تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا (22) : تنها چیزی که آدمی از تماشا کردن و دیدن ...


تنها چیزی که آدمی از تماشا کردن و دیدن آن هیچ گاه خسته نخواهد شد زیبایی هاست. تامل و فوکوس روی جزئیات حاضر در این تصاویر که از سرتاسر دنیای زیبایمان گرد آوری شده است، بار دیگر ذکر «فتبارک الله احسن الخالقین» را بر زبانتان می آورد. پادشا: تنها چیزی که آدمی از تماشا کردن و دیدن آن هیچ گاه خسته نخواهد شد، زیبایی هاست. تامل و فوکوس روی جزئیات حاضر در این تصاویر که از سرتاسر دنیای زیبایمان گرد آوری شده است، بار دیگر ذکر «فتبارک الله احسن الخالقین» را بر زبانتان می آورد.

در این سری مطالب سعی کرده ایم کلکسیونی دیدنی از تصاویر زیبا و چشم نواز از سرتاسر دنیا، با ذکر محل ثبت عکس برایتان گرد آوری کنیم. شاید این تلاش ما قدم کوچکی باشد تا لحظاتی چشمانتان از دیدن پلیدی ها و ناملایماتِ روزمرگی هایمان دور شود و با دیدن صحنه هایی زیبا از این دنیای زیبا، روانی آسوده و استراحت روح را برای شما عزیزان در پی داشته باشد.

 *****

تصویری شگفت انگیز از یک غار که در شهرستان تیمارو Timaru در جنوب جزیره نیوزلند واقع شده است. این غار تقریبا در 23 کیلومتری جنوب غرب تیمارو روی 8 بزرگراه ایالت است.

عکس های زیبا و شگفت انگیز از دنیای زیبا , عکس های شگفت انگیز از دنیای زیبا برترین ها , معرفی هفت مکان زیبا و شگفت انگیز گردشگری


منظره ای زیبا از استخر سبز زمردی در Zion (صهیون). پارک طبیعی که در طول یک سیل برق آسا به این شکل درآمده است.صهیون در زبان عبری، به معنای پر آفتاب و نیز نام کوهی در جنوب غربی اورشلیم است. کوه صهیون در کتب دینی، زادگاه و آرامگاه داود و جایگاه سلیمان بوده‌است.اورشلیم شهری در دامنه جبال الخلیل و یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان است. این شهر در هر سه دین بزرگ ابراهیمی یهودیت، مسیحیت و اسلام مقدس است.

تصاویری شگفت انگیز از اعماق دریا , جایی شگفت انگیز و زیبا از خوی , تصاویری زیبا از دنیای زیبا


تصویر رویایی یخی از منطقه یخی هاردینگ در آبدره پارک طبیعی کنای. کنای (Kenai) شهری در بخش شبه‌جزیره کنای ایالت آلاسکا است که جمعیت آن در سرشماری سال ۲۰۰۰ میلادی ۶۹۴۲ نفر بوده‌است.

متروکه های شگفت انگیز و زیبا , تصاویری زیبا از دنیای حیوانات , دنیای شگفت انگیز گل فشان ها دکتر نگارش


نمایی هوایی از کوه های اطراف بارسلون. بارسلون پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر بخش خودمختار کاتالونیا و پس از مادرید پرجمعیت‌ترین شهر اسپانیا و مهمترین بندر این کشور است. مجموعاً در حدود پنج میلیون نفر در ناحیه شهری بارسلونا زندگی می‌کنند. بارسلون ششمین شهر پرجمعیت اتحادیه اروپا و بزرگ‌ترین کلان شهر اروپا در کنار دریای مدیترانه است. بارسلون به لحاظ اهمیت در امور مالی٬ تجارت٬ رسانه٬ سرگرمی٬ هنر٬ بازرگانی بین‌المللی، آموزش و گردشگری یک شهر جهانی است. بندر بارسلونا یکی از مهم‌ترین بنادر اروپا در دریای مدیترانه می‌باشد، بارسلون ۱۲امین شهر جهان و ۴امین شهر اروپا به لحاظ شمار بازدیدکننده در سال است، این شهر سالیانه در حدود ۵ میلیون توریست را به خود جذب می‌کند. از سوی دیگر این شهر به سبب بناهای معمارانی چون آنتونیو گائودی و لوییز دومانچه‌ای مونتانر که به عنوان میراث جهانی یونسکو انتخاب شده‌اند شهرت دارد.

