تصاویر جالب از پیاده روی فضایی فضانوردان : رکورد طولانی‌ترین پیاده روی فضایی ...


رکورد طولانی‌ترین پیاده روی فضایی به «آناتولی سولوویف»، فضانورد روس اختصاص دارد که در قالب 16 مأموریت حدود 82 ساعت خارج از ایستگاه فضایی پیاده روی کرده است. خبرگزاری ایسنا:رکورد طولانی‌ترین پیاده روی فضایی به «آناتولی سولوویف»، فضانورد روس اختصاص دارد که در قالب 16 مأموریت حدود 82 ساعت خارج از ایستگاه فضایی پیاده روی کرده است.

خروج فضانوردان از ایستگاه فضایی بین المللی، «پیاده روی فضایی» نامیده می شود. کلمه EVA نیز که گاهی به جای واژه پیاده روی فضایی استفاده می شود، مخفف «فعالیت فضایی اضافی» است.

«الکسی لئونوف»، کیهان نورد روس نخستین پیاده روی فضایی را در ماه مارس سال 1965 به مدت 10 دقیقه انجام داد و در حال حاضر این مأموریت های خارج از ایستگاه بین پنج تا هشت ساعت به طول می انجامد.

تصاویر جالب , تصاویر پیاده روی اربعین , تصاویر پیاده روی اربعین 94

فعالیت فضایی اضافی (EVA) با هدف انجام آزمایش‌های علمی خارج از ایستگاه، تست تجهیزات جدید، تعمیر ماهواره ها و تعویض قطعات معیوب ایستگاه فضایی از جمله پنل های خورشیدی انجام می شود و در طول پیاده روی، فضانوردان لباس های مخصوصی بر تن دارند.

لباس ها تحت فشار بوده و فضانوردان مجبورند که چند ساعت قبل از شروع پیاده روی آنها را بر تن کنند.

فضانوردان به مدت چند ساعت از اکسیژن خالص استفاده می کنند که باعث از بین رفتن نیتروژن موجود در بدن می شود؛ در غیر این صورت در هنگام پیاده روی در فضا، حباب های گاز در بدن فضانوردان ایجاد می شود که باعث دردهای شدید شانه، آرنج، دست ها و زانو می شود.

امکان نوشیدن آب به وسیله لوله تعبیه شده در داخل لباس در خارج از ایستگاه فضایی وجود دارد.

تمرینات آماده سازی پیاده روی فضایی بر روی زمین در استخرهای بسیار عمیق ناسا انجام می شود و برای یک ساعت پیاده روی فضایی، فضانوردان هفت ساعت در این استخرها تمرین می کنند.

تصاویر جالب از پشت صحنه هشت و نیم دقیقه , تصاویر و مطالب جالب , 10 دقیقه پیاده روی کنید و تاثیرات جالب آن را ببینید

تصاویر شیرین کاری ها و غذا خوردن جالب کودک یک ساله , تصاویر جالب پول عیدی , تصاویر خنده دار و جالب

موجودات فضایی یا تصاویر دستکاری شده ؟ , تصاویر جالب تبلیغاتی , تصاویر تبلیغاتی جالب

روایت هایی جالب از بچه پولدارهای خفن تهران تصاویر , تصاویر کارهای جالب زیباترین خوکچه جهان , تصاویر جالب از چهره مسافران آنسوی شیشه بخار گرفته

تصاویر علمی جالب که باعث تغییر در دنیای دانش شدند , سقوط هواپیما بر سر عابر پیاده در قزوین تصاویر , بازیگران مطرح سینما در پیاده روی اربعین 95 تصاویر

تصاویر جالب و زیبا از میوه آرایی , جالب ترین عکس ها و تصاویر روز , پوشش جالب تماشاچیان زن مسابقات یورو 2016 تصاویر

کشف خانه موجودات فضایی روی ماه توسط ناسا تصاویر , تصاویر جالب از افتتاح جام ملت‌ های اروپا 2016 , تصاویر جالب از زن مصنوعی


ویدیو : تصاویر جالب از پیاده روی فضایی فضانوردان