تصاویری از قصابی یک خرس در کلاردشت : دو شکارچی غیرمجاز روز گذشته در ارتفاعات ...


دو شکارچی غیرمجاز روز گذشته در ارتفاعات شهرستان کلاردشت دستگیر شدند که انگیزه خود را تفریح و دستیابی به گوشت خرس و خوردن گوشت این حیوان عنوان نمودند. با دستور مقام قضایی هر دو متهم بدون قبول وثیقه روانه بازداشتگاه شدند تا نفر سوم نیز به همراه اسلحه به کار رفته در کشتار خرس نیز در دادگاه حضور یابد.  تابناک: دو شکارچی غیرمجاز در حالی روز گذشته در در ارتفاعات 4 هزار متری شهرستان کلاردشت دستگیر شدند که تکه‌هایی از گوشت خرس قهوه را همراه داشتند و چاقوی تیز آنها بدن خرس قهوه‎ای نایاب را تکه‌تکه کرده بود.

در روزگاری که نسل شکارچیانی که برای قوت شب صید می‌کردند منقرض شده و به جایش شکار به قصد تفریح یا لذت باب شده و نسل گونه های مختلف را تهدید می‌کند، شنیدن درباره کشتار خرس برای خوردن گوشت بدنش، معنایی ندارد جز فقر شدید فرهنگی؛ فقری که هم حیات وحش را به نابودی می‌کشاند و هم باورهای مردم را.

کلاردشت , قصابی آنلاین , قصابی

دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران در این باره می‌نویسد: عصر روز چهارشنبه ۹۴/۴/۱۷ به دنبال دریافت اطلاعاتی مبنی بر ورود شکارچیان غیرمجاز به ارتفاعات کوهستانی شهرستان کلاردشت، نیروهای یگان محیط زیست این شهرستان عازم ارتفاعات شدند.

شهرام بیگلر، سرپرست اداره محیط زیست کلاردشت در این باره گفت: پس از ساعت ها پیاده روی حوالی سپیده صبح روز پنجشنبه به محدوده ای به نام «پروگردن» در ارتفاعات برفگیر و بالای ۴ هزار متر منطقه رسیدیم و به محض روشن شدن هوا به دوربین کشی و جست‌وجو پرداختیم. مشغول دوربین کشی در ارتفاعات و نقاط دوردست بودیم که متوجه شدیم دو نفر به فاصله حدودا ۵۰ متری در زیر پای ما مشغول حرکت هستند.

تصاویری از زنده خواری حیوانات , تصاویری از آنتالیا , تصاویری از جن

هر دو نفر با مشاهده محیط بانان، کوله پشتی های خود را به روی زمین انداخته و با پای پیاده با سرعت مشغول فرار شدند و به دنبال ایشان ماموران نیز دویده و پس از مدت کوتاهی یکی از آنان را بازداشت نموده و نفر دوم را نیز توانستند پس از حدود یک کیلومتر تعقیب و گریز بازداشت کنند.

در بازرسی از درون کوله پشتی های متخلفین متاسفانه ۲۵ کیلوگرم گوشت راسته و فیله خرس قهوه ای به همراه یک چاقو کشف و ضبط گردید. متهمین پس از دستگیری به پایین ارتفاعات منتقل شده و با دستور مقام قضایی جهت بازداشت موقت به کلانتری کلاردشت تحویل شدند.

بارش برف در کلاردشت , تصاویری از ختنه زنان , دریاچه ولشت کلاردشت

بیگلر گفت: پس از یک شب بازداشت با توجه به حساسیت موضوع روز جمعه ۹۴/۴/۱۹ اولین جلسه رسیدگی به پرونده تشکیل شده و متخلفین در جریان بازجویی ها اعتراف نمودند که با همکاری یکی از شکارچیان سابقه دار و ثروتمند منطقه اقدام به شکار یک خرس بالغ نموده اند. با دستور مقام قضایی گوشی تلفن همراه متهمین مورد بازبینی قرار گرفته و یک فیلم و تعدادی تصویر مربوط به شکار خرس قهوه ای بدست آمد.

سرپرست اداره محیط زیست کلاردشت گفت: متخلفین انگیزه خود از شکار خرس را تفریح و دستیابی به گوشت خرس و خوردن گوشت این حیوان عنوان نمودند. با دستور مقام قضایی هر دو متهم بدون قبول وثیقه روانه بازداشتگاه شدند تا نفر سوم نیز به همراه اسلحه به کار رفته در کشتار خرس نیز در دادگاه حضور یابد.

دریاچه کلاردشت , تصاویری از فرهنگ بومی کشورهای مختلف , تصاویری از گوا

گفتنی است کلاردشت بیش از 90 هزار هکتار عرصه برای زندگی پرندگان و حیواناتی چون بزکوهی، کل، گوزن و خرس دارد که شکار این گونه‌های نایاب به ویژه شکار خرس قهوه‌ای به دلیل ارزش پوست این حیوان، در این منطقه از شمال کشور زیاد به گوش می‌رسد و این در حالی است که متاسفانه این گونه جانوری در مازندران در حال انقراض است.


ویدیو : تصاویری از قصابی یک خرس در کلاردشت