چند نوع خلقت شگفت انگیز , شارژ شگفت انگیز همراه اول , نجات شگفت انگیز هواپیما توسط وانت عکس

عکسی تامل برانگیزاز غار دلویز دن (Devil's Den) از دریچه کارست (karst) نزدیک ویلینستون فلوریدا که سقف آن رودخانه ای است که به صورت قنات فرو ریخته است. اگر از بالای رودخانه نگاه کنیم آب به صورت سطح باز ظاهر شده است.ویلینستون (Williston) شهری در شهرستان لوی ایالت فلوریدا است که در سال ۱۹۲۹ بنیان‌گذاری شده‌است. این مکان یک منطقه خصوصی است و امکان غواصی آموزشی و تفریحی را فراهم می کند.

شگفت انگیز , مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 , فیلم جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آنها


تصویری شگفت انگیز واقعی از انعکاس کوههای سرسبز بر روی دریای بیکران در ابهام زمان ناپیدا که در مرکز ایتالیا در مرکز جنوبی Apennines واقع شده است.

جانوران شگفت انگیز , ماجراهای شگفت انگیز , خانواده شگفت انگیز


عکسی جتال از ترک خوردن شیشه ای مانند سطح یخ زده ی دریاچه مصنوعی ابراهیم در جنوب رودخانه Saskatchewan و در غرب آلبرتای کانادا. مساحت این دریاچه مصنوعی 53.7 کیلومتر مربع و طول آن 32 کیلومتر است.

عکس شگفت انگیز , اخبار شگفت انگیز جهان , عکس های شگفت انگیز


تصویری جالب توجه از جاده ی قلبی شکل در اسلوونی. جمهوری اسلوونی (Slovenija) کشوری است در جنوب اروپای مرکزی. پایتخت و بزرگ‌ترین شهر آن لیوبلیانا است. اسلوونی از سوی غرب با ایتالیا، از شمال با اتریش، از جنوب و جنوب شرقی با کرواسی و از سمت شمال شرق با مجارستان هم‌مرز است. بخش زیادی از این کشور، کوهستانی است.

هفت شگفت‌انگیز , 5 تکنیک شگفت انگیز ضرب سریع اعداد در ریاضیات , معرفی عدد شگفت انگیز “پی”


عکسی زیبا از قاب دوربین یک رهگذر از کوچه پس کوچه های شهر تاریخی دوبروونیک در کرواسی.دوبروونیک (Dubrovnik) یک شهر تاریخی در کشور کرواسی که در ساحل دریای آدریاتیک و در کنار آخرین قسمت تنگهٔ دوبروونیک قرار دارد. این شهر یکی از برجسته ترین مقصدهای توریستی در دریای آدریاتیک است، در سال ۱۹۷۹ میلادی، شهر دوبروونیک به فهرست میراث جهانی یونسکو پیوست.کامیابی شهر دوبروونیک همواره بر اساس تجارت دریایی بوده است. بر اساس کاوشهای باستان شناسی جدید، یکی دیگر از تئوری ها بر خلاف با تئوری های سنتی نشان میدهد که با توجه به کلیساهای قدیمی امپراتوری روم شرقی که سالن دراز دارند، و از قرن ۸ میلادی به جا ماندند همچنینگ بخش هایی از دیوارهای شهر نشان میدهند که در زمان ساخته شدن در این شهر زیست گاه های بزرگ از قبل وجود داشتند.

