آناهیتا نعمتی 2016 , تصاویر جدید پوریا پور سرخ

  مطالعات نشان داده است نیمی از افرادی که دستشان قطع شده از دست مصنوعی استفاده نمی‌کنند چرا که با ظاهر یا عملکرد آن راحت نیستند.
دکتر سیلوسترو میکرا از موسسه Ecole Polytechnique Federale لوزان سوئیس که به ساخت این دست مصنوعی کمک کرده است، گفت: این دست جدید امید واقعی برای معلولین است. این نخستین دست مصنوعی خواهد بود که بازخورد حسی زمان- واقعی برای گرفتن چیزی در دست فراهم می‌کند.

 تصاویر جدید بهاره کیان افشار , تصاویر جدید محرم , جدید ترین تصاویر الهام کردا

  وی افزود: واضح است که هرچه یک معلول حس بیشتری داشته باشد، پذیرش دست مصنوعی برای او بیشتر خواهد بود. امیدواریم روزی فرابرسد که این دست مصنوعی طوری درون بازو تعبیه شود که کاربر وجود یک جسم خارجی را فراموش کند.

 تصاویر جدید میراندا کر روی مجله elle , تصاویر جدید استادیوم آزادی , گالری تصاویر جدید از همسران بازیگران

 این دست جدید که کاملا به بازو متصل می‌شود می‎‌تواند از تمامی سرانگشتان، کف دست و مچ  بازخورد حسی بدهد. محققان قصد دارند این دست مصنوعی را تا آخر سال میلادی جاری به یک بیمار در رم ایتالیا پیوند بزنند.
تنها اطلاعاتی که از گیرنده این دست منتشر شده این است که او بیست و چند ساله است و در پی یک حادثه بخش پایینی دست خود را از دست داده.
این دست که جزئیات آن در نشست  پیشرفت های علمی آمریکا در بوستون عرضه شده، تواند در یک زمان، دو یا تعداد بیشتری حس را منتقل کند از جمله  اطلاعات سه انگشت یا حرکت دست و مچ.
قرار است این دست به مدت یک ماه به این بیمار پیوند زده شود تا بیمار با آن سازگار شود. دکتر میکرا امیدوار است اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود یک مدل کاملا کارا طی دو سال آینده برای آزمایش عرضه خواهد شد.
منبع:mehrnews.com


ویدیو : تصاویر یك دست بیونیک جدید با امكان حس واقعی