تصاویر ابراز خوشحالی ماهیهای برنده/ برندگان مسابقه عکاسی میگروگرافی : تصاویر ...



تصاویر موجوداتی که از برنده شدن تصویر خود در مسابقه علمی عکاسی میکروگرافی یا ریزنگاری ابراز خوشحالی می‌کنند، منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، تصویری که توسط یورگن برگر و ماهاندرا سوناوین از موسسه زیست شناسی ماکس پلانک از ماهیهای دو روزه دانیوی گورخری گرفته شده جایزه اول مسابقه عکاسی میکروگرافی را از آن خود کرد.

 

برنده شدن در مسابقه عکاسی , چطور در مسابقه عکاسی برنده شویم , مسابقه عکاسی

 

این موجودات با ظاهر عجیب در حقیقت ماهی دانیوی گورخری هستند که از طریق ذره بین الکترونیکی مشاهده شده است، دو حفره بالای دهاننشان نشان دهنده سیستم بویایی آنها است.

این ماهی های کوچک در موسسه زیست شناسی ماکس پلانک در توبینگن آلمان به عنوان بخشی از تحقیقات روی سلولهای حسی و توسعه اندامهای جنینی مورد مطالعه قرار دارند، مطالعاتی که برای دو دانشمند جایزه 5 هزار یورویی به ارمغان آورد.

ماهی گورخری یا دانیو ماهی مناطق گرمسی آب شیرین است که عمدتا در آکواریومهای تحقیقاتی یافت می شود. این ماهی ها ظرف سه ماه تبدیل به یک ماهی بالغ می شوند.

در طول مرحله کرمینه ایی، این ماهی از نظر باله، پوست، قلب و مغز خود دچار دگردیسی کامل می شود.

تصویر یک آخوندک رنگی نیز در جایگاه دوم این مسابقه قرار گرفت که توسط ایگور سیوانوویسز عصب شناس زیستی گرفته شده است.

 

مسابقه عکاسی سیهنا 2016 , مسابقه عکاسی نشنال جیوگرافیک , برندگان مسابقه آقاخان

 

تصویر آخوندک رنگی شگفتی داوران مسابقه را برای تکنیکهای به کار گرفته شده در گرفتن عکس برانگیخت

عکاس این تصویر توضیح داده است که این جانور چگونه وقتی مورد تهدید قرار می گیرد اندامهای خود را از هم باز می کند تا دشمنان را گیج کند. آنها همچنین از پایهای جلویی خود برای به دام انداختن طعمه استفاده می کنند.

همچنین تصویری از سیستم فعال ایمنی انسان در یک نگاه که می تواند با یک گل اشتباه گرفته شود در مقام دوم این مسابقه با آخوندک رنگی شریک بود.

تصویر سیستم ایمنی انسان از سوی ولکر برنکمان از دپارتمان عفونت موسسه زیست شناسی ماکس پلانک در برلین گرفته شده است. این تصویر نشان دهنده یک سلول سفید خونی ( به رنگ قرمز) درحال بلعیدن یک باکتری سل ( به رنگ سبز) است که توسط یک اسکن الکترونیکی  گرفته شده است.

 

موزه تاریخ طبیعی لندن مسابقه عکاسی 2016 , مسابقه عکاسی مسافر 2016 , مسابقه عکاسی در ورد چرس

 

تصویر سیستم ایمنی انسان که نشان دهنده یک سلول سفید خونی ( به رنگ قرمز) درحال بلعیدن یک باکتری سل ( به رنگ سبز) است که توسط یک اسکن الکترونیکی  گرفته شده است.

اختراع میکروسکوپ در قرن 17میلادی توسط آنتونی فان لیوونهوک، دید تازه‌ای به مردم بخصوص به پژوهشگران داد، اما 50 سال طول کشید تا با نصب دوربین عکاسی، نمای زیر میکروسکوپ نوری تصاویری تهیه شد. درحال حاضر تصاویر گرفته شده توسط میکروسکوپ الکترونی کاربرد زیادی در پزشکی و ژنتیک و تحقیقات سلولی دارند..... / خبرگزاری مهر

 


ویدیو : تصاویر ابراز خوشحالی ماهیهای برنده/ برندگان مسابقه عکاسی میگروگرافی