10 بنای شگفت انگیز خشتی دنیا , میوه شگفت انگیز , 30 سازهای شگفت انگیز کشور چین


عکسی رویایی ازدیوارهٔ بزرگ مرجانی (Great Barrier Reef) در استرالیا. دیوارهٔ بزرگ مرجانی به مجموعه عظیمی از صخره‌های مرجانی گفته می‌شود که در شرق کشور استرالیا و در اقیانوس آرام قرار گرفته‌اند. «دیواره بزرگ مرجانی» بزرگ‌ترین مجموعه صخره‌های مرجانی در دنیا به شمار می‌آید.این مجموعه بزرگ، شامل بیش از سه هزار صخره و نهصد جزیره مختلف است که به صورت نواری در دریای کورال در شرق ایالت کوئینزلند کشیده شده‌اند و در مجموع بیش از سیصد هزار کیلومتر گستردگی و ۲۶۰۰ کیلومتر طول دارند. بیشتر مساحت این مجموعه در قالب یک پارک ملّی دریایی از سوی دولت استرالیا حفاظت شده‌است. «دیواره بزرگ مرجانی» از جاذبه‌های گردشگری استرالیاست و یکی از نمادهای کوئینزلند به شمار می‌آید. شهرهای تانزویل، کَنز و مِکای از شهرهایی هستتند که برای دیدن صخره‌های مرجانی مورد استفاده گردشگران قرار می‌گیرند. این مجموعه در سال ۱۹۸۱ در فهرست آثار میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌است.در سال ۲۰۱۲ اعلام شد که تعداد مرجان‌های دیواره بزرگ مرجانی بزرگ طی ۲۷ سال به نصف کاهش یافته‌است. به گفته دانشمندان، دلیل کاهش تعداد این صخره‌های دریایی، توفان‌های بسیار و افزایش جمعیت ستاره‌های دریایی است که غذای این مرجان‌ها را می‌مکد. ولی پژوهشگران معتقدند، اگر بتوان ستاره‌های دریایی را تحت کنترل درآورد این دیواره مرجانی مرمت خواهد شد.

ساخته های شگفت انگیز چین , جزایر شگفت انگیز جهان , شگفت انگیز ترین پدیده جهان


ویویی بسیار قشنگ از پارک برفی دارای پل نیم دایره ای با گیاهان Azalea ( گیاه ازالیا نوعی بوته از جنس خلنگ است) در پارک Kromlau در آلمان.این پارک در قرن نوزدهم ساخته شده است. هم چنین این پارک پرداخت ورودی ندارد و و 24 ساعته در دسترس عموم می باشد. پل مشهور Rakotzbrücke محلی برای پیاده روی کوتاه و توقفگاهی زیبا برای استراحت می باشد.

چراهای شگفت انگیز , داستان‌های شگفت‌انگیز , داستانهای شگفت انگیز قرانی



نمایی فوق العاده از شهر باستانی پاگان (Bagan). شهر پاگان در منطقه ماندالای (Mandalay) در کشور میانمار قرار دارد. شهر پاگان یک پایتخت پادشاهی بود که در واقع اولین پادشاهی که منطقه ها را بعدها با هم متحد می سازد و میانمار مدرن را تشکیل می دهد.

کال جنیٍٍ؛ دره ای زیبا و حیرت انگیز , شگفت انگیز ترین پل های جهان , دانه شگفت انگیز



تصویری خارق العاده از غروب ورنزا (Vernazza) در ایتالیا. ورنزا یک کومونه در ایتالیا است که در استان لا اسپتزیا واقع شده‌است.ورنزا ۱۲ کیلومترمربع مساحت و ۱٬۰۰۱ نفر جمعیت دارد و ۰ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده‌است.

