تصاویر غیرواقعی از استقبال مردم مشهد از احمدی نژاد : تصاویر غیرواقعی از استقبال ...



تصاویر غیرواقعی از استقبال مردم مشهد از احمدی نژاد

بررسی هایم نشان می هد که خبرنگار محترم رسانه ملی تصاویری را از سفر قبلی آقای احمدی نژاد عاریت گرفته است تا نمای دیگری را ارائه دهد.

خبرآنلاین: رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران روایتی ناگفته از صدمین سفر استانی رئیس جمهور دارد.

 

عباس سلیمی نمین با بیان اینکه تلاش های دولت برای اینکه کارهایش را در معرض دید قرار بدهد و بزرگنمایی کند امری مرسوم است تصریح کرد: چیزی که قابل تامل است برخی اقدامات خاص در جریان صدمین سفر استانی رئیس جمهور است.

 

وی افزود: طی چند روز اخیر تماس های زیادی از سوی دانشجویان و چهره های سیاسی مشهد داشته ام که روی سخنشان با صدا و سیما بوده که «خودمان در محل سخنرانی رئیس جمهور در مشهد حضور داشته ایم ولی جمعیتی که تلویزیون از حضور مردم در صحن جامع رضوی نمایش داد با واقعیت منطبق نیست.»

 

وی افزود: بررسی هایم نشان می هد که خبرنگار محترم رسانه ملی تصاویری را از سفر قبلی آقای احمدی نژاد عاریت گرفته است تا نمای دیگری را ارائه دهد.

 

عباس سلیمی نمین با تاکید بر اینکه رسانه ها باید نبض جامعه را نشان دهند تصریح کرد: رسانه ها وظیفه دارند اگر رئیس جمهور کار درستی انجام داد نشان دهند چه واکنشی ایجاد شده و مردم چه استقبالی از این کار درست می کنند و اگر هم دولت کار ناصحیح و خلافی انجام داد مردم چه موضعی می گیرند.

 

وی با اشاره به اینکه در کشور ما بر خلاف بسیاری از کشورها سنجشی از آرای عمومی درباره مواضع مسئولان دولتی نداریم اظهار داشت: رسانه ها در بسیاری از کشورها بلافاصله در مقابل هر موضع گیری مسئولان نبض جامعه را بررسی می کنند که به چه میزان رئیس جمهور و یا نخست وزیر افزایش و کاهش محبوبیت داشت ولی در کشور ما چنین مکانیزیمی که مشخص شود فلان اقدام به محبویبت رئیس جمهور افزوده و یا محبوبیت او را کاهش داده وجود ندارد.

 

عباس سلیمی نمین تصریح کرد: وقتی رسانه وظیفه خودش را به درستی انجام دهد مسئولین استنباط صحیحی از میزان موفقیت، محبوبیت و گلایه های مردم از مواضع آنها پیدا می کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه «بخشودنی نیست» که رسانه ملی تصویری غیرواقعی از استقبال مردم از رئیس جمهور را نشان دهد خطاب به رئیس سازمان صدا و سیما گفت: از آقای ضرغامی درخواست دارم با خبرنگاری که این کار را کرده برخورد شدید ادری شود چون این کار اعتماد به رسانه ملی را کاهش می دهد.

 

وی افزود: رسانه ملی نباید دستخوش چنین مسائلی باشد چرا که بالاترین جایگاه رسانه ای کشور در دستان رسانه ملی است و قطعا اعتماد مردم باید به او در بالاترین حد باشد.

سلیمی نمین با اشاره به اینکه «آقای احمدی نژاد در سالهای اخیر مواضعی داشته اند و از یک جریان مساله دار و انحرافی حمایت می کنند که مردم نمی پسندند» تصریح کرد: باید واکنش مردم به ایشان و دیگران مشخص باشد.

 

سلیمی نمین افزود: اینکه افرادی به هر دلیلی در انعکاس موضوعاتی همچون استقبال از رئیس جمهو در مشهد دخالت کند تبعات منفی دارد و می تواند سنت شود و نتیجه آن اصلا خوب نیست.

وی گفت: اگر مسئولی بفهمد جامعه چه واکنشی نسبت به اقدامات و تصمیم گیری های او دارد می تواند خود را اصلاح کند.

سلیمی نمین با اشاره به اقدام انجام شده از سوی رسانه ملی افزود: اگر دلسوز هم هستیم و گرایش به یک مسئول اجرایی داریم باید واقعیت را منعکس کنیم تا او واقعیت ها را از جامعه بپذیرد .

وی از رئیس سازمان صدا و سیما خواست: مدیریت رسانه ملی تحقیقی جدی کند و اگر چنین موضوعی صورت گرفته و مغایرتی میان استقبال کنندگان با آنچه روی آنتن فرستاده شده وجود دارد به ملت توضیح بدهد./خبرآنلاین


ویدیو : تصاویر غیرواقعی از استقبال مردم مشهد از احمدی نژاد