تصاویری بکر از تجهیزات جنگ جهانی اول : ساینتیفیک امریکن سری به آرشیو خود در ...


ساینتیفیک امریکن سری به آرشیو خود در سال 1913/1292 زده تا ما را با فناوری‌های نظامی و غیرنظامی دریایی، درست یک‌سال پیش از ظهور جنگ‌جهانی اول آشنا کند. خبرآنلاین: ساینتیفیک امریکن سری به آرشیو خود در سال 1913/1292 زده تا ما را با فناوری‌های نظامی و غیرنظامی دریایی، درست یک‌سال پیش از ظهور جنگ‌جهانی اول آشنا کند.

زیردریایی روسی

در آن سال‌ها بسیاری از کشورهای جهان علاقمند به استفاده از این زیردریایی نسبتا جدید بودند. این زیردریایی روسی با 5400 تن وزن بزرگ‌تر از اغلب نمونه‌های معاصر خود بود و برجک آن می‌توانست جمع شود.

تجهیزات آشپزخانه صنعتی , جنگ جهانی دوم , روز جهانی کودک

حادثه برای یک زیردریایی

همیشه اختراعات و ابداعات تازه حوادث متعددی را با خود به همراه می‌آورند. در این تصویر تلاش خدمه یک زیردریایی غرق شده را برای نجات از اعماق اقیانوس مشاهده می‌کنید.

تجهیزات , جنگ جهانی اول , روز جهانی معلولین

زیردریایی طراحی شده توسط جان کیج

این زیردریایی کوچک با موتور بنزین‌سوزی به قدرت 110 اسب‌بخار که می‌توانست سوخت را با هوا ترکیب کرده و بسوزاند توسط جان کیج طراحی شده بود. اشکال کار اینجا بود که گازهای خروجی حاصل از مصرف سوخت به شکل حباب‌هایی به سطح می‌آمدند و می‌توانستند مسیر حرکت و موقعیت زیردریایی را نشان بدهند. همین موضوع باعث شد نیروی دریایی آمریکا علاقه‌ای به استفاده از این نمونه نشان ندهد.

ساعت جهانی , فدراسیون جهانی وزنه برداری , جام جهانی فوتسال

کشتی امپراتور

این کشتی عظیم مسافربری که متعلق به یکی از لوکس‌ترین خطوط کشتیرانی جهان (هامبورگ- آمریکا) بود به دلیل بالا بودن نقطه‌ثقل آن و عدم‌پایداری کافی دستخوش تغییرات متعددی در بخش فرست کلاس شد و پس از آن در طول جنگ‌جهانی اول بی‌استفاده ماند. امپراتور پس از جنگ جهانی اول به عنوان غرامت جنگی در اختیار خطوط کشتیرانی انگلیسی-آمریکایی کوناردلاین قرار گرفت.

سایت فدراسیون جهانی وزنه برداری , روز جهانی معلولان , روز جهانی ایدز

استخر امپراتور

برای 908 نفر مسافر درجه یک امپراتور استخر نیز پیش‌بینی شده بود؛ اما برای 1700 نفر دیگری که در بخش‌های درجه 2 و 3 کشتی اقامت داشتند، اوضاع چندان تعریفی نداشت.

جام جهانی روسیه , جام جهانی 2018 , روز جهانی دیابت

بالای دکل

در این تصویر که در یک کشتی مسافربری نامشخص تهیه شده، ملوانی را در بالاترین نقطه کشتی مشاهده می‌کنید که مشغول دیده‌بانی است. در این تصویر حماسی در کنار ملوان تلفنی را می‌بینید که برای گزارش دادن سریع مشاهده کوه‌های یخ یا هر خطر بالقوه دیگری استفاده می‌شده است.

جام جهانی , روز جهانی غذا , روز جهانی عصای سفید

ساخت AQUITANIA

در این تصویر کارگری را در حال کار بر روی بدنه کشتی عظیم AQUITANIA می‌بینید. این کشتی در اسکاتلند ساخته شده و در بهار 1913/1292 به آن انداخته شد.

روز جهانی گردشگری , جهانی ها , روز جهانی صلح

طراحی AQUITANIA

یک مدل اولیه از کشتی اقیانوس‌پیمای AQUITANIAآماده شده تا به آب انداخته و توسط آن شرایط بدنه درون آب بررسی شود. امروزه این کار را نرم‌افزارهای پیچیده با دقتی بالا انجام می‌دهند.

لیگ جهانی والیبال , روز جهانی معلم , روز جهانی فلسفه

کشتی بخار

این کشتی بخار که دارد توسط چرخ‌های بزرگ پره‌دار خود رو‌ به جلو هدایت می‌شود در سال 1913 و به سفارش شرکت گردشگری کلیولند ساخته شده است. از این کشتی بزرگ در خلال جنگ‌جهانی دوم به عنوان یک کشتی هواپیمابر و برای آموزش خلبانان استفاده شده است.

سازمان تجارت جهانی , روز جهانی ناشنوایان , روز جهانی سالمندان

توربین عظیم

واترلند یکی دیگر از کشتی‌های مجلل مسافربری خطوط کشتیرانی هامبورگ-آمریکا بوده است. در این تصویر یکی از توربین‌های فشار متوسط این کشتی را مشاهده می‌کنید.

روز جهانی نابینایان , روز جهانی مرد , فروش تجهیزات پزشکی

کشتی جنگی کنگو

در این تصویر کشتی جنگی کنگو و پروانه‌های قدرتمند آن را مشاهده می‌کنید که توسط انگلستان برای نیروی دریایی ژاپن ساخته شده بود. این کشتی که در سال 1913/1292 به آب انداخته شد، در هر دو جنگ‌جهانی اول و دوم مورد استفاده قرار گرفت و در نهایت به دلیل اصابت با اژدرهایی که از یک زیردریایی پرتاب شدند، در پاییز 1944/1323 غرق شد.

روز جهانی کوروش , روز جهانی پست , لیگ جهانی والیبال 2016

مسابقه تسلیحاتی

در سال 1911/1290 یک کارخانه کشتی‌سازی انگلیسی شروع به ساختن این کشتی کرد. این کشتی جنگی به سفارش دولت برزیل ساخته می‌شد و قرار بود ریودوژانیرو نام بگیرد؛ اما مشکلات مالی باعث شدند کشتی نیمه‌ساز به امپراتوری عثمانی فروخته شود. با آغاز جنگ‌جهانی اول این کشتی جنگی نیمه‌تمام توسط نیروی دریایی انگلستان توقیف شد تا در نهایت به نام HMS Agincourt به آب انداخته شود.

مناسبت های جهانی , هواشناسی جهانی , سایت وزنه برداری جهانی


ویدیو : تصاویری بکر از تجهیزات جنگ جهانی اول