چشم اندازهای شگفت انگیز دنیا , مناطق شگفت انگیز جهان , نوشیدنی شگفت انگیز


خلق عکس قابل تحسین عمودی از خانه های تو در توی رنگارنگ در هنگ کنگ. هُنگ کُنگ (Hong Kong) شهری است جزیره‌ای در چین که تا سال ۱۹۹۷ مستعمره بریتانیا بود.منطقه هنگ کنگ یکی از دو منطقه تقسیماتی ویژه در جمهوری خلق چین است. منطقه دیگر ماکائو است. منطقه هنگ کنگ در شرق دلتای رودخانه مروارید قرار گرفته و از سوی شمال با استان گوآنگ ‌دونگ و از سوی جنوب با دریای چین جنوبی هم‌مرز است. هنگ کنگ از چهار منطقه اصلی تشکیل شده است که عبارتند از: جزیره هنگ کنگ، جزیره لانتائو، کولون، سرزمین‌های جدید. شهر هنگ کنگ که در سدهٔ نوزدهم همچون یک بندر بازرگانی عمل می‌کرد امروزه به صورت یک مرکز اصلی امور مالی در جهان درآمده است.

تصاویری از نقاط دیدنی و زیبا کشور اندونزی , داستان شگفت انگیز , دنیا شگفت انگیز معادن



تصویری درخشان و خوشرنگ از یکی از کوچه های محلی در میکونوس در یونان.میکونوس (Μύκονος) از جزیره‌های متعلق به یونان در دریای مدیترانه و بخشی از جزیره‌های موسوم به کیکلادس است. این جزیره سالانه پذیرای هزاران جهانگرد است که به ویژه تابستان راهی آن می‌شوند.

نکات شگفت انگیز آرایشی , عجایب شگفت انگیز , میوه های عجیب و شگفت انگیز



نمایی حیرت آور از لحظه ی زیبای غروب خورشید واقع در جزیره ساموی در تایلند. جزیره ساموی (Ko Samui) یک جزیره در تایلند است که در Surat Thani واقع شده‌است. جزیره ساموی ۲۲۸٫۷ کیلومترمربع مساحت و ۶۲٬۵۰۰ نفر جمعیت دارد.

آشنایی با فواید شگفت انگیز آب هویج , عکس پیشنهاد شگفت انگیز , تصاویری از خطرناک ترین و هیجان انگیز ترین ورزش های دنیا



عکسی هنری که ترکیبی از کوههای برف نشسته و غروب صورتی رنگ و نهنگ های حریص در شهر ترومسو در نروژ. ترومسو (Tromsø) یا ترومسا، شهری در شهرستان ترومس (ترومز) در نروژ است. این شهر هجدهمین شهر بزرگ نروژ از نظر مساحت و هفتمین شهر این کشور از نظر جمعیت است . ترومسو در عرض جغرافیایی ۶۹٫۷ درجهٔ شمالی واقع است و با توجه به عرض جغرافیاییِ این شهر و به‌ دلیل شب قطبی، خورشید از آغاز آذرماه (۲۱ نوامبر) تا دو ماه پس از آن زیر افق باقی می‌مانَد و جز چند ساعت که گرگ‌ومیش است، دیگر ساعات شبانه‌روز تاریکی مطلق بر این منطقه حکمفرماست.

سنوت cenote ‎‏‏‎ ، گودال های آبی شگفت انگیز در مکزیک , روستای شگفت انگیز کنگ , چشم انداز های شگفت انگیز در تور کره جنوبی


تصویری خوش آب ورنگ از خانه های رنگارنگ در اتریش.اتریش (Austria). اتریش یکی از کشورهای اروپای غربی است. پایتخت آن وین است. این کشور از شمال با آلمان و جمهوری چک، از شرق با اسلوواکی و مجارستان، از جنوب با ایتالیا و اسلوونی و از غرب با سوئیس و لیختنشتاین هم‌مرز است.  پیشتر در سرزمینهای اسلامی، از جمله ایران، نام این کشور را نَمْسا (و در ایران گاه نَمْسه) می‌گفتند.کشور اتریش با مساحت ۸۳٬۸۵۵ کیلومتر مربع تقریباً هم‌اندازه امارات است و از ۹ ایالت تشکیل یافته‌است. حدود ۶۰٪ این کشور را رشته کوه‌های آلپ شرقی شامل می‌شوند.

روستای شگفت انگیز کنگ تورآگهی , تبلیغات شگفت انگیز , ساحل زیبای جزیره هرمز با ماسه‌هایی شگفت‌انگیز


نمایی متفاوت و شگفت انگیز و با صلابت از آبشار نیاگارا.آبشارهای نیاگارا ( Niagara Falls) به مجموعهٔ سه آبشار گفته می‌شود که در مرز آمریکا و کانادا در استان انتاریو از قلمروی کانادا و در ایالت نیویورک از قلمرو آمریکا جای دارد. این آبشارها در سر جنوبی گلوگاه رود نیاگارا قرار دارد. این آبشارها از بزرگ به کوچک به ترتیب عبارتند از: آبشار نعل اسب، آبشار آمریکایی و آبشار نقاب عروس. این آبشار بر روی رود نیاگارا جای دارد و آب دریاچهٔ ایری را زهکشی می‌کند و به دریاچهٔ انتاریو می‌ریزد. این آبشارها روی هم رفته بالاترین سرعت جریان در میان تمام آبشارهای جهان را دارند. بلندی این آبشار بیش از ۵۰ متر است.

شگفت انگیز ترین دانستنی های رشت , هواپیمایی شگفت انگیز که تبدیل به قطار می شود تصاویر , داستان های شگفت انگیز


عکسی فوق العاده زیبا از افق نارنجی رنگ با شماری از بالن های در هوا در شهرکاپادوکیه ترکیه. کاپادوکیه یا کَتپَتوکه یا کاپادوسیه در پارسی باستان: Katpatuka، به معنای «سرزمین اسب‌های زیبا» نام سرزمین باستانی پهناوری در آسیای کوچک (ترکیه کنونی) است. نام کاپادوکیه پس از روزگار باستان در زمان چیرگی مسیحیت بر این بخش پایدار ماند و امروزه هم در زمینه گردش‌گری بدین بخش تاریخی کاپادوکیه گفته‌می‌شود. توریستی‌ترین بخش کاپادوکیه استان نوشهر ترکیه کنونی را دربرمی‌گیرد.کاپادوکیه سرزمینی است در مرکز آناتولی (خود آناتولی به معنای محل برآمدن خورشید بزبان یونانی می‌باشد و از این جهت می‌توان برابر با خراسانش دانست) و محوطه‌ای را در بر می‌گرفت که امروز میان نوشهیر، نیغده، آکسرای، کرشهیر و قیصریه قرار دارد. از نامی‌ترین قسمتهای این سرزمین امروزه بنام گورمه یاد می‌گردد که مجسمه‌های باستانی را در دل خود جای داده است. این محوطهٔ باستانی از سال ۱۹۸۵ از طرف یونسکو جزو میراث فرهنگی جهان شناخته شده و ثبت گردیدند. از دیگر دیدنیهای باستانی این دیار شهر زیرزمینی است که در درین کویو واقع است و هرساله گردشگران زیادی را بسوی خود جلب می‌کند و بر شهرت خویش میفزاید.در سال ۹۰ تا ۸۸ پیش از میلاد، فتح کاپادوکیه در آسیای صغیر به وسیله مهرداد ششم پنتوس روی می‌دهد.

خواص شگفت انگیز گیاه مرموک , محلولی شگفت انگیز برای پر پشت کردن ابرو و مژه , تصاویری از بافتنیهای زیبا


ویدیو : تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا (22)